کد خبر : 209290
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
-

پمپ برتولینی چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ برتولینی چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی محسوب می‌شوند که وظیفه افزایش فشار جریان سیالات و مایعات را بر عهده دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی پمپ برتولینی ارائه‌شده توسط نمایندگی پمپ برتولینی در ایران بپردازیم و کاربردهای آن را بررسی کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه شوید. پمپ چیست و چرا از آن استفاده

پمپ‌ها یکی از مهم‌ترین وسایلی محسوب می‌شوند که وظیفه افزایش فشار جریان سیالات و مایعات را بر عهده دارند. در این مطلب قصد داریم به بررسی پمپ برتولینی ارائه‌شده توسط نمایندگی پمپ برتولینی در ایران بپردازیم و کاربردهای آن را بررسی کنیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

پمپ چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

پمپ (Pump) وسیله‌ای است که عملکردی مکانیکی دارد و برای انتقال و جابجایی مایعات و سیالات با سرعت بالاتر، استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، انتقال مایعات در لوله‌ها به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. بنابراین پمپ‌ها به روش‌های مختلفی مایعات را به حرکت در می‌آورند تا بتوان آن‌ها را به‌صورت عمودی یا افقی، به نقاط دیگر انتقال داد.

پمپ برتولینی چیست؟

برتولینی Bertolini نام یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید پمپ است که محصولاتی با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی تولید می‌کند. به‌صورت کلی، پمپ برتولینی به پمپ‌هایی گفته می‌شود که توسط این شرکت تولید و عرضه‌شده باشد.

سال ۱۹۱۸ میلادی بود که فردی به نام اوگو برتولینی (ugo bertolini)، شرکتی به نام هیدرومکانیکال را تأسیس کرد. در گام اول این شرکت اقدام به تولید پمپ‌های رفت‌وبرگشت می‌کرد که برای مصارف سم‌پاشی و کشاورزی مناسب بود. این شرکت در ادامه و همزمان با توسعه صنایع کشاورزی، تولیدات خود را گسترش داد و در گام بعدی اقدام به تولید پمپ‌های پیستونی دیافراگمی و رگلاتورهای فشاری کرد.

با گذشت سال‌ها و کسب تجربه‌های فراوان توسط این شرکت، محصولات هیدرومکانیکال را در ابعادی کوچک‌تر، با صدای کمتر و وزن پایین‌تر تولید کرد. همچنین کیفیت محصولات این شرکت از سطح عالی به فوق‌العاده رسید و همین موضوع سبب شد این شرکت به یکی از برترین تولیدکنندگان پمپ در جهان تبدیل شود. همچنین در کنار این موضوع، این شرکت طیف وسیع‌تری از محصولات جدید را تولید کرد که یکی از آن‌ها به نام پمپ برتولینی یا پمپ کارواش برتولینی شناخته می‌شود.

پمپ کارواش برتولینی را بیشتر بشناسید

پمپ‌های کارواش کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. اما اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها، بحث نظافت و بهداشت است که به دلیل فشار زیاد و متراکم کردن آب، هم فرآیند شستشو و تمیزکاری را بهتر و سریع‌تر کرده‌اند و هم در کاهش مصرف آب تا حد بسیار زیادی تأثیر داشته است. این پمپ‌ها آب کم‌فشار و معمولی را، طی فرآیندی کم‌هزینه و سریع، با فشار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. پمپ کارواش برتولینی ازنظر کوپله به دو دسته اصلی کوپله مستقیم و کوپله شاسی تقسیم می‌شوند. همچنین ازلحاظ جنس بدنه، از استیل یا برنج هستند. پمپ‌های برتولینی به‌صورت کلی شامل ۴ دسته هستند:

  • سری TM
  • سری WM
  • سری WJCU
  • سری CA

کاربرد پمپ کارواش برتولینی

پمپ برتولینی موارد مصرف فراوانی دارد و می‌توان از آن در هر سناریو یا شرایطی که نیاز به آب پرفشار باشد، بهره گرفت. مهم‌ترین کاربردهای پمپ کارواش برتولینی عبارت‌اند از:

  • استفاده در کارواش برای شست‌وشو خودروهای سواری، ماشین‌های سنگین و سایر وسایل نقلیه.
  • استفاده در امورات مربوط به نظافت و تمیز کردن، شستن شیشه‌ها و پاک‌سازی نمای ساختمان.
  • پاک کردن رنگ‌هایی مانند اپوکسی و … از روی آسفالت و جاده‌ها
  • استفاده برای پاک‌سازی آلودگی و رفع جرم، رسوب گرفتگی و زنگ‌زدگی از سطوح مختلف بدون آسیب فیزیکی.
  • شستشو و پاک‌سازی کف محیط مانند پارکینگ، بالکن، کارخانجات و صنایع مختلف.

لوازم یدکی پمپ برتولینی

پمپ‌ها گرچه وظیفه ساده‌ای دارند، اما این وظیفه ساده حاصل گرد هم‌ آمدن صدها قطعه ریزودرشت است. به‌طورکلی، مهم‌ترین لوازم‌یدکی و جانبی در یک پمپ کارواش برتولینی شامل موارد زیر است:

سیستم آبگرمکن

شست‌وشو سطوح روغنی و چرب، نیازمند آب گرم است. زیرا آب گرم بهتر می‌تواند چربی را حرکت دهد و آن‌ها را پاک کند. ازآنجایی‌که پمپ کارواش برتولینی با آب سرد کار می‌کند، جهت گرم کردن آب باید از یک سیستم گرم‌کننده استفاده شود.

با استفاده و نصب این وسیله بر روی پمپ برتولینی، آب، مایع یا هر سیال دیگر موجود در پمپ، به شکل مجزا و خارج از فضای پمپ گرم می‌شود تا گرمای تولیدشده، به پمپ و دستگاه صدمه‌ای وارد نکند و طول عمر آن را کاهش ندهد. این سیستم‌های گرمایشی در دو نسخه الکتریکی و دیزلی تولیدشده‌اند و مدل دیزلی مایعات را بیشتر گرم می‌کند.

شلنگ

برای استفاده بهینه‌تر از پمپ پیستونی باید از شلنگ‌هایی که استحکام و تحمل فشار بیشتری دارند، استفاده کرد. این شلنگ‌ها در مدل‌های معمولی و دولایه سیمی تولیدشده‌اند؛ نوع دوم در مقابل فشار آب مقاومت بیشتری دارد.

لانس و نازل

لانس و نازل درواقع به لوله خروجی پمپ و کنترلر آن گفته می‌شود. لانس در دو مدل مستقیم و قطع کن تولیدشده است. اگر شما از الکتروموتورهای کلاچ دار بهره می‌گیرید، لانس‌های دارای قابلیت قطع کردن، انتخاب بهتری هستند.

سخن نهایی

مجموعه بازرگانی ایران پمپ ارائه‌دهنده انواع پمپ‌های مختلف کارواش و همچنین نمایندگی پمپ برتولینی است که برای استفاده‌های خانگی، کارگاهی و صنعتی در دسترس هستند. در صورت نیاز به این پمپ‌ها، به وب‌سایت مجموعه ایران پمپ  مراجعه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح