کد خبر : 159902
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
-

تخصیص حقوق دولتی معادن فارس به این استان

تخصیص حقوق دولتی معادن فارس به این استان

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به وصول اندک سهم استان از محل حقوق دولتی در سال‌های گذشته، بر لزوم تخصیص کامل حقوق دولتی استان در بخش معادن تاکید کرد. عنایت‌الله حیمی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه اینکه در سال‌های گذشته سهم فارس از محل حقوق دولتی وصول شده ، کمتر از ۷

تخصیص حقوق دولتی معادن فارس به این استان

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به وصول اندک سهم استان از محل حقوق دولتی در سال‌های گذشته، بر لزوم تخصیص کامل حقوق دولتی استان در بخش معادن تاکید کرد.

عنایت‌الله حیمی در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه اینکه در سال‌های گذشته سهم فارس از محل حقوق دولتی وصول شده ، کمتر از ۷ درصد بوده و با استناد به تبصره‌های ۴ و ۶ ماده ۱۴ قانون معادن و همچنین ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه، تخصیص سهم استان از حقوق دولتی دریافتی از معادن برای توسعه اکتشاف و ایجاد زیرساخت‌های معدنی، ضروری است.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی با اشاره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از اقدامات این سازمان برای انتقال آب مورد نیاز صنعت در این منطقه  از دریا سخن گفت و افزود: یکی از مصرف کننده‌های عمده آب منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایمیدرو است  که مقرر شده  تضمین خرید به میزان 8.5 میلیون مترمکعب آب انتقالی را برای طرح‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در منطقه به شرکت مجری ارائه کند.

استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون این امر محقق نشده است، از وزیر صمت درخواست کرد که برای عقد قرارداد از سوی سازمان ایمیدرو با شرکت یاد شده، اقدام لازم انجام شود.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه در تقسیمات کشوری سال گذشته، هفت شهرستان اوز، بختگان، بیضاء، خفر، زرقان، سرچهان و کوه چنار به فارس اضافه شده است، افزود: با توجه به مطالبات مردمی ۷ اداره صنعت، معدن و تجارت جدید در استان ایجاد شد.

او ادامه داد: رفع کاستی‌های مربوط به تشکیلات سازمانی و پشتیبانی خودرویی و تجهیزاتی در ادارت صمت این شهرستان‌ها نیازمند همکاری و مساعدت وزارت مربوطه است.

استاندار فارس همچنین با اشاره به افزایش دو برابری درآمد استان در طی سال ۹۹ به نسبت سال قبل از محل تعیین ارزش ماده معدنی قبل از استخراج – ردیف ۷۳۰۱۸(درآمد ملی)، عنوان کرد: براساس تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون اصلاح قانون معادن ، باید ۱۵ درصد از درآمد مذکور به حساب استان واریز شود تا برای ایجاد زیرساخت، رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، هزینه شود.

رحیمی با انتقاد از اینکه تاکنون تنها ۴ درصد درآمد وصولی به این استان کارسازی شده است، این امر را موجب ایجاد اختلال در روند نظارت بر معادن و در نتیجه کاهش میزان دریافت حقوق دولتی دانست و از وزارت صمت خواست در خصوص تخصیص باقی مانده اعتبارات تعیین شده در قانون، دستورات لازم را ارائه کنند.

او در بخشی از سخنان خود با وزیر صمت به موضوع تنظیم بازار و تامین مواد مورد نیاز مردم از جمله روغن و همچنین میوه پایان سال هم اشاره کرد.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اهمیت تفویض اختیار به شوراهای معادن استان‌ها، این امر را در راستای تمرکز زدایی و بهره مندی بهینه استان‌ها از ظرفیت معادن ضروری دانست.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح