کد خبر : 190520
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
-

مادران و همسران شهدا پرچم‌دار ایثارگری هستند

مادران و همسران شهدا پرچم‌دار ایثارگری هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مادران و همسران شهدا پرچم دار ایثارگری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی بوده و خانواده‌ها و فرزندان شهدا در میدان جهاد و تلاش، در خدمت اسلام هستند. حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر یکشنیه ۱۹ بهمن ماه در هشتمین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت

مادران و همسران شهدا پرچم‌دار ایثارگری هستند

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مادران و همسران شهدا پرچم دار ایثارگری برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی بوده و خانواده‌ها و فرزندان شهدا در میدان جهاد و تلاش، در خدمت اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم عصر یکشنیه ۱۹ بهمن ماه در هشتمین جشنواره ملی اسوه‌های صبر و مقاومت و مرحله استانی اولین کنگره‌ی ملی ۱۷ هزار شهیده، جانباز و آزاده “لشکر فرشتگان تاریخ ساز”، افزود: خداوند متعال به طور صریح، پیامبر اکرم (ص) و یاران همراه ایشان را به مقاومت و استقامت دعوت کرده و علاوه بر آن، ۱۰ها آیه قرآنی را نیز می‌توان یافت که مسلمانان را به صبر و پایداری دعوت می‌کند.

وی با بیان این‌که آیات قرآن کریم، دو مژده و بشارت را به عنوان محصول صبر و مقاومت وعده داده‌ است، گفت: یکی از بشارت‌ها، رستگاری و رضوان الهی و دیگری نیز پیروزی و موفقیت است.

وی با بیان این‌که وجود گرامی پیامبر اکرم (ص) بهترین نمونه صبر و مقاومت است، اظهار کرد: ایشان در طول عمر پربرکت خود، بهترین الگو بوده و صبر و ملایمت و پایداری خود را برای بشریت به نمایش گذاشته‌اند و هیچ وعده و تهدیدی، ایشان را از تلاش برای نیل به هدف باز نگذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: پیامبر اکرم (ص) همواره در کلام، از صبر و مقاومت تعریف و تمجید می‌کردند و در عرصه عمل نیز این شیوه اثربخشی را به تصویر می‌کشیدند.

وی با بیان این‌که موفقیت‌ها و پیروزی‌های مکرر اسلام به عنوان یک مکتب سعادت آفرین، مرهون صبر و مقاومت پیامبر اکرم (ص) و همراهان ایشان است، اظهار کرد: شرح صبر به معنای آمادگی روحی برای پذیرش حق به عنوان یکی از نتایج صبر و مقاومت شناخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه صبر، قلب انسان را نرم می‌کند و برای پذیرش حق و حقیقت مستعد می‌سازد، گفت: شهدا با فداکاری مادران و همسران خود اجازه دست درازی به خاک کشور را ندادند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به نقش ویژه مادران و همسران شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی، گفت: از آغاز نهضت امام (ره) تاکنون، این مقاومت و صبر مادران و همسران شهدا ادامه داشته و در طول تاریخ نیز این قشر صبور همواره پشتیبان و مدافع کسانی بودند که در خط مقدم جبهه برای حفط ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به تاکید امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بر لزوم تکریم مادران و همسران شهدا، گفت: باید قدر این بانوان صبور را بدانیم، چرا که صبر، استقامت و شجاعت این بانوان باعث شده تا امروز فرزندان این ممکلت پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، در خط مقدم نبرد دشمن حاضر شوند.

وی ادامه داد: بیش از تمام مسائل، اخلاص، ازخودگذشتگی، نماز اول وقت و سایر فضیلت‌های اخلاقی در زندگی مادران و همسران شهدا موج می‌زند. فضیلت‌هایی که اگر در جامعه جاری شود، بسیای از آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: تمامی مادران و همسران شهدا و جانبازان، در راستای احیای ارزش‌های اسلامی و دفاع از ولایت فقیه سال‌ها فداکاری و تلاش کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنی از امام علی (ع) در خصوص صبر و بردباری، گفت: صبر و مقاومت به عنوان ویژگی شیعیان واقعی مطرح بوده و برای این مقاومت و بردباری همواره شاکر و سپاسگذار هستیم، هرچند امروز یکسری ناملایمات در جامعه دیده می‌شود، اما همگی وظیفه داریم قدردان فداکاری‌های مادران و فرزندان شهدا باشیم.

 

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح