کد خبر : 85345
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
-

طرحی برای ناصر تقوایی

طرحی برای ناصر تقوایی

بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با انتشار طرحی از چهره او، به ویژگی های این فیلمساز موج نوی سینمای ایران پرداخته است. خورشیدی که این طرح خود را به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، درباره تصویرسازی اش از شخصیت های فرهنگی و هنری توضیح داده است: رویکرد چند سال اخیر من

طرحی برای ناصر تقوایی

بهزاد خورشیدی، هنرمند گرافیست به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با انتشار طرحی از چهره او، به ویژگی های این فیلمساز موج نوی سینمای ایران پرداخته است.

خورشیدی که این طرح خود را به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده، درباره تصویرسازی اش از شخصیت های فرهنگی و هنری توضیح داده است: رویکرد چند سال اخیر من به طراحی گرافیک به خصوص تصویرسازی پرتره شخصیت ها و چهرهای فرهنگی، ضمن ارج نهادن به این بزرگان از سوی دیگر آزمودن شیوه های تازه بصری گرافیکی با مخاطب امروزی است. هنر گرافیک که در واقع از زیرشاخه های هنر نقاشی و نگارگری است، پویایی خود را از به روز شدن و به اصطلاح آبدیت باز می گیرد. هنرآرت دیجیتال هم از گونه های کاملا مدرن دوران معاصر جهانی است.

او در ادامه درباره ناصر تقوایی ـ فیلمساز ایرانی ـ بیان کرد: ناصر تقوایی (زادهٔ ٢١ تیر ۱۳۲۰ در آبادان) فیلمساز مطرح موج نوی سینمای ایران،  قصه نویس بود و مانند همه جنوبی های ایران، دغدغه های موقعیت اقلیمی و فرهنگ خوزستان در روایتشان موج می زند و اوج داستان نویسی مدرن ایرانی از دهه بیست و سی آغاز می شود به تبع آن حساسیت های سیاسی جغرافیایی هم مثل ماجرای ملی شدن صنعت نفت که در رمان همسایه های احمدمحمود هم تاثیرگذار است. تقوایی هم از این دایره مستثنی نبود. ولی نکته مهم در این است که تقوایی دوربین سینما را برای بیان گفته هایش برمی گزیند. فیلمسازی که کارش را با ساخت مستندهایی در دهه ۴۰ شمسی آغاز کرد.

خورشیدی با اشاره به ساخته های تقوایی یادآور شده است: «باد جن»، شناخته‌شده‌ترین مستند کارنامه ناصر تقوایی است؛ فیلمی که به مراسم اهل هوا در جنوب ایران می‌پردازد. البته این فیلمساز، در میان ساخت مستندهایش دو فیلم کوتاه هم ساخته است: «تلفن» و «رهایی» محصول سال ۱۳۵۰. «رهایی» در آن سال‌ها با اقبال از سوی جشنواره‌ها روبه‌رو شد و نام تقوایی را به‌عنوان فیلمسازی مستعد به جامعه سینمایی شناساند. «آرامش در حضور دیگران» محصول سال ۱۳۴۹، اولین و بهترین فیلم بلند کارنامه ناصر تقوایی است؛ در واقع نخستین فیلم تقوایی، بسیار مدرن‌تر از آثار دیگر اوست. به بیان دیگر اتمسفر و فضای این فیلم کاملا از ساختارهای سینمای مدرن سینمای مدرن اروپایی آن دوران پیروی می کرد تا سینمای قصه گوی رئالیستی!»

در ادامه طرح این گرافیست از ناصر تقوایی را مشاهده می کند:

بهزاد خورشیدی پیشتر به مناسبت زادروز زنده‌یاد عباس کیارستمی، طرحی از چهره این هنرمند را به تصویر درآورده بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح