کد خبر : 10830
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
-

علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموز چیست؟

علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموز چیست؟

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرایش دانش آموختگان هنرستان‌ها را به دانشگاه‌های نظری، علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموزی همچون دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و گفت: دانشگاه های نظری با داشتن مزایایی همچون رایگان بودن، داشتن حمایت‌های زیاد همچون پرداخت شهریه، استفاده از خوابگاه و … باعث ایجاد گرایش

علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموز چیست؟

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گرایش دانش آموختگان هنرستان‌ها را به دانشگاه‌های نظری، علت خالی بودن صندلی دانشگاه‌های مهارت آموزی همچون دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و گفت: دانشگاه های نظری با داشتن مزایایی همچون رایگان بودن، داشتن حمایت‌های زیاد همچون پرداخت شهریه، استفاده از خوابگاه و … باعث ایجاد گرایش متقاضیان به تحصیل در رشته های نظری شده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این دانشگاه به عنوان بازوی غیردولتی آموزش های مهارتی در حال حاضر برای پذیرش مهرماه سال ۱۴۰۰ ظرفیت ۳۵۰ هزار نفر را ایجاد نموده است و مانند بخش خصوصی بدون کوچکترین بار مالی برای دولت در حل انجام کار خودش است.
وی تاکید کرد: ظرفیت های آموزش های مهارتی باید بهینه شوند بطوریکه مردم بتوانند با مشکل مالی کمتری در این دوره ها شرکت کنند. زیرا سال گذشته نیز با وجود ۳۵۰ هزار نفر ظرفیت پذیرش، کمتر از ۱۵۰ هزار نفر ثبت نام کردند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی افزود: نیاز است که مردم با آموزش های مهارتی آشنا شوند. بنابراین حمایت دولتی از آموزشهای مهارتی هم در زمان تحصیل و هم برای ایجاد شغل بعد از فارغ التحصیلی باید صورت پذیرد.
وی تاکید کرد: دانش آموختگان دوره های مهارتی با حدود ۱۰ درصد از هزینه هایی که دولت برای ایجاد یک شغل لازم دارد، می توانند شغل ایجاد کنند.
به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمدحسین امید که در برنامه گفتگوی زنده برنامه به وقت ایران در شبکه آموزش صدا و سیما سخن می‌گفت، تاکید کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی حدود ۷۰۰ دوره در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته داریم که بر مبنای مشاغل طراحی شده اند. دوره هایی که در این دانشگاه وجود دارند شغل محور هستند. چنانچه در ۲ سال اخیر مراکز آموزش علمی کاربردی ماموریت گرا شده‌اند و این ماموریت ها بر اساس خوشه های شغلی تعریف شده‌اند؛ بدین معنا که حوزه های شغلی مشخص شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان تاکید کرد: اگر صلاحیت حرفه ای در کشور مستقر شود گرایش به سمت آموزش های مهارتی به راحتی انجام خواهد شد. در این دانشگاه نیز با بهره گیری از بخش خصوصی آمادگی کامل برای پیاده سازی صلاحیت حرفه ای در بخش آموزش های عالی و با موضوع ارزیابی صلاحیت حرفه ای را داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رسانه محبوب کسب و کارها حرف تو

سینی کابل

خرید مستقیم از وارد کننده (ویپ و پاد سیستم)

ورق استیل

کنترل تلویزیون ال جی

تعمیر یخچال

تعمیر داکت اسپلیت

تور کربلا

سیم و کابل خراسان

ظروف یکبارمصرف گیاهی

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تست علت سرگیجه

اضافه کردن زيرنويس

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح