کد خبر : 180236
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
-

تشکیل پرونده سلامت بیمه‌شدگان با نسخه الکترونیک

تشکیل پرونده سلامت بیمه‌شدگان با نسخه الکترونیک

ایسنا/لرستان مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان از حذف دفترچه‌های درمانی از اول اسفندماه خبر داد. دکتر امین بهاروند امروز ۲۷ بهمن‌ماه در مصاحبه خبری، اظهار کرد: بر اساس خط‌مشی سازمان و در ادامه فرایند توسعه خدمات دیجیتالی و فراهم شدن بستر اولیه با راه‌اندازی نسخ الکترونیک، از اول اسفندماه در هیچ یک از شعب و کارگزاری‌های

تشکیل پرونده سلامت بیمه‌شدگان با نسخه الکترونیک

ایسنا/لرستان مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان از حذف دفترچه‌های درمانی از اول اسفندماه خبر داد.

دکتر امین بهاروند امروز ۲۷ بهمن‌ماه در مصاحبه خبری، اظهار کرد: بر اساس خط‌مشی سازمان و در ادامه فرایند توسعه خدمات دیجیتالی و فراهم شدن بستر اولیه با راه‌اندازی نسخ الکترونیک، از اول اسفندماه در هیچ یک از شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی دفترچه درمانی صادر نخواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدام به‌عنوان گام بعدی سازمان در مسیر حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی خواهد بود و به‌مرور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران با دفترچه‌های کاغذی خداحافظی می‌کنند.

بهاروند با بیان اینکه افرادی که دفترچه‌های آنها دارای برگه و اعتبار است همچنان قادر خواهند بود تا از آن استفاده کنند، بیان کرد: از این پس کارت ملی، شناسنامه برای افراد زیر ۱۸ سال فاقد کارت ملی و همچنین جلد دفترچه درمانی در اختیار مبنای پذیرش توسط مراکز درمانی خواهد بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان گفت: افزایش دقت، کاهش خطاهای کاربری در نسخه‌پیچی، صیانت از محیط‌زیست و حفظ درختان با حذف استفاده از کاغذ، سرعت بخشیدن به امور و … از مهم‌ترین  مزایای این طرح است.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی نسخه‌نویسی الکترونیک باشد، می‌توانیم پرونده الکترونیک سلامت بیماران را داشته باشیم، اما در سیستم کاغذی معمولاً بیماران نتایج همه آزمایش‌ها را نگه‌داری نمی‌کنند و پرنده کاملی ندارند، اما اکنون فرصت خوبی برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به دست آمده و یک کار ملی بزرگ است که نفعش برای نظام سلامت و بیمار است.

این مسئول خاطرنشان کرد: به نظر می‌آید که همه باید بپذیریم با ورود تکنولوژی در جای‌جای زندگی ما، بخش سلامت نیز در سطح جهان به سمت استفاده از تکنولوژی برای بهتر شدن شرایط بیماران رفته است.

بهاروند گفت: تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها به مردم بگوییم که قرار نیست اتفاق نگران‌کننده‌ای رخ بدهد تا الان با دفترچه به مراکز درمانی مراجعه می‌کردید و اکنون می‌توانید با کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی اقدام کنید.

وی عنوان کرد: از اول اسفندماه سال ۱۳۹۹ بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران که صفحات دفترچه آنها به پایان می‌رسد، نیاز به دریافت دفترچه درمانی جدید ندارند و آنها می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قرارداد و پس از تائید استحقاق درمان از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

بهاروند تأکید کرد: هر بیمه‌شده یا بازنشسته می‌تواند پیش از رفتن به مراکز پزشکی، استحقاق درمان خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir یا کد دستوری #۱۶۶۶* دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح