کد خبر : 8777
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
-

بهره برداری از ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

بهره برداری از ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

 استاندار گیلان، از افتتاح ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این پروژه ها بالغ بر ۲۳۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است. ارسلان زارع در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و در راس آنان شهیدان رجایی و باهنر، به

بهره برداری از ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی گیلان در هفته دولت

 استاندار گیلان، از افتتاح ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این پروژه ها بالغ بر ۲۳۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

ارسلان زارع در گفت وگوی ویژه خبری شبکه باران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و در راس آنان شهیدان رجایی و باهنر، به فرارسیدن هفته دولت اشاره کرد و گفت: هفته دولت فرصتی است تا به بیان دستاوردها، خدمات، کوشش ها و تلاش های خدمتگزاران مردم بپردازیم.

وی کلیه اقدامات صورت گرفته توسط دولتمردان را در سایه مشارکت و همکاری شایسته مردم و وحدت و انسجام و همدلی ملی دانست و افزود: همه دستاوردها و توفیقات نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول بیش از چهار دهه گذشته همواره در گرو وحدت و انسجام و همدلی مردم و دولت اسلامی بوده است.

استاندار گیلان، از افتتاح ۹۲۳ پروژه عمرانی و اقتصادی استان در هفته دولت امسال خبر داد و تصریح کرد: برای تحقق این پروژه ها بالغ بر ۲۳۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

زارع، سهم بخش خصوصی و فعالات اقتصادی در پروژه های هفته دولت امسال را حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان در قالب ۶۹ پروژه دانست و عنوان کرد: این پروژه ها برای ۹۰۰ نفر اشتغال دائم و موقت ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسا تاکنون ۱۵۷ پروژه مهم در استان به بهره برداری رسیده است، گفت: برای این پروژه ها نیز ۱۷۲۴ میلیارد تومان هزینه شده که در مجموع پروژه های هفته دولت به ۱۰۸۰ پروژه و ۴۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد رسید.

استاندار گیلان، با اشاره به شرایط بهداشتی حاکم بر کشور و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، اضافه کرد: حسب رهنمودهای رهبر انقلاب و براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، پروژه های هفته دولت به صورت نمادین و با حضور حداقلی مردم و مسئولان افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی و شعار «تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» از سال ۹۸ تاکنون بالغ بر ۵۰۰ واحد راکد و نیمه راکد را به چرخه تولید بازگرداندیم، گفت: در این راستا شاهد مشارکت دستگاه های اجرایی و قوه قضائیه و بانک ها بودیم و قطعا تا پایان سال بیش از ۱۰ واحد را فعال خواهیم کرد.

زارع، در ادامه به اهمیت راهبردی راه آهن گیلان در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی قطعه شش راه آهن گیلان در منطقه رشت – کاسپین و پیشرفت ۶۷ درصدی قطعه هفت هستیم و امیدواریم تا زمستان ۱۴۰۰ این راه آهن به انزلی برسد.

استاندار گیلان، همچنین به بهره برداری از هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت اشاره و عنوان کرد: طی چند ماه آینده این مسیر نیز به بهره برداری خواهد رسید و بخش قابل توجهی از بار ترافیک به ویژه در منطقه رودبار در ایام تعطیلات کاسته می شود.

وی استان گیلان را یکی از قطب های کشاورزی کشور به ویژه در حوزه تولید برنج و چای و مرکبات و ابریشم و فندق دانست و یادآور شد: نگاه دولت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی است، زیرا بازار مصرف خوبی برای محصولات تولیدی گیلان در کشورهای همسایه وجود دارد و می توانیم نقش مهمی در صادرات غیر نفتی داشته باشیم.

زارع، از هدفگذاری ۷۲۰ میلیون دلاری صادرات غیر نفتی استان در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته شاهد صادرات غیر نفتی ۶۶۶ میلیون دلاری بودیم که در پنج ماهه نخست امسال این هدف محقق شده است.

استاندار گیلان به نقش مهم دو بندر آستارا و انزلی در توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: استان گیلان نیازمند تقویت زیرساخت ها و تامین منابع سرمایه گذاری است.

وی احداث سدهای مخزنی و لاستیکی جهت جمع آوری نزولات آسمانی را راهکار تامین منابع آب استان دانست و اظهار کرد: برای سدهای مخزنی استان همچون شفارود، نیروگاه برق پیش بینی شده است که می تواند تولید انرژی در استان را تضمین کندو

زارع، همچنین از افزایش پست های فوق توزیع برق استات خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی چهار طرح در حوزه برق اجرایی می شود که مشکلات انرژی و برق استان را تا حدودی برطرف می کند.

استاندار گیلان در پایان به آخرین وضعیت کرونا در استان اشاره کرد و یادآور شد: رعایت پروتکل های بهداشتی بر همه مردم و مسئولان واجب است و لذا طی روزهای گذشته با اعمال محدودیت های مصوب از سوی ستاد ملی کرونا شاهد روند نزولی آمارهای کرونایی در استان هستیم؛ افزایش سهمیه واکسن استان برای ارتقای ایمنی مردم نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح