کد خبر : 76491
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
-

دغدغه پرداخت خسارت است یا جان آدمی؟

دغدغه پرداخت خسارت است یا جان آدمی؟

مدیر عامل سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران گفت: در حوادث رانندگی باید از مُردن انسانها جلوگیری کرد، نه اینکه پس از مرگ افراد به فکر پرداخت خسارت بود. پرداخت خسارت، آدم ها را باز نمی‌گرداند. باید با برنامه‌ریزی تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث ترافیکی را کاهش داد. احمد بختیاری در گفت و گو

دغدغه پرداخت خسارت است یا جان آدمی؟

مدیر عامل سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران گفت: در حوادث رانندگی باید از مُردن انسانها جلوگیری کرد، نه اینکه پس از مرگ افراد به فکر پرداخت خسارت بود. پرداخت خسارت، آدم ها را باز نمی‌گرداند. باید با برنامه‌ریزی تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث ترافیکی را کاهش داد.

احمد بختیاری در گفت و گو با ایسنا، درباره کاهش تصادفات جاده‌ای و نقش مسئولان در فرهنگ سازی آن گفت: در دنیا تصادفات را به چهار عامل خودرو، جاده، انسان و محیط مرتبط می دانند.

این مدرس امداد و نجات با بیان اینکه تصادف اجتناب ناپذیر است اما باید شرایط وقوع آن را به صفر رساند و رفتار هنگام تصادفات را بلد بود افزود: در حوادث ترافیکی همواره گفته می شود که باید خود را در گوشه‌ای مچاله و سر و گردن خود را محافظت کنید.

همه ما باید رفتار مناسب تصادفات را بلد باشیم و این ها باید از طرق مختلف آموزش داده شود. متاسفانه این یکی از اشکالات است که رفتار مناسب هنگام تصادفات آموزش داده نمی شود. این را می شود در موارد مختلف به افراد آموزش داد، مثلا پلیس می می تواند موقع دادن گواهینامه آموزش چگونگی رفتار هنگام تصادفات را آموزش دهد.

این کارشناس مدیریت بحران در خصوص نقش عامل خودرو برای پیشگیری از تصادفات گفت: در نقش عامل خودرو برای پیشگیری از تصادفات اقدامات قبل، حین و بعد وجود دارد. اقدامات قبل، همان معاینات فنی، استاندارد های لازم، طول عمر خودرو و سلامت آن است که باید به آن توجه شود.

مدیرعامل سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران در این باره که آیا عموما زمانی که خودرو دچار نقص فنی است، حادثه بیشتر می شود یا خیر؟ ادامه داد: بخشی از این عامل مربوط به نوع مسیر است. اگر نقص فنی، به عنوان مثال بریدن ترمز خودرو در محوری ایجاد شود که صاف است پس از انصراف از گاز دادن سرعت خودرو کاهش پیدا می کند، اما در مقابل اگر این اتفاق در یک محور سرازیری رخ دهد، متاسفانه سرعت افزایش پیدا می کند و حادثه شدت می‌یابد.

وی گفت: در حال حاضر سالی ١۶ هزار تا ١٧هزار نفر در تصادفات رانندگی کشته می شوند اما متاسفانه به این امر هنوز آنطور که باید پرداخته نشده است. اتفاقات اخیر باید باعث به وجود آمدن جریانی شود که افراد در برابر حوادث رانندگی هشیار تر شوند.

بختیاری افزود: فاکتور مهمی که در کشور ما کلیشه ای شده، فرهنگ است. فرهنگ یعنی ما نسبت به تصادفات حساسیت داشته باشیم و اگر در خودرو نقصی مشاهده می کنیم با خود نگوییم حالا می رویم با امید به اینکه به مقصد برسیم. اگر بدانیم خودرو خراب است و نه سوار آن شویم و نه کسی را سوار آن کنیم، تصادفات کاهش پیدا می کند.

وی در پاسخ به اینکه نقش مسئولان در رابطه با کاهش تصادفات رانندگی چیست؟ گفت: مسئولان باید بدانند که در حوادث جاده‌ای، موضوع، مرگ آدم ها است، نه پرداخت خسارت بعد از مردن آدمها. اگر من مسئول باشم جریمه بسیار سنگین برای حوادث وسایل نقلیه عمومی قرار می دهم، یعنی به وزیر راهم می گویم اگر اتوبوسی بدلیل نقص ناشی از قصور دچار تصادف شد باید برکنار شود. به محض اینکه دو نفر برکنار شوند، نفر سوم ترجیح می‌دهد ۵٠ اتوبوس دارای نقص را از رده خارج کند تا جایگاه و پستش را از دست دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

امداد خودرو

اسباب بازی

اعلام حریق زیتکس

غرفه سازی در نمایگاه های بین المللی تهران

آموزش کافی شاپ

استابلایزر

قرص لاغری گلدن لیمب

چاپ و بسته بندی

کابل آلومینیومی زمینی

پلتفرم رپورتاژ آگهی

اسرارالشفاء

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح