دامنه کلمات کلیدی: از آنها استفاده کنید یا آنها را از دست بدهید
دامنه کلمات کلیدی چیست؟ دامنه کلمه کلیدی اساساً یک نام دامنه است که حاوی کلمات کلیدی در مورد تجارت، محصولات، خدمات و غیره شماست. یک نمونه از دامنه کلمه کلیدی CheapiPhoneRepair.com است. این نام دامنه شامل کلمات کلیدی ارزان، آیفون و تعمیر است. اما مگر اینکه نام کسب و کار شما تعمیر آیفون ارزان
دامنه کلمات کلیدی چیست؟
دامنه کلمه کلیدی اساساً یک نام دامنه است که حاوی کلمات کلیدی در مورد تجارت، محصولات، خدمات و غیره شماست. یک نمونه از دامنه کلمه کلیدی CheapiPhoneRepair.com است. این نام دامنه شامل کلمات کلیدی ارزان، آیفون و تعمیر است. اما مگر اینکه نام کسب و کار شما تعمیر آیفون ارزان باشد، این نام دامنه هیچ کاری برای تجارت یا برند شما ندارد.
آیا وجود کلمات کلیدی در دامنه شما به سئوی وب سایت کمک می کند؟
بله، دارد، اما فقط تا حدی.
هنگامی که کاربران در گوگل یا سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند، به احتمال زیاد روی نام دامنه ای که حداقل یکی از کلمات کلیدی جستجو را شامل می شود، کلیک می کنند.
به عنوان مثال، اگر کاربری برای «چگونه یک وبسایت ایجاد کنیم» را جستجو میکند، تمایل بیشتری به کلیک روی نام دامنهای مانند howtocreatewebsite.com یا Learntobuildwebsite.com دارد تا نام دامنهای که حاوی هیچ یک از کلمات کلیدی در جستجو نیست.
این به وضوح اهمیت وجود کلمات کلیدی در نام دامنه شما را در مورد نرخ کلیک کاربر نشان می دهد. همچنین به همین دلیل است که در گذشته، اغلب نامهای دامنهای مانند buy-keyword-keyword-keyword-keyword-online-now.com را مشاهده میکنید. در آن زمان، بسیاری از استراتژیستهای سئو برای سرعت بخشیدن به تلاشهای سئو و رتبهبندی جستجو بر روی دامنههای کلیدواژه قسم میخورند: اگر میخواهید برای «آیفونهای ارزان قیمت» رتبهبندی کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه CheapiPhones.com را بخرید و رتبه صفحه اول را کسب خواهید کرد.
اما آیا متوجه شده اید که دیگر به ندرت آن نام های دامنه طولانی دیوانه را می بینید؟ به این دلیل که در سال 2012 گوگل متوجه شد که بسیاری از وبسایتهای بیکیفیت و هرزنامه از سیستم رتبهبندی جستجو با نامهای دامنه مطابقت دقیق سوء استفاده میکنند و گوگل الگوریتم خود را بهروزرسانی کرد.
از آن زمان، وزنی که گوگل به کلمات کلیدی در نام دامنه می دهد کاهش یافته است. در حقیقت، امروزه در جامعه سئو به خوبی میدانیم که اگر وبسایت محتوای باکیفیت برای پشتیبانگیری نداشته باشد، نامهای دامنه مطابقت دقیق توسط گوگل و همچنین بینگ جریمه میشوند.
آیا هنوز هم می توانم از کلمات کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنم؟
بله اما کم. توجه داشته باشید که دامنه کلمات کلیدی لزوماً برای هر کسب و کار یا شرکتی ضروری نیست و همه دامنه های کلیدواژه یکسان ایجاد نمی شوند.
کلمات کلیدی نقش مهمی در جذب ترافیک به یک وب سایت دارند. کاربران تایپ می کنند کلمات کلیدی را در عبارت های جستجوی خود وارد می کنند و به احتمال زیاد بر روی نام دامنه ها و لینک هایی که حاوی آن کلمات کلیدی هستند کلیک می کنند. اما به خاطر داشته باشید که گوگل در تجربه کاربری بسیار بزرگ است – این بدان معناست که کلمات کلیدی در نام دامنه شما باید مرتبط و سازگار با محتوای وب سایت شما باشد. به عبارت دیگر، باید دامنههای کلیدواژهای را که با تمرکز وبسایت یا کسبوکار شما هماهنگ هستند، در نظر بگیرید.
همه ما واژه کلید واژه پر کردن را شنیده ایم. به صفحات وب اطلاق می شود که به طور مصنوعی با کلمات کلیدی پر شده اند. پر کردن کلمات کلیدی در مورد نام های دامنه نیز صدق می کند، بنابراین باید مراقب باشید که از کدام کلمات کلیدی استفاده کنید و مطمئن شوید که محتوای وب سایت با کیفیت بالایی برای پشتیبان گیری از آن دارید.
چگونه باید انتخاب کنم که از کدام کلمه کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنم؟
قبل از هر چیز، کلمه کلیدی باید با محتوای وب سایت شما مرتبط و سازگار باشد و با تمرکز کسب و کار شما همسو باشد.
نکات دیگر:
- کلمات کلیدی باید به خوبی در کنار هم قرار بگیرند
وقتی کلمات کلیدی به خوبی در کنار هم قرار می گیرند. مهم این است که کلمات کلیدی که استفاده می کنید در واقع توسط کاربران جستجو شوند. آنها باید به ترتیب درست باشند، نه اینکه به طور تصادفی کنار هم قرار گیرند. یک ابزار خوب برای استفاده، ابزار کلمات کلیدی گوگل ادوردز است.
وقتی کلمات کلیدی شما به صورت منطقی جریان پیدا می کنند، نام دامنه شما به یاد ماندنی می شود. شما نمی خواهید با نام دامنه ای که طولانی و پیچیده است فقط به این دلیل که شامل همه کلمات کلیدی مورد نظر شما است، کنار بیایید. به خاطر سپردن چنین نام های دامنه ای سخت است و افراد نمی توانند آن را در مرورگرهای وب خود تایپ کنند.
- نام تجاری شما یکی از مهمترین کلمات کلیدی شماست
اما این نباید تنها کلمه کلیدی شما باشد، مگر اینکه نام تجاری شما از قبل آنقدر تثبیت و تبلیغ شده باشد که مردم فورا آن را تشخیص دهند (یعنی آمازون، یوتیوب، گوگل). با نام تجاری خود شروع کنید و آن را با یک کلمه کلیدی خوب جفت کنید. به عنوان مثال، اگر نام شما باب است و خدمات تعمیر گیتار را اجرا می کنید، یک نام دامنه خوب می تواند BobsGuitarRepair.com باشد.
- به گنجاندن کلمه کلیدی استرس نداشته باشید و در آن زیاده روی نکنید
فقط در صورتی باید از یک کلمه کلیدی استفاده کنید که نام دامنه شما را بصری تر کند. به عنوان مثال، اگر ساعت می فروشید، ممکن است بخواهید نام دامنه ای مانند BobsWatches.com را در نظر بگیرید زیرا نام تجاری شما و همچنین کسب و کار شما را به کاربران می گوید. از سوی دیگر، نام دامنه ای مانند BuyWatchesOnline.com بسیار غنی از کلمات کلیدی است که به نظر اسپم می رسد.
همانطور که تابلوی فروشگاه خود را با کلمات کلیدی قرار نمی دهید، نباید نام دامنه خود را با کلمات کلیدی انتخاب کنید. سعی کنید تعداد کلمات کلیدی در نام دامنه خود را 2 یا 3 نگه دارید و مطمئن شوید که فقط از کلمات کلیدی ضروری استفاده کنید.
- از خط فاصله دوری کنید
نامهای دامنه با خط تیره اغلب با وبسایتهای هرزنامه مرتبط میشوند – این تاکتیکی است که اسپمرهای اولیه برای فریب موتورهای جستجو از آن استفاده میکردند.
اما اگر در حال حاضر از نام دامنه کلمه کلیدی استفاده می کنم یا کلمات کلیدی بخشی از نام تجاری / تجاری من هستند، چه؟
اگر از قبل یک دامنه غنی از کلمات کلیدی دارید، محتوا نجات دهنده شما خواهد بود.
در یک پاتوق راهنمای Google Webmaster، جان مولر از Google گفت که دامنههای تطبیق دقیق لزوماً به این معنی نیست که وبسایت بدی است زیرا نمونههای زیادی وجود دارد که در آن کاربران تجربیات خوبی در وبسایت دامنه کلمه کلیدی دارند زیرا وبسایتهایی با کیفیت بالا هستند. بنابراین، نکته اصلی محتوای با کیفیت است. محتوا باید اصلی، آموزنده، مفید، جالب و غنی از رسانه باشد.
نتیجه
اگر در حال راه اندازی یک نام دامنه جدید هستید، می خواهید نام دامنه ای را انتخاب کنید که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد به جای نامی که دقیقاً مطابق با کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. فقط در صورتی کلمات کلیدی را به نام دامنه خود اضافه کنید که طبیعی به نظر می رسد و با نام تجاری شما مطابقت دارد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0