هشدار وزارت بهداشت به دنبال شرایط خطرناک کیفیت هوا/ درخواست تعطیلی مدارس برای فردا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شدهاند، گفت: با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،خوزستان و… وزارت بهداشت درخواست میکند تا مدارس فردا ( ۲۰ فروردین) به

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شدهاند، گفت: با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،خوزستان و… وزارت بهداشت درخواست میکند تا مدارس فردا ( ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.
دکتر عباس شاهسونی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استانها و پایتخت گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان، بیماران قلبی- عروقی، کودکان و… حساس شمرده میشوند و باید احتیاط کنند.
وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماریهای ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیتهای خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز میبایست از فعالیتهای طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند همچنین تعطیلی فعالیتهای ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی است.
شاهسونی در ادامه اظهارکرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماریهای قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان میشود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. شاخص فعلی هوا بیش از ۳۰۰ است و این اخطاری جدی برای سلامت انسانها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،خوزستان و… وزارت بهداشت درخواست میکند تا مدارس فردا ( شنبه ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0