کد خبر : 113926
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
-

بسیجی بودن به ثبت نام در تشکیلات بسیج نیست/بسیج خط کشی ندارد

بسیجی بودن به ثبت نام در تشکیلات بسیج نیست/بسیج خط کشی ندارد

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیجی بودن به ظاهر و ثبت نام در تشکیلات مقاومت بسیج نیست، گفت: هر کسی که دلش برای ایران بسوزد، بسیجی است و نیازی نیست که حتماً در سازمان بسیج اسم و پرونده‌ای داشته باشد. سرهنگ پاسدار جواد قناعتی یکشنبه ۳۰ آبان در مراسم

بسیجی بودن به ثبت نام در تشکیلات بسیج نیست/بسیج خط کشی ندارد

ایسنا/فارس رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیجی بودن به ظاهر و ثبت نام در تشکیلات مقاومت بسیج نیست، گفت: هر کسی که دلش برای ایران بسوزد، بسیجی است و نیازی نیست که حتماً در سازمان بسیج اسم و پرونده‌ای داشته باشد.

سرهنگ پاسدار جواد قناعتی یکشنبه ۳۰ آبان در مراسم بزرگداشت هفته بسیج در جهاددانشگاهی فارس تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم از مکتب بسیج و بسیج صحبت کنیم باید بدانیم که بسیج بسیار فراتر از تعاریف امثال ماست.

او با تأکید بر اینکه مجموعه بسج باید پایگاه همدلی و انس و محل رجوع همه عزیزان باشد، گفت: در بسیج ادارات همه کارکنان با هر سلیقه و نگاه و گرایشی باید بسیج را مأمن خود بدانند و در این مکتب اجازه خط کشی به کسی داده نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارکنان سپاه فجر با تأکید بر اینکه بسیجیان پیرو مکتب حاج قاسم هستند، گفت: اگر بخواهیم دائم خط کشی کنیم و بگوییم فلانی چپ است یا راست، این اصولگراست یا او اصلاح طلب، یا این بدحجاب آن یکی باحجاب است، پس چه کسی را می‌خواهیم نگه داریم. اینها درس‌هایی است که مکتب حاج قاسم به ما داده است.

قناعتی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مکتب ارزشمندی است و ما شاگردان و پیروان آن هستیم، گفت: مکتب شهید سلیمانی جهانی شده است و برای ما افتخار است کسانی که تاکنون شاید حاج قاسم را ندیده‌اند اما در قلب خود نسبت به ایشان عشق دارند و در زمانی که خبر شهادتشان را شنیدند چه افراد بسیاری به پهنای صورت اشک ریختند. این همه عشق و ارادت قطعاً نشئت گرفته از اخلاصی است که حاج قاسم داشت زیرا هر جا که برای خدا کار کنیم، خدا دل‌ها را نسبت به ما متحول می‌کند.

او با یادآوری اینکه در یک تحقیق دانشگاهی درباره مکتب حاج در بعد نظامی، شخصیتی، اعتقادی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و غیره را مورد بررسی قرار دادیم، برخی از ویژگی‌های این شهید بزرگوار را برشمرد و گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان، بحث رفتاری فردی و ارتباط مؤثر با همکاران و رفتار شغلی و سبک زندگی بود.

قناعتی با ذکر این نکته که ذکر این مباحث همگی بیان خوبی‌ها و امر به معروف است، عنوان کرد: در بعد رفتاری حاج قاسم قاطعیت، وجود روحیه جوانی، هوش و ذکاوت را به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم. البته باید بدانیم که منظور از جوان بودن حتماً به سن و سال نیست بلکه به عملکرد است به عنوان مثال وقتی رهبر معظم انقلاب در سال گذشته بحث دولت جوان حزب‌اللهی را مطرح فرمودند برخی‌ها تعبیر کردند که منظور ایشان به سن و سال است اما ایشان فرمودند حاج قاسم با 65 سال سن جوان بود و اگر 10 سال دیگر هم زنده بود من ایشان را همان پست نگه می‌دشتم.

این مدرس دانشگاه، تدبیر، اراده، انگیزه، شجاعت، صداقت و خودشناسی را از دیگر ویژگی‌های مکتب حاج قاسم برشمرد و گفت: بحث خودشناسی بسیار مهم است، اگر کسی خود را نشناسد، قطعاً خدا را هم نمی‌تواند بشناسد. هر کسی که به ذات الهی می‌خواهد پی ببرد حتماً باید به خالق دقت کند. کسی که به خالق دقت کند می‌تواند بفهمد که خدا چه آفریده است.

قناعتی اظهار کرد: خداوند همه انسان‌ها و مخلوقات را آفریده است و وقتی انسان را آفرید به خودش تبریک گفت. در هیچ جای دیگری پیدا نمی‌کنیم که خداوند به خودش تبریک گفته باشد به جز در خلقت انسان زیرا انسان خلیفةالله و جانشینش در زمین است اما آیا متوجه هستیم که خداوند چه چیزی را خلق کرده و چه رسالتی به عهده ما گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس به آیات سوره هم عصر اشاره کرد و افزود: خداوند در این سوره قسم یاد می‌کند که متوجه اهمیت موضوع شویم و تأکید می‌کند که انسان‌ها در خسران هستند یعنی اصل سرمایه آن‌ها که زمان و عمر است از بین می‌رود به جز کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند اما آیا اینها به تنهایی کافی است؛ خیر، خداوند از ما نمی‌خواهد که تنها به عبادت بپردازیم بلکه باید بدانیم عبادت جز خدمت به خلق نیست.

او همچنین اهمیت عمل صالح را یادآور شد و گفت: برخی‌ها می‌گویند دلت پاک باشد اما مصداق عمل صالح چیزدیگری است و قطعاً باید به دنبال آن باشیم.

قناعتی در ادامه برخی دیگر از ویژگی‌های مکتب سلیمانی را برشمرد و افزود: یکی از نکاتی که حاج قاسم داشت، پرهیز از مردم گریزی بود. ایشان در سفری به شیراز داشت در مراسم مرحوم آیت‌الله حائری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شرکت کرد و به محض اینکه دیدند که جایگاه مردم و مسئولان جداست، راهشان را کج کرده و زنجیرها را جدا کردند و در میان مردم نشستند. آن هم در یک مراسم عمومی که هیچ بازرسی نشده بود و چک و خنثی در کاری نبود.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه ملاک‌ جلب توجه حاج قاسم، مسئولیت نبود، گفت: حاج قاسم آن کسانی که به چشم دیده نمی‌شدند را می‌دید. در گلزار شهدای شیراز به توجه دختران دانش‌آموز عکس‌العمل نشان می‌داد و خط کشی در میان افراد جامعه انجام نمی‌داد.

او با تأکید بر اینکه وظیفه بسیجیان خدمت به مردم و تأمین امنیت است چه کسی از ما خوشش بیاید یا نیاید، گفت: وظیفه ما به عنوان بسیج نوکری و خدمت به مردم است و حق نداریم با دید جداسازی مردم نگاه کنیم. در مجموعه بسیج همه قابل احترام و ستایش هستند.

قناعتی همچنین بر ضرورت پرهیز از منت‌گذاری زبانی بر مردم، انتظار قدردانی و تشکر، اعمال قدرت بر ارباب رجوع تأکید کرد و خواستار گسترش سرمایه اجتماعی و توجه به نقش مردم و مردم‌محوری، برتری خاص مردم بر خودشان در مجموعه بسیج شد و گفت: به عشق مردم و رضایت خالق که در ادامه آن رضایت مردم است، باید فعالیت کنیم. هرکسی که برای خدا باشد خدا همه چیز را برای او قرار می‌دهد و اینها همگی در مکتب حاج قاسم وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه فجر فارس پر پایان سخنان خثد مجموعه جهاددانشگاهی قدردانی و آن را مجموعه‌ای پویا، سرزنده توصیف کرد که تلاش زیادی برای ارائه خدمت به مردم و رفع نیازمندی‌های کشور دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

فروشگاه قطعات بنز و بی ام و

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

تور کربلا

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

اسباب بازی

اعلام حریق زیتکس

آموزش کافی شاپ

چاپ و بسته بندی

پلتفرم رپورتاژ آگهی

اسرارالشفاء

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح