کد خبر : 123630
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
-

تنها نیمی از کرمانشاهیان “پروتکل‌های بهداشتی” را رعایت می‌کنند

تنها نیمی از کرمانشاهیان “پروتکل‌های بهداشتی” را رعایت می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بی توجهی مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی، میزان رعایت این پروتکل ها در سطح استان بین 50 تا 60 درصد اعلام کرد. دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه امروز (27 اسفند) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش

تنها نیمی از کرمانشاهیان "پروتکل‌های بهداشتی" را رعایت می‌کنند

ایسنا/کرمانشاه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بی توجهی مردم نسبت به پروتکل های بهداشتی، میزان رعایت این پروتکل ها در سطح استان بین 50 تا 60 درصد اعلام کرد.

دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه امروز (27 اسفند) ستاد مدیریت و مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: در حال حاضر چند چالش در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا داریم که از جمله آن ازدحام در بازارها و مراکز خرید، برگزاری مراسمات عزا و عروسی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم و ازدحام مردم در فروشگاه های عرضه کننده اقلام رایانه ای است.

وی افزود: این ازدحام و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند استان را با چالش مواجه کرده و زمینه ساز اوج گیری دوباره کرونا در استان شود.

شکیبا گفت: در حال حاضر درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان بین 50 تا 60 درصد است و متاسفانه این درحالیست که ازدحام در مراکز خرید، فروشگاه ها، دفاتر پیشخوان و … افزایش یافته است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش تست های مثبت سرپایی در استان گفت: این افزایش ها در دو تا سه هفته آینده منجر به افزایش موارد بستری شده و در دو تا سه هفته بعد از آن افزایش موارد فوتی کرونا را به دنبال خواهد داشت.

شکیبا گفت: در همین راستا تمام مسئولان و مردم استان باید هوشیار بوده و با جدیت هرچه تمام‌تر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول از شناسایی 26 مورد ابتلای کرونای انگلیسی در استان خبر داد وافزود: متاسفانه تعداد زیادی از این افراد یا به جنوب کشور سفر داشته و یا میهمان داشته و گرفتار شده اند، بنابراین از تمام مردم درخواست داریم به طور جد از سفر رفتن و برگزاری میهمانی در ایام نوروز خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به اقدامات انجام شده در طرح “حاج قاسم سلیمانی” داشت و افزود: در این طرح نیروهای سپاه، بسیج، بهداشت، هلال احمر و … در قالب تیم های مختلف حمایتی، نظارتی و … همکاری داشتند که خوشبختانه برکات بسیاری به همراه داشت.

شکیبا گفت: در این طرح 1440 تیم حمایتی فعال هستند که از 18 هزار و 183 خانوار حمایت کرده و اقلام معیشتی در اختیار آنها قرار داده و سایر حمایت های لازم را به عمل می آورند.

وی افزود: در این طرح همچنین 152 تیم نظارتی داریم که 139 هزار بازدید انجام دادند که از این تعداد 12 هزار واحد صنفی اخطار گرفته و 775 واحد متخلف نیز پلمب شدند.

شکیبا گفت: اجرای این طرح به همراه سایر اقدامات صورت گرفته در بحث پیشگیری موجب شده از ابتدای آذرماه که همزمان با شروع این طرح بوده تاکنون کاهش 80 درصدی موارد بستری و کاهش بیش از 90 درصدی موارد مرگ و میر را شاهد باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح