کد خبر : 100106
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
-

عیدی که باید در خانه ماند

عیدی که باید در خانه ماند

ایسنا/مازندران یک پیرمرد مازندرانی با اشاره به اینکه عید امسال را باید به علت پیشگیری از بیماری کرونا در خانه ماند، گفت: زمان‌های گذشته عید نوروز رنگ و بوی خاصی داشته و  عید امسال هم با وجود این بیماری دید و باز دید کردن و سفر رفتن معنای خاصی ندارد. رحمان باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با

عیدی که باید در خانه ماند 

ایسنا/مازندران یک پیرمرد مازندرانی با اشاره به اینکه عید امسال را باید به علت پیشگیری از بیماری کرونا در خانه ماند، گفت: زمان‌های گذشته عید نوروز رنگ و بوی خاصی داشته و  عید امسال هم با وجود این بیماری دید و باز دید کردن و سفر رفتن معنای خاصی ندارد.

رحمان باقرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در گذشته در ایام عید نوروز همه اعضای خانواده در کنار هم جمع بودند و شادی‌هایی در میان آن‌ها دیده می‌شد، اظهار کرد: آن زمان به گونه‌ای بود که مردم در ایام عید نوروز در تکاپو بودند یعنی در یک جا متمرکز نبودند به دیدار این اقوام و آن اقوام می‌رفتند تا تعطیلات عیدشان را به خوبی سپری کنند.

وی تصریح کرد: آن زمان هم بیماری‌هایی مثل وبا، طاعون، سرخک و آبله مرغان وجود داشت اما به اندازه بیماری کرونا خطرناک و جدی نبوده است بنابراین امروزه با وجود اینکه علم جامعه پیشرفت کرده شاهد بیماری‌های خطرناکی مثل کرونا هستیم که بعضی از هموطنان را درگیر خود کرده است.

این پیرمرد مازندرانی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته با اینکه امکانات بهداشتی وجود نداشت مردم آب‌های رودخانه و چاه را به عنوان آب نوشیدنی مصرف می‌کردند و کسی هم دچار بیماری‌های خاصی نبوده است و اگر کسی بر اساس کهولت سن از دنیا رفته بود می‌گفتند طرف عمر خود را به خوبی سپری کرد اما امروزه در سردخانه‌های هر شهر مرگ‌ و میرهای زیادی ناشی از بیماری‌های گوناگون با سن و سال‌های مختلف مشاهده می‌شود  و به نوعی مرگ و میر در کشور ما عادی شده است چراکه مصرف غذای امروزی و گذشته خیلی تفاوت دارد.

باقرزاده با اشاره به اینکه در آن زمان مصرف غذاها در بین مردم طبیعی بوده و مردم هم به دور از بیماری زندگی می‌کردند، گفت: آن زمان پزشک کم وجود داشت و اگر کسی دچار بیماری شده بود پزشک به منزل فرد می‌آمد و آن  فرد را بلافاصله درمان می‌کرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال آن زمان نان‌هایی که مردم میل می‌کردند مواد افزودنی آن از جو گندم و باقلا بوده است یعنی مقداری از آن نان را می خوردیم سر گیجه می‌گرفتیم یعنی اینقدر آن نان مقوی بود تا بعد از ظهر احساس گرسنگی نمی‌کردیم اما امروزه غذاهای فست فودی باعث شده مردم ما دچار بیماری‌های خاصی شوند.

این پیرمرد مازندرانی افزود: در گذشته صفا و صمیمیت آنقدر زیاد برقرار بود و مردم هم هر شب شب نشینی داشتند  و به نوعی هر روز شان مثل عید نوروز بوده است و دور هم تا نیمه‌های شب خوش  گذرانی می‌کردند، آن زمان هم مردم فقیر نشین بودند اما دل زنده‌ای داشتند و در روزهای نزدیک عید علاوه بر خریدهای شب عید بازار عید را  یک تفریح می‌دانستند.

باقرزاده با بیان اینکه این بیماری ایجاب می‌کند از لحاظ بهداشتی دفن میت بدون جمعیت باشد، گفت: در گذشته فردی که بر اثر بیماری فوت می‌کرد هفت شبانه روز  برای آن میت مجلس ختمی می‌گرفتند بنابراین مثل این بیماری نبود که میت را به دور از تجمع دفن کنند.

وی در توصیه به هموطنان و همشهریان خود یادآور شد: به هموطنان خود توصیه می‌کنم برای پیشگیری از این بیماری در خانه بمانند و عید و دید و بازدیدهای خود را بعد از رفع این بیماری ادامه دهند، بنابراین هر روزمان می‌تواند مثل عید نوروز باشد تا دیدارها و صمیمیت‌ها مجددا برقرار شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح