کد خبر : 59714
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
-

رئیس اورژانس اجتماعی کشور: در حوزه کاری خود نیازمند توسعه ادبیات موضوعی هستیم

رئیس اورژانس اجتماعی کشور: در حوزه کاری خود نیازمند توسعه ادبیات موضوعی هستیم

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه “ما در ادبیات ترویج اورژانس اجتماعی ضعف داریم و در این حوزه نیازمند توسعه ادبیات هستیم”، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.  محمود علیگو در نشست تخصصی بررسی وضعیت اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه ما در ادبیات ترویج اورژانس اجتماعی ضعف داریم و

رئیس اورژانس اجتماعی کشور: در حوزه کاری خود نیازمند توسعه ادبیات موضوعی هستیم

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه “ما در ادبیات ترویج اورژانس اجتماعی ضعف داریم و در این حوزه نیازمند توسعه ادبیات هستیم”، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.

 محمود علیگو در نشست تخصصی بررسی وضعیت اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه ما در ادبیات ترویج اورژانس اجتماعی ضعف داریم و در این حوزه نیازمند توسعه ادبیات هستیم، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.
وی گفت: اورژانس اجتماعی به دنبال کاهش جرم و بزه نیست و اصلا برنامه‌ای برای کاهش جرم و بزه نداریم. ما خدمتی ارائه می‌کنیم که سطح رفاه اجتماعی را با ابزار حمایتگری از افرادی که ظرفیت دفاع از خود در برابر آزار و خشونت ندارند را توسعه دهیم؛ یعنی جامعه هدف اورژانس اجتماعی جامعه هدف آسیب‌پذیر مانند سالمندان، معلولان و زنان و دختران خشونت دیده است. زمانی که به آمار مراجعه می‌کنیم، جامعه هدف اورژانس اجتماعی بیشتر در قالب ظرفیت گروه‌های آسیب‌پذیر است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: دومین نکته که باید در توسعه ادبیات اورژانس اجتماعی به آن توجه شود این است که مدل ما مدل مددکاری اجتماعی است. درست است که از روانشناس و فرد حقوقدان و وکیل بهره می‌بریم، اما همه اینها پر کننده خلاهای مدل مددکاری هستند و اینها در کنار مددکار معنا پیدا می‌کنند.
وی با بیان اینکه محوریت در اورژانس اجتماعی با مددکار اجتماعی است و مدل مداخله هم مدل مددکاری است، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم. ما نباید مدلهای ضربتی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.
علیگو افزود: سومین موضوعی که در اورژانس اجتماعی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به مسائل درونی اورژانس اجتماعی ارتباط دارد که باید بدانیم اورژانس اجتماعی یک خدمت حاکمیتی است، اما متاسفانه الگوهای اجرایی فعلی حاکمیتی نیست. یعنی باید ما خودرو داشته باشیم که به طور سالانه افزایش پیدا کند. باید نیرو انسانی کارآمد داشته باشیم که به طور سالانه تعداد آن افزایش داشته باشد. نیرو باید قرارداد رسمی داشته باشد که بتوانند برای اقدامات با ریسک بالا آمادگی داشته باشند و این‌ها مواردی است که در اورژانس اجتماعی به نحوی مغفول مانده است، زیرا آئین نامه مصوب دولت برای حل مسائل اورژانس اجتماعی کافی نیست و نیازمند قانون تاسیس هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه ساختار اورژانس اجتماعی گفت: ایجاد این لایحه چند علت داشت. علت اول موضوع نیروهای خرید خدمت هستند. موضوع دیگر موضوع خدمات سیار است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگیهای دیگر لایحه، ساختار خوشه‌ای ارایه خدمت اورژانس در تمامی مناطق کشور است که در لایحه است، یعنی پایین‌ترین سطح گیرنده هم دسترسی آسان به خدمت خواهند داشت و ایجاد مدل خوشه‌ای در این لایحه دیده شده و کمک میکند که خدمت بهتر و تخصصی داده شود.
علیگو با اشاره به اینکه در لایحه به موضوع توسعه اورژانس اجتماعی توجه شده است، خاطرنشان کرد: از بین ۴۳۲۱ نیروی اورژانس اجتماعی نزدیک ۳۲۰۰ نفر نیروی متخصص هستند؛ یعنی کارشناس، کارشناس ارشد یا دکتری رشته روانشناسی یا مددکاری هستند و این ظرفیت بزرگی از جمیع نیروهای متخصص است.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رسانه محبوب کسب و کارها حرف تو

سینی کابل

خرید مستقیم از وارد کننده (ویپ و پاد سیستم)

ورق استیل

کنترل تلویزیون ال جی

تعمیر یخچال

تعمیر داکت اسپلیت

تور کربلا

سیم و کابل خراسان

ظروف یکبارمصرف گیاهی

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تست علت سرگیجه

اضافه کردن زيرنويس

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح