کد خبر : 100973
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
-

مسئولین دروازه‌های فساد را ببندند

مسئولین دروازه‌های فساد را ببندند

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر بستن دروازه‌های فساد توسط مسئولان گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر به گرفتن مالیات از مردم، جنگیدن با دشمنان برای ایجاد امنیت و آرامش، اصلاح امور و عمران و آبادانی تأکید دارند. آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز

مسئولین دروازه‌های فساد را ببندند

ایسنا/قزوین نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر بستن دروازه‌های فساد توسط مسئولان گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر به گرفتن مالیات از مردم، جنگیدن با دشمنان برای ایجاد امنیت و آرامش، اصلاح امور و عمران و آبادانی تأکید دارند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری استان قزوین که امروز ۲۷ آبان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با انسجام مسئولین استان گام‌های بلندی برداریم و مردم را خوشحال کنیم.

وی ضمن اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه بیان کرد: این نامه خطاب به مالک اشتر نگارش شده که به عهدنامه نیز معروف است اما تمام مسئولان می‌توانند آن را به کار گیرند؛ صاحب‌نظران و دانشمندان بزرگ دنیا در مقابل این نامه خضوع کردند و معتقدند هیچ منشوری زیباتر از این نامه وظیفه یک والی و مسئول را مشخص نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در عین فرماندهی خود را بنده خدا معرفی می‌کنند و به والی تأکید دارند که در ابتدا بنده خداست و هر کاری که انجام می‌دهد در راستای بندگی خداوند قرار دارد.

وی تشریح کرد: حضرت علی (ع)در این نامه به گرفتن مالیات از مردم، جنگیدن با دشمنان برای ایجاد امنیت و آرامش، اصلاح امور و عمران و آبادانی تأکید دارند. امروزه بار مملکت بر دوش افرادی نظیر کارمندان و اصناف سنگینی می‌کند که درآمد جزئی دارند هر چند که کارمندان و اصناف باید مالیات بدهند اما مسئولین دولتی باید با هوشمندی سراغ افرادی که فرار مالیاتی دارند بروند؛ در امور مالی عده‌ای ارز ۴۲۰۰ تومانی را می‌گیرند و بدون به کار بردن آن در تولید دلالی می‌کنند و این گونه بر پیکره اقتصاد خسارت وارد می‌شود یک والی باید ساماندهی و آسیب‌شناسی کند.

عابدینی خاطرنشان کرد: خطر اجانب، نفاق و مهاجمین همواره کشورها را تهدید کرده و می‌کند و یک دولت و مسئول باید امنیت و آرامش را برای مردمان سرزمین فراهم کند چون آبرو و عزت در سایه امنیت حفظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: در خصوص اصلاح امور باید دروازه‌های فساد بسته و در عین حال سبک زندگی اصلاح شود و در اصلاح امور به مواردی مانند گران‌فروشی، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در خصوص عمران و آبادانی متذکر شد: آب مهم‌ترین رکن عمران و آبادانی محسوب می‌شود گاهی باید جلوی تخریب‌ها را گرفت. دشت قزوین هر ساله چند سانتی‌متر فرونشست دارد اگر یک لحظه به سال‌های آتی فکر کنیم قطعاً به دنبال راه چاره خواهیم بود؛ در صورت فرونشست زیربنای شهر بر هم خواهد ریخت و علاوه بر آن آب سفره‌های زیرزمینی به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در حال اتمام است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رسالت ما عمران و آبادانی است اما در ابتدا باید جلوی خطرات موجود را بگیریم به‌جای تکثیر چاه‌های آب روش زندگی خود را تغییر داده و حتی در کشاورزی سبک آبیاری غرقابی را به آبیاری نوین تغییر دهیم. منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح