کد خبر : 206698
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
-

اهمیت بررسی اعتبار گواهینامه ایزو شرکت‌ها

اهمیت بررسی اعتبار گواهینامه ایزو شرکت‌ها

  استعلام گواهینامه ایزو به دلیل وجود مراجع بی شماری که صدور این گواهینامه ها را انجام می‌دهند الزامی است تا از اعتبار آن ها مطمئن شویم. گواهینامه HSE و گواهینامه CE و حلال جزء محبوب ترین گواهینامه هایی است که در کنار سایر استانداردهای ایزو اخذ می شوند. گواهینامه CE  CE  چیست؟ گواهینامه) CE

 

استعلام گواهینامه ایزو به دلیل وجود مراجع بی شماری که صدور این گواهینامه ها را انجام می‌دهند الزامی است تا از اعتبار آن ها مطمئن شویم.

گواهینامه HSE و گواهینامه CE و حلال جزء محبوب ترین گواهینامه هایی است که در کنار سایر استانداردهای ایزو اخذ می شوند.

گواهینامه CE 

CE  چیست؟ گواهینامه) CE با نماد(CЄ  از سال ۱۹۸۵ به‌عنوان علامت انطباق اجباری اتحادیه اروپا (EU) برای تنظیم کالاهای فروخته شده در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) تعریف شده است. CE مخفف عبارت فرانسوی”Conformité Européene” است.

با توجه به احتمال صدور گواهینامه‌های CE فاقد اعتبار برای تولیدکنندگان، لازم است تا با مراحل تشخیص گواهینامه CE معتبر آشنا شوید. در ادامه این مراحل را به‌صورت ساده توضیح داده‌ایم :

  • مراجع صدور اروپایی (NB) که کار ثبت و صدور گواهینامه‌های CE را انجام می‌دهند، باید تاییدیه بخش صادرات کمیسیون اروپا را داشته باشند. این تاییدیه به صورت یک کد ۴ رقمی است که در اصطلاح به آن کد NANDO می‌گویند.
  • جهت چک کردن کد NANDO مرجع صدور گواهینامه CE، می‌توانید به بخش اعتباردهی شرکت‌های NB در وب‌سایت رسمی کمیسیون اروپا به آدرس زیر مراجعه کنید.
  • در بخشBody ، ۲۷۰۰ شرکت‌ تایید صلاحیت شده جهت صدور نشان CE، قابل مشاهده است که هر یک در حیطه‌ای خاص فعالیت می‌کنند.
  • حال کد NANDO مرجع صدور مورد نظر را در این قسمت جستجو و از صحت مرجع صدور (NB) مطمئن شوید.
  • سپس وارد وب‌سایت رسمی مرجع صدور شوید و کد مندرج روی گواهینامه را در قسمت رجیستری گواهینامه‌ها، مورد بررسی قرار دهید.

گواهینامه HSE

گواهینامه HSE یا مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، یک ابزار مدیریتی برای بهبود عملکرد بهداشت و محیط‌زیست در همه برنامه‌های توسعه و پروژه‌های صنعتی یا تشکیلات سازمانی است. این استاندارد با حذف شرایط ناایمن، ارتقا سطح سلامت افراد و صیانت از محیط‌زیست به‌عنوان سرمایه بشریت، موجب پیشرفت و کارآمدی مجموعه شما می‌گردد.

گواهینامه HSE ترکیبی از مفاهیم گواهینامه‌های ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ است؛ در نتیجه هم بر ایمنی کارگران و هم بر مسائل زیست‌محیطی تأثیر می‌گذارد.

ایزو چیست؟

سازمان ISO انواع استانداردهای ایمنی، کیفیت، محیط‌زیست و را در سطح جهانی تهیه می‌کند. این موارد برای بهینه‌سازی تولید و صادرات بین‌المللی، ارتباطات و همکاری بین کشورها، شرکت‌ها و مؤسسات در زمینه‌های مختلف است.

استانداردهای تعیین شده توسط این سازمان برای تجارت بین‌الملل ارزشمند هستند؛ زیرا الزامات سختگیرانه‌ای دارند که هدف نهایی آن‌ها بهبود رفاه صنعتی در سراسر جهان و افزایش سطح ایمنی برای همه است.

استعلام گواهینامه ایزو

پس از استعلام گواهینامه ایزو و اطمینان از معتبر بودن مرجع صدور، لازم است بررسی کنید شرکت‌هایی که گواهینامه ایزو معتبر را اخذ کردند آن را به‌روز نگه داشته و انطباق با الزامات را رعایت کرده‌اند:

  • تاریخ انقضای گواهینامه را چک کنید. اکثر گواهینامه‌های ISO به مدت سه سال معتبرند و پس از آن نیاز به تمدید دارند. اگر از تاریخ انقضا گذشته باشد، گواهینامه معتبر نیست.
  • باید بررسی کنید که گواهینامه سازمان به حالت تعلیق درنیامده یا لغو نشده باشد. اگر گواهینامه یک سازمان به حالت تعلیق درآمده باشد، به این معنی است که آن‌ها دیگر با استانداردهای ISO مطابقت ندارند.
  • در صورت حساس‌بودن زمینه فعالیت، باید مطمئن شوید که یک شخص ثالث معتبر، سازمان را اعتبارسنجی و انطباق با الزامات را تأیید کرده است.
  • در نهایت، می‌توانید برای تأیید گواهی با مرجع صدور تماس بگیرید. این در واقع بهترین راه برای بررسی معتبر بودن گواهینامه‌های ISO است. سازمان صدور گواهینامه می‌تواند شما را از اعتبار گواهی و وضعیت سازمان مطلع کند.

با انجام این مراحل، می‌توانید مطمئن شوید که گواهی ISO موردنظر معتبر است.

استاندارد چیست؟

استانداردها به کیفیت، ایمنی و سایر ویژگی‌های فنی هر محصول می‌پردازند؛ در واقع یک راهنمای فنی درنظر گرفته می‌شوند که به کمک آن‌ها می‌توان یک محصول را ایمن، کارآمد و سازگار با محیط تولید کرد.

این استانداردها شیوه‌های پذیرفته‌شده، الزامات فنی و اصطلاحات را برای صنایع مختلف ایجاد می‌کنند و از آن‌جایی‌که به راحتی قابل‌تشخیص و ارجاع هستند، شرکت‌ها را قادر می‌سازند تا محصولات خود را با خیال راحت تولید کرده و به فروش برسانند.

ما استانداردهای زیادی برای محصولات داریم که می‌توان به صورت اختصاصی برای خود کشور و یا در سطح بین‌المللی باشد. به صورت مثال: هر کشوری از استانداردی برای بررسی کیفیت محصول بهره میگیرد که برای کشورهای اسلامی می‌توان به نشان حلال اشاره کرد.

گواهینامه‌های accredited  و non-accredited

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید یک سیستم مدیریتی را اتخاذ کنید. با این حال، اکنون که می‌دانید گواهینامه ایزو چیست اولین قدم این است که تصمیم بگیرید کدام مسیر را انتخاب کنید. در اینجا دو گزینه مطرح می‌شود:

  • accredited certification
  • non-accredited certification

non-accredited certification به این معنی است که از هر مشتری که یکی از سیستم‌های مدیریت شناخته‌شده بین‌المللی را اجرا می‌کند پشتیبانی می‌کنیم. پشتیبانی ما شامل الگوهایی برای اسناد، راهنمایی در طول بازدید در محل و پشتیبانی تلفنی است.

Accredited certification تنها پس از ارزیابی از یک نهاد معتبر، مانند UKAS (بریتانیا) و INAB (ایرلند) در دسترس است. نهاد بالادستی معتبر هیچ کمک یا پشتیبانی ارائه نمی‌دهد، آن‌ها فقط می‌توانند ارزیابی را انجام دهند و درصورت تایید نهایی، مجوز مریوطه را برای شرکت صادر کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح