کد خبر : 161318
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
-

تغذیه بد عامل مهم در بروز تمام بیماری‌هاست/ ملخ ارزش غذایی زیادی ندارد

تغذیه بد عامل مهم در بروز تمام بیماری‌هاست/ ملخ ارزش غذایی زیادی ندارد

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، گفت: دنيای امروز از بيماري‌هاي عفوني عبور کرده و گرفتار بيماري‌هاي شهرنشيني كه غيرعفوني بوده و عموما به تغذيه نامناسب ارتباط دارد متبلا شده است. به گزارش ایسنا منطقه فارس، دکتر علی بهادر سه‌شنبه ٣ ارديبهشت در يك كنفرانس خبري كه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با بيان اينكه

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز، گفت: دنيای امروز از بيماري‌هاي عفوني عبور کرده و گرفتار بيماري‌هاي شهرنشيني كه غيرعفوني بوده و عموما به تغذيه نامناسب ارتباط دارد متبلا شده است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، دکتر علی بهادر سه‌شنبه ٣ ارديبهشت در يك كنفرانس خبري كه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، با بيان اينكه بهترين منابع هر كشوري، نيروي انساني است، افزود: افراد يك كشور بايد داراي دو مشخصه آموزش خوب و سلامت باشند، اين دو ويژگي لازمه پيشرفت هر جامعه‌اي است .

بهادر شعار هفته سلامت امسال را “مراقبت‌هاي اوليه بهداشتي راهي به سوي پوشش همگاني سلامت” ذكر و خاطرنشان كرد: برخي كشورها پوشش همگاني سلامت را ندارند اما برخي از آن رد شده و به مسائل ديگري تمركز كرده‌اند .

وي ادامه داد: دنيا امروز از بيماري‌هاي عفوني گذشته و امروز گرفتار بيماري‌هاي شهرنشيني شده كه غيرعفوني است و عموما به تغذيه نامناسب ارتباط دارد .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز با تصريح بر اينكه چاقي ام‌الامراض است، مدارس كوچك و  آپارتمان نشيني را از معضلاتي دانست كه ميزان تحرك‌ها را كاهش داده و در اين باره تاكيد كرد: وجود پارك‌هاي بزرگ در شهرها براساس سرانه جمعيت لازمه سلامت و گذران اوقات فراغت افراد است .

بهادر با ابراز تاسف از اينكه كوه‌ها و فضاهاي اطراف شهر توسط سازمان‌ها و نهادهايي اشغال شده و اجازه ورود افراد را نمي‌دهند، خواستار تبديل آنها به پارك‌هايي شد كه مردم بتوانند در روزهاي تعطيل از آنها استفاده كنيم .

وي تاكيد كرد كه همه اداره‌ها بايد به كاركنان خود آموزش بدهند به ويژه اداره صنايع و معادن و كشاورزي كه بايد سلامت محوري و ترويج آن را در دستور كار خود قرار دهند .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز همچنين تصريح كرد: زندگي اجتماعي از مدرسه آغاز مي‌شود و نبايد تصور كرد مدارس تنها جاي تدريس رياضي و فيزيك و …است بلكه مکانی برای ترویج و تدریس فرهنگ‌هاي مختلف(ترافيك، حفاظت از محيط زيست، بهداشت فردي و …) است .

بهادر ادامه داد: شهرداري‌ها به جز احداث پارك‌هاي بزرگ، باید پياده راههاي ایجاد کنند كه موجب آسيب مردم در زمان پياده روي نشود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید براینکه مصرف خوراکی برخی انواع ملخ در نقاطی از ایران وجود دارد، ملخ مرده را غیرقابل مصرف دانست و تاکید کرد که در کل ملخ دارای ارزش غذایی زیادی نیست و مصرف آن توصیه نمی‌شود.

بهادر بيان كرد: حمله ملخ يك آفت است كه بايد با آن مقابله كرد، چرا كه امنيت غذايي را تهديد خواهد كرد و نهايتا با كمبود توليدات غذايي مواجه خواهيم شد .

وي سمپاشي و ايجاد طعمه و گودال پس تخم‌ريزي را دو راه مبارزه و كاهش ملخ‌ها به مزارع و مراتع عنوان و با اشاره به همكاري سازمان جهاد كشاورزي فارس در خصوص شناسايي سموم و ايجاد فروشگاه‌هاي سبز، در شیراز گفت: بخشنامه‌اي صادر شده كه در مكان‌هايي كه غذاي گرم سرو مي‌شود از ظرف‌هايي كه كمترين ميزان آلودگي را داشته باشند، استفاده شود .

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شيراز همچنين در خصوص تجمع روز گذشته مراقبين سلامت در اين دانشگاه هم اشاره و با اينكه مراقبين سلامت كارمندان دانشگاه نيستند، گفت: تعرفه پزشك خانواده در كشور توسط وزارت بهداشت و سازمان‌هاي بيمه گر مشخص شود .

بهادر گفت: مطالعه مراقبين جزيي از تعرفه پزشكان خانواده است و مراقبين نسبت به اعمال ١٢ درصد تعرفه معترض هستند كه ما اين مهم را به وزارت بهداشت منعكس كرده‌ايم .

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

فروشگاه قطعات بنز و بی ام و

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

تور کربلا

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

اسباب بازی

اعلام حریق زیتکس

آموزش کافی شاپ

چاپ و بسته بندی

پلتفرم رپورتاژ آگهی

اسرارالشفاء

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح