کد خبر : 82435
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱:۳۳
-

دو هزار نفر در چرخه تولید عسل اشتغال یافتند

دو هزار نفر در چرخه تولید عسل اشتغال یافتند

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ در پروسه تولید عسل در شهرستان گرمی توان اشتغال دو هزار نفر فراهم شده است. بهشتی ۱۶ تیر در جریان بازدید از فعالیت زنبورداران در گرمی اظهار کرد: دامنه‌های کوه‌های گرمی و مراتع این شهرستان به محل پرورش بهترین و با کیفیت‌ترین عسل طبیعی تبدیل شده به طوری که 240 بهره‌بردار به

دو هزار نفر در چرخه تولید عسل اشتغال یافتند

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان گرمی گفت:‌ در پروسه تولید عسل در شهرستان گرمی توان اشتغال دو هزار نفر فراهم شده است.

بهشتی ۱۶ تیر در جریان بازدید از فعالیت زنبورداران در گرمی اظهار کرد: دامنه‌های کوه‌های گرمی و مراتع این شهرستان به محل پرورش بهترین و با کیفیت‌ترین عسل طبیعی تبدیل شده به طوری که 240 بهره‌بردار به صورت مستقیم مشغول تولید عسل در این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: زنبورداران گرمی در گرمترین روزهای تابستان با انتقال کلنی‌ها به مراتع و استفاده از گیاهان دارویی و مرتعی سعی می‌کنند تا مرغوب‌ترین عسل را تولید و کام مردم شهرهای مختلف را شیرین کنند.

فرماندار شهرستان گرمی گفت: 120 هزار هکتار مراتع حاصلخیز این شهرستان به محل تولید عسل تبدیل شده و پیش‌بینی می‌شود بیش از 140 تن عسل از کلنی‌های این شهرستان برداشت شود.

بهشتی افزود: ما در جریان مشکلات زنبورداران در این شهرستان هستیم و به همین دلیل سعی و تلاشمان بر این است تا در تهیه و تأمین داروی مورد نیاز و همچنین تأمین شکر و سایر نیازمندی‌ها گام‌های اساسی را برداریم.

وی یکی از مطالبات اصلی تولیدکنندگان عسل را در این شهرستان پرداخت تسهیلات کم بهره اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه با همکاری بنیاد علوی و سازمان جهاد کشاورزی پرداخت 350 میلیون تومان تسهیلات به فعالان این بخش در اولویت قرار گرفته است.

بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اکثر تولیدکنندگان از سایر مناطق کشور به این منطقه سفر کرده و تولید عسل را به عنوان یک برند مشهور این منطقه انجام می‌دهند.

وی با اظهار گله‌مندی از نبود صنایع تبدیلی در حوزه عسل و محصولات متنوع آن نظیر بر موم، گرده و موم اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با جذب سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان‌ صنایع تبدیلی مرتبط با عسل نیز شکل بگیرد.

فرماندار گرمی بیان کرد: هفت هزار و 500 کلنی در این شهرستان توسط زنبورداران برپا شده که در کنار اشتغال دو هزار نفری برای اهالی این منطقه شرایطی مساعد برای تولید و برداشت عسل نیز در این منطقه مهیا شده است.

 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح