کد خبر : 101095
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
-

فست‌فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت

فست‌فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت

ایسنا/اردبیل رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: مصرف فست‌فود و کم تحرکی عامل تشدید بیماری دیابت در استان اردبیل است. منوچهر ایران‌پرور ۲۷ آبان در مراسم گرامیداشت هفته پیشگیری از بیماری دیابت در اردبیل اظهار کرد: بررسی‌های علمی و بهداشتی نشان می‌دهد که 80 درصد عوامل مؤثر در افزایش بیماران دیابتی مربوط به

فست‌فود و کم تحرکی عامل تشدید دیابت

ایسنا/اردبیل رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: مصرف فست‌فود و کم تحرکی عامل تشدید بیماری دیابت در استان اردبیل است.

منوچهر ایران‌پرور ۲۷ آبان در مراسم گرامیداشت هفته پیشگیری از بیماری دیابت در اردبیل اظهار کرد: بررسی‌های علمی و بهداشتی نشان می‌دهد که 80 درصد عوامل مؤثر در افزایش بیماران دیابتی مربوط به تغذیه نامناسب و عدم توجه به ورزش روزانه است.

وی تصریح کرد: در عصری که تغییر سبک زندگی را شاهد هستیم، بیماری خاموش دیابت بخش زیادی از جمعیت دنیا و کشورمان را تهدید می‌کند که به تبع آن باید خانواده‌ها مراقبت لازم را از اعضای خانواده به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل گفت: 2 هزار بیمار دیابتی در استان اردبیل از حمایت‌های دارویی، درمانی و مراقبتی بهره‌مند هستند و تلاشمان بر این است تا بیماران بیشتری را تحت پوشش خدمات این انجمن ببریم.

ایران‌پرور علایم این بیماری را تشنگی بیش از حد و کاهش وزن اعلام کرد و افزود: دیابت نوع 2 در استان اردبیل شایع‌تر است و در این بین خانواده‌ها بهتر است نسبت به تغذیه سالم اعضای خانواده توجه کرده و مصرف سبزی، غلات و میوه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مصرف کم مواد قندی و چربی و استفاده از نان‌های سبوس‌دار می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند و در کنار آن تک تک افراد جامعه باید از استرس و اضطراب به دور باشند.

ایران‌پرور اضافه کرد: افراد با کنترل قند خون و فشار خون می‌توانند از ابتلای شدید به دیابت جلوگیری کرده و با رعایت الگوهای غذایی، ورزش مداوم و همچنین تفریحات سالم خود را در برابر این بیماری خطرناک ایمن کنند.

وی بیان کرد: همه ساله تعداد زیادی از افراد جامعه به دلیل گرفتاری به این بیماری فوت می‌کنند و یا دچار عوارض شدید این بیماری می‌شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران دیابتی استان اردبیل ادامه داد: شایسته است با خودکنترلی جلوی تشدید این بیماری در گروه سنی مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان گرفته شود.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح