شهردار اصفهان با اشاره به اینکه رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان 78 کیلومتر طول دارد که حدود 50 کیلومتر آن در شهر اصفهان اجرایی می شود، گفت: این طرح در واقع یک آزادراه دورتادور شهرهای اطراف اصفهان است که احداث آن می تواند بار سنگین ترافیک در نقاط مختلف شهر اصفهان را کاهش دهد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در آئین آغاز به کار پروژه مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، با بیان اینکه این طرح شهر را با روان سازی منطقی ترافیک مواجه می کند، گفت: کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت تردد و کاهش آلودگی هوا از جمله مزایای رینگ چهارم ترافیکی شهر است که از استانداری اصفهان می خواهم برای اینکه ماموریت تعریف شده ما در مورد این طرح محقق شود، کمک لازم برای تخصیص اعتبارات دولتی به این پروژه را داشته باشند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان با آغاز عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی در آذرماه آغاز شد، گفت: با آغاز تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی اعلام کردیم که این طرح ظرف 10 ماه ساخته خواهد شد و اکنون شواهد امر حاکی از سرعت خوب پروژه است به طوریکه اکنون در این طرح شش درصد از برنامه ریزی اولیه جلوتر هستیم.
وی با اشاره به اینکه اعلام می کنم علیرغم اینکه مهندسان طرح، زمان 20 ماهه را برای بهره برداری از مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان اعلام کرده اند، اما این پروژه طی 18 ماه و بدون هیچ تعطیلی در شهرداری اصفهان به بهره برداری خواهد رسید، گفت: قاطعیت در اعلام این زمان نشان از همدلی و همراهی مجموعه مدیریت شهری و استان دارد.
نوروزی با بیان اینکه ما عجله ای برای کلنگ زنی یا افتتاح پروژه ها نداریم، تصریح کرد: ما در این طرح از ابتدا برنامه ریزی را در اولویت قرار دادیم و سعی کردیم آزادسازی را پیش از آغاز طرح انجام دهیم تا در آینده برای آزادسازی مجبور به پاسخگویی در دادگاه نباشیم.
وی از پرداخت 23 میلیارد تومان برای آزادسازی زمین های طرح مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان خبر داد و گفت: این پل با نگاه معماری و شهرسازی ساخته می شود چراکه منطقه ای که پروژه در آن قرار گرفته دروازه شرقی ورود به شهر اصفهان به شمار می رود.
شهردار اصفهان افزود: از مجموعه پل های نصف جهان تا تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه اردستانی 7 کیلومتر مسیر است که اجرای آن سالانه از نظر سوخت ۳۰ میلیارد تومان سود دارد که از این عدد، ۱۸ میلیارد تومان به هزینه های کاهش سوخت مرتبط است.
کاهش 30 هزار لیتری مصرف سوخت با ساخت مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان
مراسم استاندار اصفهان در ادامه این مراسم، با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در عرصه های مختلف مصرف زیاد انرژی است که دلیل اصلی آن هم ارزان بودن انرژی در کشور ما به شمار می رود، اظهار کرد: در زمینه کاهش مصرف انرژی باید فرهنگ عمومی با آموزش ارتقا پیدا کند. برای من جای خرسندی است که با اجرای طرحی مانند مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان، روزانه 30 هزار لیتر مصرف سوخت در اصفهان کاهش می یابد.
عباس رضایی افزود: از مجموعه مدیریت شهری اصفهان تقاضا دارم برای مرکز ثقل ترافیکی شهر اصفهان نیز تدبیری برای کاهش ترافیک داشته باشند.
رینگ چهارم ترافیکی اصفهان در مدت پنج سال احداث می شود
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این مراسم با بیان اینکه با آغاز دوره جدید مدیریت شهری این پروژه جزو یکی از طرح های مهم قرار گرفت و مجموعه مدیریت شهر و استان برای اجرای آن مصمم شدند، گفت: یکی از اقدامات اساسی در ابتدای کار این طرح اولویت بندی بخش های مختلف آن بود چراکه این طرح شهرهایی همچون خمینی شهر، درچه، خورزوق، دولت آباد و شهر ابریشم را نیز شامل می شود.
مظفر با بیان اینکه این طرح قرار بود در ابتدا طی بازه زمانی هشت ساله ساخته شود، اما اکنون به پنج سال کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به واقع شدن بخشی از مسیر رینگ چهارم در زمین های ارتش باید تعاملات بین شهرداری و ارتش و شهرداری با شهرهای دیگر استان صورت گیرد.
وی با بیان اینکه ساخت حلقه چهارم ترافیکی، می تواند محدودکننده توسعه شهر اصفهان باشد، اظهار کرد: مساحت پروژه مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان (کارخانه قند) 260 هزار متر است که 170 هزار متر آزادسازی برای آن انجام شده است.
همکاری و مشارکت بنیاد مستضعفان در اجرای رینگ چهارم حفاظتی اصفهان
رئیس شورای شهر اصفهان هم در آیین آغاز به کار پروژه مجموعه پل های تقاطع غیرهمسطح نصف جهان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر اصفهان کمربندی شمال به جنوب شهر اصفهان است که موانع زیادی بر سر راه اجرای آن وجود دارد، اظهار کرد: ارتفاعات مجاور شهر، نحوه گسترش شهر اصفهان و رودخانه زاینده رود سبب شده تاکنون دسترسی به اجرای کمربندی شمال به جنوب دشوار باشد.
فتح الله معین با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان جلوگیری از گسترش بی رویه شهر اصفهان است، گفت: هر ساله شهرداری هزینه های زیادی را برای مرمت تاسیسات شهری که در اثر عبور خودروهای سنگین دچار فرسودگی می شود، پرداخت می کند که موضوع نشان می دهد مسیرهایی که تاکنون در شهر اصفهان ساخته شده پاسخگوی توسعه شهری نبوده است.
وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از رینگ چهارم در محدوده سایر فرمانداری ها قرار گرفته، برای ادامه ساخت حلقه حفاظتی به ویژه در فاز دوم که نیاز به گذر از محور جاده تهران به سمت خمینی شهر داریم، باید نمایندگان مجلس حمایت های لازم را از این طرح داشته باشند.
معین با بیان اینکه در جلسات شهردار اصفهان با بنیاد مستضعفان بخشی از مشکلات ما برای اجرای رینگ حفاظتی برطرف شد، گفت: بنیاد مستضعفان درخواست مشارکت مالی با شهرداری در این پروژه را داشتند که در نهایت توانستیم مشارکت و همکاری بنیاد با شهرداری را جلب کنیم.
مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان دروازه ورودی شهر است
رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شهری شورای شهر اصفهان نیز در این آئین اظهار کرد: یکی از ویژگی های رینگ حفاظتی جلوگیری از توسعه افقی شهر اصفهان است. همچنین اجرای این طرح بعد از یک و نیم سال از گذشت عمر شورای شهر نشان دهنده کیفی سازی طرح پیش از اجرای آن است.
شیرین طغیانی افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور که اصفهان نیز از آن متاثر شده است، آغاز چنین پروژه ای نشان از جسارت و شجاعت شهرداری اصفهان دارد.
وی گفت: تلاش های شهرداری اصفهان در سال 97 سبب شد تا بودجه سال گذشته تحقق قابل توجهی داشته باشد و اصفهان در بین کلانشهرها رکوردار تحقق بودجه شود.
به گزارش ایسنا، عملیات عمرانی احداث مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح نصف جهان روز گذشته (پنجشنبه) با حضور مدیران و مسئولان شهری، استاندار اصفهان، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر اصفهان آغاز به کار کرد. این طرح شامل 5 پل است و یک و نیم کیلومتر از حلقه ترافیکی شهر اصفهان را شامل می شود که در محدوده منطقه 15 شهر اصفهان با اعتبار یک هزار و 220 میلیارد ریال کامل خواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0