کد خبر : 163696
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
-

تعطیلی بیمارستان رحیمیان غیرقانونی است

تعطیلی بیمارستان رحیمیان غیرقانونی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به غیرقانونی بودن تعطیلی بیمارستان خیریه رحیمیان گفت: دستگاه قضایی عنوان کرد که اگر بیمارستان رحیمیان اقدام به راه‌اندازی نکند در این موضوع ورود پیدا خواهد کرد. به گزارش ایسنا منطقه قزوین، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته

تعطیلی بیمارستان رحیمیان غیرقانونی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به غیرقانونی بودن تعطیلی بیمارستان خیریه رحیمیان گفت: دستگاه قضایی عنوان کرد که اگر بیمارستان رحیمیان اقدام به راه‌اندازی نکند در این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به شعار هفته سلامت مبنی بر «مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به‌سوی پوشش همگانی سلامت» اظهار کرد: هرساله یکم تا هفتم اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده و یکی از امور مهم، بحث پیشگیری از بیماری‌هایی است که می‌تواند برای جامعه نیروی سربار ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح غربالگری از سال ۹۰ تاکنون، ۹۸۲ نوزاد مبتلابه کم‌کاری تیروئید در استان شناسایی و درمان شدند و ازآنجایی‌که بیمار، هزینه‌های زیادی را برای دولت ایجاد می‌کند اگر زود غربالگری شوند می‌توانند تبدیل به نیروی مولد برای کشور شوند.

مهرام خاطرنشان کرد: قزوین ازنظر نسبت تخت‌های بیمارستانی به جمعیت میانگین 1.6 را داراست که البته با شاخص کشوری استاندارد که 2.6 است فاصله دارد، ازاین‌رو با ساخت بیمارستان 700 تختخوابی قزوین و 120 تختخوابی الوند امیدواریم تا حدی این نیازها برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ساخت بیمارستان مهرگان و محمدیه توسط دانشگاه علوم پزشکی متوقف نشد بلکه به دلیل برخی مسائل حقوقی و با وجود طی کردن تمام مراحل اداری، روند آن با وقفه مواجه شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان شهدای آبیک در واقع شبیه بیمارستان نیست گفت: از همان ابتدا به‌طور غیراصولی و بدون پیش‌بینی ضروریات آن مرکز احداث و افتتاح شد که البته ما طرح توسعه آن را تا 96 تخت پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت تأمین منابع می‌توان آن را عملیاتی خواهیم کرد.

شورای شهر الوند و شهرداری همکاری نمی‌کنند

مهرام یادآور شد: ساخت بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی شهر الوند به طول انجامیده است و در بحث تأمین اعتبارات و زمین با مشکل مواجه هستیم چراکه متأسفانه شهرداری و شورای شهر الوند در اختصاص زمین همکاری نمی‌کنند و سنگ‌اندازی وجود دارد و از طرف دیگر نیز سازمان برنامه‌وبودجه در تأمین منابع مالی کمک لازم را نمی‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان خصوصی ولیعصر در آبیک از طریق خرید خدمت با تعرفه دولتی به بیماران خدمات ارائه می‌دهد و ساخت کلینیک محمدزاده در منطقه پونک نیز پایان یافته و ظرف چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساخت مرکز رادیوتراپی طی هفته‌های آتی به اتمام خواهد رسید

وی مهرام یادآور شد: کار ساخت مرکز رادیوتراپی قزوین در هفته‌های آینده تمام خواهد شد که البته در تجهیز این مکان به دلیل تحریم و نقل و انتقالات ارزی با مشکلات زیادی مواجه شدیم و تاکنون برای تهیه و تأمین 2 دستگاه رادیوتراپی این مرکز 230 میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه اگر پروژه‌ها به خاطر تحریم‌های ظالمانه علیه کشور به سرانجام نرسد به هر روش ممکن تلاش خواهم کرد گفت: نامه‌نگاری با سازمان‌های بین‌المللی برای تکمیل پروژه‌ها یکی از اقداماتی است که در صورت مواجه‌شدن با مشکل انجام خواهد داد.

24.6 درصد افرادی بالای 18 سال فشار خون بالا دارند

مهرام اعلام کرد: طی آخرین بررسی‌های صورت گرفته 24.6 درصد افراد بالای 18 سال قزوین فشار خون بالا دارند که البته احتمال می‌رود عدد بالاتر از این نیز باشد.

وی افزود: در خصوص مبتلایان به دیابت در افراد بالای 18 سال نیز آمار 8.5 درصدی ثبت شده است که نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به بدتر شدن وضعیت قزوین ازلحاظ اضافه‌وزن و چاقی نسبت به 10 سال گذشته گفت: در حال حاضر قزوین در رتبه هشتم کشور ازنظر چاقی و رتبه نوزدهم ازنظر کم‌تحرکی قرار دارد.

مهرام اعلام کرد: 13 درصد جمعیت استان سیگار مصرف می‌کنند که تقریباً نسبت به سنوات گذشته ثابت بوده اما این میزان در بانوان افزایش‌یافته است.

نمایندگان استان هم‌تراز خواسته‌های استان قزوین نیستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: متأسفانه نمایندگان استان در برآورد خواسته‌های استان هم‌تراز نیستند و هر یک نظرات متفاوتی دارند و ازاین‌رو به نظر می‌رسد برای حل مسائل استان هیچ تعاملی با یکدیگر ندارند که این امر موجب شده تا مشکلات در حوزه‌های مختلف رفع نشود.

وی ادامه داد: متأسفانه استان قزوین باسیاست زدگی همراه است و بسیار از مسائل با نگاه سیاسی دیده می‌شود و موجب می‌شود تا اختلال‌هایی ایجاد شود ازاین‌رو من همواره سیاست را در کار خود وارد نکرده‌ام اما برخی تلاش دارند تا دانشگاه علوم پزشکی را نیز سیاسی کنند.

تعطیلی بیمارستان رحیمیان غیرقانونی است

مهرام یادآور شد: بیمارستان رحیمیان با اساسنامه خیریه فعالیت می‌کرد و باید از تعرفه خیریه که حد واسط بخش خصوصی و دولتی است استفاده کند اما مدیران این بیمارستان اصرار به دریافت تعرفه خصوصی دارند که خلاف قانون است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی قزوین به‌عنوان نقش ناظر بر تعرفه‌های بیمارستان‌های استان اجازه نمی‌دهد بیمارستانی با اساسنامه خیریه، تعرفه‌های بخش خصوصی را اعمال کند که البته وراث دکتر رحیمیان با جوسازی رسانه‌ای به دنبال فشار به دانشگاه علوم پزشکی بودند که ما اجازه این کار را ندادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: تعطیلی بیمارستان خلاف قانون است و بیمارستان‌های خیریه موظف هستند طبق مصوب قانونی، تعرفه‌ای را که مصوبه هیئت‌وزیران است اجرا کنند و در همین راستا بیمارستان رحیمیان نیز موظف است تا این تعرفه را مانند سایر بیمارستان‌های خیریه کشور اجرا کند.

مهرام بیان کرد: پس از فوت مرحوم رحیمیان، مشکلات بیمارستان آغاز شد و متأسفانه علی‌رغم میل ما، این بیمارستان تعطیل شد که البته ما به‌هیچ‌عنوان موافق تعطیلی بیمارستان نبوده‌ایم و اکنون تنها درمانگاه و اورژانس این بیمارستان راه‌اندازی شده و بخش بستری آن همچنان تعطیل است.

118 قزوینی درگیر ایدز هستند

مهرام با اعلام اینکه 253 نفر مبتلابه ایدز در استان شناسایی شدند گفت: از این تعداد 118 نفر زنده و 97 نفر تحت درمان هستند. که از این تعداد ۴۰ نفر خانم و ۷۸ نفر آقا هستند.

وی افزود: 83 درصد از مبتلایان در بازهٔ سنی 20 تا 45 سال قرار دارند که ۴۴ درصد مبتلایان از طریق تزریق، ۳۹ درصد جنسی و ۱۷ درصد به خاطر عوامل نامعلوم به ایدز مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: 91 درصد دانش آموزان استان تحت غربالگری شپش قرار گرفتند که از این میزان شیوع شپش در ۲.۱ درصد آن‌ها بوده است.

عدم دریافت کارانه پزشکان به مدت ۱۳ ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: به دلیل مسائل مالی و عدم تأمین مطالبات از بیمه‌ها، در حال حاضر دریافتی کارانه پزشکان 13 ماه و کارکنان به مدت هفت ماه پرداخت‌نشده است.

مهرام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از یک‌سو تعرفه بخش دولتی تغییری نکرده و از سوی دیگر قیمت همه اقلام موردنیاز از غذا و لباس بیمار و سایر موارد موردنیاز نیز افزایش‌یافته است بنابراین با مشکل مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بدترین اقدام، کاهش پلکانی کارانه پزشکان بود که باعث شده بسیاری از پزشکانی مطب خود را تعطیل کرده‌اند و فقط در بیمارستان‌ها خدمات می‌دهند انگیزه‌ای برای خدمت در بیمارستان‌ها نداشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح