کد خبر : 209296
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
-

مانیتور 4k صنعتی چیست؟

مانیتور 4k صنعتی چیست؟

قیمت نمایشگرهای 4k این روزها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. با این حساب زمان مناسبی است تا سیستم‌های فعلی را با تکنولوژی آینده ادغام کنیم و سطح کیفی کسب‌و‌کار خود را بهبود ببخشیم. در شرایطی که صفحات نمایشی به غیر از کاربردهای خانگی، تمام حوزه‌های صنعتی، تجاری و آموزشی را نیز به تسخیر

قیمت نمایشگرهای 4k این روزها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است. با این حساب زمان مناسبی است تا سیستم‌های فعلی را با تکنولوژی آینده ادغام کنیم و سطح کیفی کسب‌و‌کار خود را بهبود ببخشیم. در شرایطی که صفحات نمایشی به غیر از کاربردهای خانگی، تمام حوزه‌های صنعتی، تجاری و آموزشی را نیز به تسخیر در‌آورده‌اند، لازم است نگاه دقیق‌تری به تجهیزات مورد استفاده خود بیندازیم و در انتخاب آن‌ها بازنگری کنیم. به ویژه با ظهور مانیتورهای صنعتی 4k که توانسته‌اند با عملکردی بی‌نظیر، توجه بسیاری از صنعتگران، مدیران و صاحبان مشاغل مختلف را به سمت خود معطوف کنند. جهت آشنایی بیشتر با نمایشگرهای 4k صنعتی، از شما دعوت می‌کنیم به مقاله زیر که توسط گروه پرو‌استور گرد‌آوری شده است توجه فرمایید.

معرفی مانیتور صنعتی تبلیغاتی

به طور قطع با نمایشگرهای سنتی که معمولا مانیتور رومیزی یا دسکتاپ نامیده می‌شوند آشنایی دارید. صفحاتی که عموم مردم از آن به عنوان صفحه نمایش رایانه یاد می‌کنند. برای مثال در ظاهر یک مانیتور صنعتی سامسونگ تفاوت زیادی با دیگر محصولات این برند ندارد اما اگر به طور دقیق‌تری بررسی شوند، متوجه می‌شوید که یک صفحه نمایش خاص هستند که با شاسی و اجزای با‌کیفیت‌تری ساخته شده‌اند و اهداف و کاربردهای مشخصی را دنبال می‌کنند. دسته‌ای از آن‌ها به منظور قرار گرفتن در محیط‌های خشن صنعتی، به بدنه فلزی مستحکمی مجهز شده‌اند که می‌تواند از صفحه ‌نمایش به شکل قابل ‌توجهی محافظت نماید. به طور کلی آن‌ها عمدتا از مواد درجه یک و بعضا صنعتی تولید می‌شوند و همین موضوع سبب می‌گردد عمر بسیار طولانی‌تری داشته باشند. در ‌واقع تمام ابعاد مکانیکی و الکتریکی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که در تمام دوره مصرف، عمر ثابت خود را حفظ کنند و به نسبت نمایشگرهای سنتی دوام بیشتری داشته باشند.

خرید مانیتور صنعتی

چرا نمایشگر صنعتی تاچ بخریم؟

اصولا نمایشگرهای صنعتی برای استفاده‌های سنگین و مستمر تنظیم شده‌اند، خواه نمایش تبلیغات تجاری در مجتمع‌ها و پاساژ‌ها باشد، یا مانیتور لمسی فروشگاهی. پیش از عرضه آن‌ها به شکل دقیقی تحت آزمایش‌های متعدد قرار می‌گیرند تا میزان تحمل شرایط عملیاتی آن‌ها محاسبه شود. در غیر این‌صورت عملکرد آن‌ها حین استفاده مختل خواهد شد. یک کیوسک نمایشی را تصور کنید که در معرض دید و استفاده مخاطبان قرار می‌گیرد، کارکرد مداوم دستگاه به علاوه سوء مصرف‌های مکرر کاربران این احتمال را به وجود می‌آورد که صفحه نمایش به سرعت از کار بایستد. این رویکرد به ویژه در سیستم‌های لمسی مشهود‌تر خواهد بود. همان‌ طور که می‌دانید فناوری لمسی به طرز چشمگیری در حال گسترش است و بسیاری از تجهیزات و ابزارهای را در‌بر گرفته‌اند. نه ‌تنها تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، بلکه دستگاه‌های فروش بلیط، خودپرداز‌ها، سیستم ردیاب خودرو و غیره و غیره به تکنولوژی لمسی مجهز هستند. با این تفاصیل، آیا همچنان می‌توانیم موفقیت کسب‌وکار خود را تضمین کنیم در صورتی که هنوز هم به جای مانیتور صنعتی تبلیغاتی از نمایشگرهای سنتی و معمولی استفاده می‌کنیم؟

مزایای خرید مانیتور صنعتی و ویدئو وال

برای اینکه درک بهتری از مزایای و تاثیرات صفحه نمایش صنعتی 4k داشته باشیم، ابتدا لازم است با رزولوشن UHD (یا 4k) آشنایی داشته باشیم و بدانیم مانیتور صنعتی 4k چیست؟ 4k اساسا به سیستم‌های نمایشی و تصویربرداری اختصاص دارد. در این بخش قصد پرداختن به تعریف واژه 4k را نداریم و تنها به این نکته اکتفاء می‌کنیم که نمایش مانیتورهای UHD چهار برابر واضح‌تر از سیستم‌های HD هستند. این یعنی رزولوشنی برابر با 2160×3840 پیکسل که به طور شگفت‌انگیزی جزئیات تصویر را آشکار‌تر می‌کند. از سوی دیگر عمق رنگ گسترده‌تری را به معرض نمایش می‌گذارد که در ‌نهایت منجر به رنگ‌های پر‌جنب‌و‌جوش، غنی و واقعی‌تر می‌شود. این پیشرفت به دست آمده در فناوری به قدری تاثیر‌گذار و جذاب بوده است که به عنوان استاندارد ویدئویی نسل بعدی محصولات از قبیل: پروژکتورها، کنسول‌ها، پلیرها، پردازنده‌های ویدئویی و نمایشگرها قرار گرفته است. اما تاثیر آن‌ها در نمایشگر صنعتی چیست؟

  1. از فواصل دور هم واضح هستند

مطلع هستید که بینایی ما به طیف کمی از طول موج‌ها و متعاقبا وضوح تسلط دارد. اگر چه چشم انسان می‌تواند اندازه‌های گوناگون پیکسل را ببیند و مقدار چگالی آن‌ها را تشخیص دهد اما، در‌حقیقت این مهارت به شکل قابل‌ توجهی وابسته به مسافت و فاصله نقطه‌هایی که می‌بینیم. بنابراین فاصله صفحه نمایش تا چشم بیننده نکته بسیار مهمی است و در پیشبرد اهداف ما نقش پر‌رنگی ایفاء می‌کند. با اینکه تنوع زیادی در اندازه‌ نمایشگرها وجود دارد همچنان محدودیت‌هایی دیده می‌شود. در صفحات کوچک پیکسل‌ها متراکم‌تر مشاهده می‌شوند و کاربر برای تماشای واضح تصاویر، ناگزیر به نزدیک‌تر شدن خواهد بود. این در حالی است که یک Industrial Monitor محدودیت‌ها را به خوبی کاهش می‌دهد و حتی در فواصل دور هم جزئیات واضحی به نمایش می‌گذارد.

قیمت مانیتور صنعتی

  1. کم حاشیه هستند

با توجه به اینکه مانیتورهای مدرن با حاشیه کمتری عرضه می‌شوند و هر روز ظاهر قابل‌قبول‌تری پیدا می‌کنند اما، سرعت این روند در سیستم‌های معمولی بسیار کمتر است. در حالی که قاب بسیار نازکی در نمایشگرهای صنعتی 4k مد‌نظر قرار داده می‌شود (بسته به نوع و کاربرد محصول). همین موضوع باعث می‌شود تا کاربر بتواند صفحه نمایش مورد انتظار خود را به صورت یکپارچه‌تری به اجرا در‌آورد و از تمام فضای در ‌اختیار بیشترین بهره‌وری را دریافت کند.

  1. انعطاف‌پذیری بالایی دارند

به طور کل ویدئو وال 4k طیف وسیعی از موقعیت‌ها و شرایط را تحت پوشش قرار می‌دهند. مهم نیست در چه حوزه‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنید، خواه سالن دانشگاه‌ها و کلاس‌های درس باشد، خواه برپایی نمایش‌های تبلیغاتی و یا اجرای برنامه‌های نظارتی. آن‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند و به راحتی با فضاهای گوناگون سازگار می‌شوند. نظارت و کنترل لحظه‌ای محیط کار و امنیت سازمان خود را می‌توانید از طریق این نمایشگرها به طور کامل در دست بگیرید و تسلط کاملی بر همه جزئیات داشته باشید. علاوه بر این در عرصه درمان (تصویربرداری پزشکی)، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، صنایع نفت و گاز، سیستم‌های بازرسی، عملیات‌های شناسایی هوایی و خلاصه در هر زمینه‌ای که به نظارت مگاپیکسلی نیاز باشد، کارایی دارند. در بسیاری از این موارد اپراتورها به دید بیشتری احتیاج دارند و گاهی مجبورند برای درک بهتر تصاویر، مسافتی را طی کنند تا با کوتاه کردن فاصله به وضوح مناسبی دست پیدا کنند. بدون شک تجهیزات پردازش تصویر 4k و همین طور نمایشگرهای صنعتی در این چنین برنامه‌های کاملا قابل اعتماد و مطمئن عمل می‌کنند.

  1. از اتصالات گوناگون پشتیبانی می‌کنند

مزیت دیگر صفحه نمایش صنعتی 4k، پشتیبانی از اتصالات گوناگون است. در‌ واقع طراحان طیف وسیع‌تری از درگاه‌ها و پل‌های ارتباطی را برای این محصولات تدارک دیده‌اند تا کاربران بتوانند بی‌هیچ نگرانی و با اطمینان کامل به استفاده از آن‌ها بپردازند.

مانیتور صنعتی 4k

  1. رنگ‌های غنی‌تری تولید می‌کنند

رنگ‌های غنی‌تر و عمق رنگ گسترده‌تر، ویژگی دیگری است که می‌توان خرید مانیتور صنعتی مشاهده کرد. خصوصیاتی از این دست برای کاربردهایی همچون: مدل‌سازی سه‌بعدی، شبیه‌سازی ژئوفیزیک، تصویربرداری حرارتی، نقشه‌برداری ماهواره‌ای و غیره بسیار حیاتی است.

مانیتور صنعتی از کجا بخریم؟

از زمان رونمایی وضوح 4K UHD مدت زیادی گذشته است. با این حال هیچگاه همانند امروزه مقرون‌به‌صرفه نبوده‌اند و دسترسی به آن‌ها نیازمند پرداخت‌های سنگینی بوده است. اما اکنون می‌توانید این مانیتورها را به راحتی به خدمت بگیرید و فعالیت‌های تجاری و صنعتی خود را به شکل مدرن‌تر و حرفه‌ای‌تری دنبال کنید. البته اگر همچنان در تردید هستید و می‌خواهید بدانید که آیا مانیتور صنعتی 4k برای کسب‌و‌کار شما مناسب است یا نه، می‌توانید برای مشاوره تخصصی با کارشناسان پرو استور با شماره 021-52472000 در ارتباط باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح