کد خبر : 208703
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
-

بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل لنگه دری

بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل لنگه دری

  در دوره‌ای که قیمت امروز هر محصول با قیمت روز بعد آن متفاوت است، افراد به دنبال عوامل اثرگذار روی این تغییر قیمت می‌گردند. پروفیل‌ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد و پرفروش در صنعت ساختمان سازی هستند که انواع و مدل‌های مختلفی دارند. انواع پروفیل زد، آهن، صنعتی، مبلی و … جزو نمونه‌هایی

 

در دوره‌ای که قیمت امروز هر محصول با قیمت روز بعد آن متفاوت است، افراد به دنبال عوامل اثرگذار روی این تغییر قیمت می‌گردند. پروفیل‌ها به عنوان یکی از تجهیزات پرکاربرد و پرفروش در صنعت ساختمان سازی هستند که انواع و مدل‌های مختلفی دارند. انواع پروفیل زد، آهن، صنعتی، مبلی و … جزو نمونه‌هایی از این ابزار هستند که در ابعاد مختلف به بازار عرضه می‌شوند. قیمت هر کدام از این مدل‌ها در شرایط مختلف متفاوت است. یکی از رایج‌ترین پروفیل‌های صنعت ساخت و ساز، پروفیل لنگه دری است.

قیمت پروفیل لنگه دری به عنوان یکی از نمونه‌های پروفیل درب و پنجره در شرایط و زمان‌های مختلف کاملا متفاوت است. این تفاوت قیمت می‌تواند به عواملی مثل کارخانه تولید کننده، ضخامت و ابعاد پروفیل، نوسانات قیمت در بازار، میزان عرضه و تقاضا، وزن محصول، جنس آن و … بستگی داشته باشد. در ادامه این مقاله به بررسی عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل لنگه دری خواهیم پرداخت.

تعریف پروفیل لنگه دری

پروفیل لنگه دری نوعی رایج از پروفیل‌های درب و پنجره است که با نام‌های دیگر دو لبه و 508 نیز شناخته می‌شود. این مقاطع توخالی با سطح مقطع‌های ثابت و طول‌های متغیر در ساخت چهارچوب‌های درب و پنجره به کار می‌روند. ضخامت این نوع پروفیل معمولا بین 2 الی 4 میلی‌متر است. طول آن نیز می‌تواند بین 6 الی 12 متر متفاوت باشد. اما هر کدام از این ابعاد دارای کاربردهای متفاوتی است.

آلت: پروفیل لنگه دری، یکی از انواع پروفیل درب و پنجره

مواد اولیه‌ای که در ساخت این محصول به کار می‌رود تأثیر مستقیمی روی قیمت پروفیل لنگه دری دارد. این نوع پروفیل معمولا با ورق‌های سیاه یا روغنی و در برخی مواقع نیز ورق‌های فولادی ساخته می‌شود. استفاده از هر کدام از این متریال‌های مختلف باعث می‌شود تا محصول نهایی کاربرد متفاوتی داشته باشد. ضمن اینکه استفاده از روش‌های جوشکاری مختلف مثل جوشکاری با فرکانس بالا، پودری و مقاومت الکتریکی نیز روی کاربرد و قیمت پروفیل لنگه دری مؤثر خواهد بود.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت پروفیل لنگه دری

با توجه به اینکه پروفیل‌ها تجهیزاتی کاربردی در صنایع مختلف مثل ساختمان سازی هستند، قیمت آن‌ها برای افراد سازنده خیلی مهم است. ضمن اینکه دلیل استفاده اکثر افراد از این محصول، مقرون به‌صرفه‌تر شدن هزینه‌های ساخت و ساز است. اما همین هزینه مقرون به صرفه و اندک هم در بسیاری از مواقع می‌تواند افزایش یا کاهش داشته باشد. در ادامه مولفه‌های مهمی که روی قیمت پروفیل تاثیرخواهد داشت را بررسی می‌کنیم.

نوسانات قیمت در بازار

به طور کلی بازار ایران بازاری پرنوسان و بدون ثبات است. مخصوصا در سال‌های اخیر شرایط اقتصادی در ایران و حتی در بازارهای جهانی اوضاع نابسامانی پیدا کرده است. به همین دلیل است که نوسانات قیمت مواد اولیه ارتباط مستقیمی با قیمت پروفیل لنگه دری دارد. اگر قیمت این محصول را در چند وقت اخیر مورد بررسی قرار دهیم، متوجه یک روند صعودی در آن خواهیم شد. اما از آنجایی که قیمت همه چیز در این چند وقت گذشته افزایش داشته است، این رشد قیمت چندان تعجب برانگیز نخواهد بود. ضمن اینکه عوامل دیگری مثل میزان عرضه و تقاضا یا افزایش حجم ساخت و ساز ساختمانی در ایران نیز روی این روند صعودی قیمت پروفیل تأثیرگذار بوده است.

آلت: میزان عرضه و تقاضا و تأثیر آن روی قیمت پروفیل لنگه دری

موضوع دیگری که در نوسانات قیمت در بازار و در نهایت قیمت پروفیل لنگه دری باید مورد توجه قرار بگیرد، قیمت دلار است. دلار به عنوان یک ارز جهانی تأثیر مستقیمی روی مواد اولیه محصولات مختلف دارد. افزایش قیمت دلار می‌تواند قیمت این تجهیزات ساختمانی را نیز افزایش دهد. علاوه بر این تحریم‌هایی که در ایران اعمال شده است، تهیه مواد اولیه را سخت‌تر کرده است. بنابراین می‌تواند به عنوان عاملی مؤثر در قیمت پروفیل‌های مختلف نیز شناخته شود.

وزن

یکی دیگر از عوامل اثرگذار در قیمت پروفیل لنگه دری، وزن این محصولات است. به طور کلی وزن جزو عواملی است که در قیمت پروفیل آهن، قیمت قوطی و تمام محصولات این چنینی مؤثر خواهد بود. وزن یک پروفیل را جنس و متریال استفاده شده در تولید آن مشخص می‌کند. به طور مثال یک پروفیل آهنی وزن بیشتری نسبت به یک پروفیل آلومینیومی خواهد داشت. اما حتی دو پروفیلی که جنس یکسانی دارند هم می‌توانند از وزن‌های متفاوتی برخوردار باشند. زیرا ممکن است ضخامت‌های مختلفی داشته باشند. 

برای مشخص کردن وزن یک پروفیل ابتدا چگالی آن را مشخص کرده و سپس مقدار آن را در مساحت سطح مقطع آن ضرب می‌کنند. پروفیل لنگه دری با وزن‌های مختلف، قیمت‌های متفاوتی هم خواهد داشت.

حمل و نقل

مواد اولیه تولید یک پروفیل تأثیر زیادی روی قیمت آن محصول دارد. این مواد اولیه معمولا توسط وسایل نقلیه مختلفی مثل کشتی‌ها، تریلی‌ها، کامیون‌ها و … جابه‌جا می‌شوند. حال ممکن است هزینه سوخت هر کدام از این موارد به دلایل مختلفی افزایش داشته باشد. بدین ترتیب هزینه حمل و نقل پروفیل‌ها و به دنبال آن قیمت پروفیل لنگه دری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

آلت: حمل و نقل پروفیل‌ها و تأثیر آن روی قیمت این محصولات

کارخانه تولید کننده

یکی از عوامل مهمی که نقش به سزایی در تعیین قیمت پروفیل لنگه دری دارد، کارخانه تولید کننده آن محصول است. اکنون به دلیل افزایش ساخت و سازهای ساختمانی در ایران، شرکت‌ها و کارخانه‌های متعددی در حال تولید نمونه‌های مختلف پروفیل هستند. اما ممکن است در برخی مواقع قیمت نهایی یک محصول مشترک در هر کدام از این شرکت‌های تولید کننده متفاوت باشد. شرکت شاهین فلز سپاهان به عنوان یکی از تولیدکننده‌های قدرتمند پروفیل در ایران است که محصولاتی باکیفیت و مقرون به صرفه را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

همان‌طور که دیدید قیمت پروفیل لنگه دری نیز مانند قیمت پروفیل Z، پروفیل صنعتی، مبلی و … به عوامل مختلفی بستگی دارد. بررسی این عوامل و توجه به آن‌ها می‌تواند هزینه‌های ساخت و ساز را تا حد چشمگیری کاهش دهد. زیرا در این صورت متوجه می‌شوید که بهترین زمان خرید پروفیل و بهترین نوع آن کدام است.

به طور کلی قیمت پروفیل لنگه دری در ابتدا به عوامل مهمی مثل قیمت مواد اولیه، عرضه و تقاضا، قیمت ارز، شرکت تولید کننده و وزن آن محصول بستگی دارد. اما علاوه بر این موارد مولفه‌های دیگری مثل سیاست‌ها اقتصادی شرکت تولید کننده، واسطه‌ها، روش تولید و قیمت برندهای خارجی این محصول نیز روی قیمت نهایی آن اثرگذار خواهد بود. 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح