کد خبر : 131650
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
-

فارس در معادله انتقال آب از خلیج فارس جایی ندارد

فارس در معادله انتقال آب از خلیج فارس جایی ندارد

ایسنا/فارس به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اتفاقات مهمی در استان‌های همجوار فارس در حال رخ‌دادن است؛ از جمله انتقال آب خلیج فارس به کرمان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و اصفهان از طریق سه خط لوله، اما فارس در این معادلات جایی نداشته است. جعفر قادری شنبه ۲۳ اسفند در جلسه دیدار

فارس در معادله انتقال آب از خلیج فارس جایی ندارد

ایسنا/فارس به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اتفاقات مهمی در استان‌های همجوار فارس در حال رخ‌دادن است؛ از جمله انتقال آب خلیج فارس به کرمان، سیستان و بلوچستان، بندرعباس و اصفهان از طریق سه خط لوله، اما فارس در این معادلات جایی نداشته است.

جعفر قادری شنبه ۲۳ اسفند در جلسه دیدار اعضای مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی فقیه در استان، بیان کرد: مزیت این استان‌ها در طرح انتقال آب از خلیج فارس برخورداری از واحدهای بزرگ صنعتی است؛ حال آنکه به تازگی بارقه امیدی در فارس ایجاد شده که دستکم سه واحد بزرگ صنعتی فارس در این طرح مشارکت کنند و باید در این زمینه تلاش کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در قوانین پیشین تنها در موضوع آزادراه‌ها امکان مشارکت با بخش غیردولتی وجود داشت اما در بودجه سال ۱۳۹۹ بزرگراه‌ها بدان اضافه شد و در بودجه ۱۴۰۰ هم راه‌های اصلی هم به آن پیوست، در نتیجه امکان خوبی برای مشارکت بخش‌های غیردولتی فراهم شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سقف مشارکت دولت در حوزه آزادراه‌ها ۴۰درصد و در بزرگراه‌ها ۳۰درصد است، افزود: سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها شرکت‌های پیمانکاری هستند که بیش از ۳۰درصد در این طرح‌ها مشارکت نمی‌کنند بنابراین با خلایی ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای تامین اعتبار این طرح‌ها مواجهیم. صندوق‌های پروژه قادر است این کمبود ۳۰ تا ۴۰درصدی را پوشش دهد.

او با اشاره به اینکه هم‌اکنون شهرداری در تامین منابع مالی کمربندی شمال شرق شیراز ۳۰درصد مشارکت کرده، افزود: ۴۰درصد پیمانکار و ۳۰ درصد منابع این طرح هم از وزارت راه تامین می‌شود؛ بنابراین در این موضوع، خلاء یادشده از طریق جلب مشارکت شهرداری فراهم شده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس افزود: برای بزرگراه شیراز- عسلویه همکاری وزارت نفت را جلب کردیم و قرارگاه خاتم نیز به‌عنوان سرمایه‌گذار در کنار این طرح قرار گرفت و دیگر طرح‌های زیربنایی نیز به همین ترتیب با جذب مشارکت پیمانکاران و دستگاه‌های مختلف در دست اقدام است.

قادری با تاکید بر اینکه تغییرات در بودجه امکانی فراهم شده که بتوانیم با فراخوان عمومی و انتشار اوراق سهام تبعی منابع را تامین کنیم، گفت: این موضوع باعث می‌شود بتوان از سرمایه‌های مردمی نیز در تکمیل طرح‌ها بهره‌ گرفت و آنان را در توسعه پروژه‌ها سهیم کرد.

به گفته او، پیش‌بینی می‌شود در منطقه ویژه سلامت فارس با هشت میلیارد دلار و در منطقه ویژه دانشگاهی استان حدود چهار میلیارد دلار امکان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد که با مشارکت، همراهی و تعامل درون‌استانی و ملی فراهم خواهد شد.او عنوان کرد:

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین عنوان کرد: با مطرح کردن موضوع توسعه خطوط ریلی، عنوان می‌شد که فارس که فاقد صنعت است و اگر از بخش صنعت دنبال می‌کردیم عنوان می‌شد که فارس خطوط ریلی ندارد و همین قضیه درباره آب هم مطرح است و ناچاریم درباره طرح‌های کلی و کلان در استان با جدیت بیشتری عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید مستقیم از وارد کننده (ویپ و پاد سیستم)

ورق استیل

کنترل تلویزیون ال جی

تعمیر یخچال

تعمیر داکت اسپلیت

تور کربلا

سیم و کابل خراسان

ظروف یکبارمصرف گیاهی

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تست علت سرگیجه

اضافه کردن زيرنويس

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح