یکشنبه , 7 آذر 1400 - 12:17 بعد از ظهر

بهترین مکمل‌ها برای قبل از تمرین + کارکرد

بهترین مکمل‌ها برای قبل از تمرین + کارکرد

ورزشکاران می‌توانند قبل از شروع تمرین با توجه به اهداف متفاوتی که دارند از مکمل‌های مناسب استفاده کنند، هرچند که باید از آلوده نبودن به مواد ممنوعه و دوپینگ این مکمل‌ها مطمئن باشند.

 بهتر است ورزشکاران قبل از مصرف مکمل های مناسب پیش از شروع تمرین، ابتدا اهداف خود را مشخص کرده و بر این اساس نسبت به مصرف مکمل مربوطه اقدام کنند.
بر اساس این مطلب که از سوی حوریه گلینی متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته در رابطه با کارکرد مکمل‌ها برای قبل از شروع تمرین، آمده است:
کافئین باعث افزایش انرژی در دسترس، بهبود عملکرد عصبی و روانی و افزایش چربی سوزی می شود.
آمینوانرژی، تامین اسید آمینه های ضروری و کمک به ریکاوری سریع‌تر عضلات، افزایش انرژی و بهبود قدرت تمرکز را به همراه دارد و آرژنین باعث بهبود خون رسانی به عضلات و به تاخیر انداختن خستگی می شود.
گلوتامین باعث می شود عملکرد روانی بهبود یابد و تقویت سیستم ایمنی  مخصوصا برای ورزشکاران کم وزن و مصدوم از دیگر مزایای آن است.
مکمل BCAA باعث جلوگیری از تجزیه پروتئین ها و جلوگیری از تحلیل عضلات در تمرینات شدید می شود و ال کارنیتین افزایش چربی در دسترس به عنوان انرژی و کمک به چربی سوزی بیشتر را رقم می زند.
بتا آلانین موجب به تاخیر انداختن خستگی و درد عضلانی ناشی از اسیدیته با افزایش قدرت بافری می شود.
نکته بسیار مهم در رابطه با مصرف مکمل های مناسب پیش از شروع تمرین اینکه میزان مصرف و دز مکمل با توجه به شرایط ورزشکار و با نظر متخصص تعیین می شود.
همچنین باید در مصرف مکمل ها دقت کرد چرا که ممکن است بدون آن که روی بروشور یا لیبل نوشته شده باشد، آلوده به مواد ممنوعه و دوپینگ باشد.
منبع: ايسنا

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

تداوم آلودگی هوای تهران

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز(۲۴ آبان ماه) هوای تهران در محدوده ناسالم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *