کد خبر : 83487
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
-

دور جدید مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا ماه اوت در مکزیک برگزار می‌شود

دور جدید مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا ماه اوت در مکزیک برگزار می‌شود

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز و با استناد به گفته پنج فرد آگاه، نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان آن قرار است اوایل اوت نشستی را در مکزیک با هدف پایان دادن به بحران سیاسی این کشور برگزار کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع گفتند، این مذاکرات با میانجیگری طرف‌های بین المللی

دور جدید مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا ماه اوت در مکزیک برگزار می‌شود

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز و با استناد به گفته پنج فرد آگاه، نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان آن قرار است اوایل اوت نشستی را در مکزیک با هدف پایان دادن به بحران سیاسی این کشور برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع گفتند، این مذاکرات با میانجیگری طرف‌های بین المللی برگزار شده و نروژ که در جریان دور قبلی مذاکرات در سال ۲۰۱۹ به عنوان میانجیگر عمل کرد و هم اکنون برای تعیین دستور کار با دو طرف در ارتباط است، از آن حمایت می‌کند.

یک منبع گفت، قرار است طی روزهای آینده هیاتی نروژی به شهر کاراکاس سفر کند.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفته است که مایل به مذاکره با خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولتش اما تنها بر سر دستور کاری متمرکز بر برداشتن تحریم‌های آمریکا است.

در مقابل اما گوایدو گفته که هیالت او به دنبال شرایطی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آزاد و عادلانه است.

این مذاکرات برنامه ریزی شده دو هفته بعد از آن مطرح می‌شود که دیپلمات‌های ارشد آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا گفتند در صورتی که مذاکرات منجر به “پیشرفت معنادار” به سمت انتخابات شفاف شود، مایل به بازبینی در تحریمهایشان علیه دولت مادورو هستند.

بازگشت به پای میز مذاکره نشان دهنده تغییر در رویکرد مخالفانی است که در گذشته دولت مادورو را متهم به استفاده از مذاکرات برای خرید زمان و کاستن از فشارهای بین المللی کرده بودند.

دولت ونزوئلا از دور مذاکرات ۲۰۱۹ در باربادوس بعد از اقدام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تشدید تحریم‌ها علیه دولت مادورو با هدف سرنگون کردن وی خارج شد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا که بازبینی در سیاست تحریم‌های به ارث برده را اعلام کرده، تحریم‌ها علیه بخش‌های نفت و مالی ونزوئلا را کاهش نداده و حمایت از گوآیدو را حفظ کرده است. منابع گفتند، هیاتهای دو طرف برای دور جدید مذاکرات در مقایسه با دور قبلی مربوط به باربادوس بزرگتر خواهند بود.

یکی از منابع اظهار کرد: این یک فرآیند کامل‌تر و پیچیده‌تر خواهد بود که تا کنون وجود نداشته است.

وزارت امور خارجه نروژ  به یک بیانیه به تاریخ ۱۰ مه که در آن صحبت از در ارتباط باقی ماندن خود “با بازیگران سیاسی و اجتماعی ونزوئلا” کرده و خواستار یک “راه حل صلح آمیز، جامع و پایدار برای بحران در ونزوئلا” شده بود، ارجاع داد.

نه وزارت خارجه مکزیک و نه وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

اخیرا نمایندگان گوآیدو سفرهایشان به واشنگتن، بروکسل و مادرید با هدف جلب حمایت از طرح پیشنهادی به اصطلاح “نجات ملی” مخالفان را به پایان رساندند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح