کد خبر : 197497
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲:۵۲
-

راهکار هایی برای رفع بوی بد فرش

راهکار هایی برای رفع بوی بد فرش

  برخی اوقات به دلایل مختلفی مانند ریختن مایعات مانند چای و شیر، رطوبت، ریخته شدن غذا، وجود نم، ریخته شدن غذا و … فرش بوی نامطبوعی به خود می گیرد. برای از بین بردن بوی بد فرش می توانید فرش را به قالیشویی های معتبر بسپارید یا روش های خانگی متفاوتی را امتحان کنید.

راهکار هایی برای رفع بوی بد فرش

 

برخی اوقات به دلایل مختلفی مانند ریختن مایعات مانند چای و شیر، رطوبت، ریخته شدن غذا، وجود نم، ریخته شدن غذا و … فرش بوی نامطبوعی به خود می گیرد. برای از بین بردن بوی بد فرش می توانید فرش را به قالیشویی های معتبر بسپارید یا روش های خانگی متفاوتی را امتحان کنید. در مقاله حاضر در خصوص راهکارهایی برای رفع بوی بد فرش مطالبی را ارائه می دهیم.

 

روش های خانگی برای از بین بردن بوی بد فرش

همانطور که گفته شد با ریخته شدن مایعات، غذا و… ممکن است فرش بوی بدی به خود بگیرد و افراد به دنبال از بین بردن بوی بد فرش هستند. برای از بین بردن بوی فرش می توانید چند روش را امتحان کنید. 

1- استفاده از جوش شیرین

برای از بین بردن بوی بد فرش می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را بر روی سطح فرش بپاشید و با فرچه بر روی فرش بکشید، یک شب تا صبح صبر کنید سپس فرش را جارو برقی بکشید تا ذرات باقی مانده جوش شیرین از بین برود.

رفع بوی بد فرش با جوش شیرین

2- استفاده از شامپو فرش

در بازار انواع شامپو فرش با رایحه های متفاوتی وجود دارد می توانید با سلیقه خود تهیه کنید و با طرز استفاده صحیحی که پشت برچسب شامپو نوشته، برای از بین بردن بوی بد فرش استفاده کنید.

3- استفاده از گیاه اسطوخودوس 

گیاه اسطوخودوس را می توانید از عطاری تهیه کنید، توجه داشته باشید که کهنه نباشد. یک پیمانه گیاه اسطوخودوس کوبیده شده را با یک پیمانه جوش شیرین ترکیب کنید و بر روی سطح فرش بپاشید پس از گذشت چند ساعت جارو برقی بکشید. برای اثر گذاری بهتر می توانید بیست و چهار ساعت صبر کنید.

 

از بین بردن بوی بد مایعات 

برخی اوقات ممکن است به صورت اتفاقی لیوان شیر، آب میوه، چای و .. بر روی فرش ریخته شود. ریخته شدن انواع مایعات باعث به وجود آمدن بوی بسیاری بدی می شود. برای از بین بردن بوی حاصل شده از مایعات باید از شوینده های آنزیم دار استفاده کنید. سعی کنید زمانی که مایعات بر روی فرش ریخته می شوند همان لحظه با یک دستمال شروع به خشک کردن فرش کنید. اگر پس از خشک شدن فرش بوی بدی می داد، مقداری سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بر روی قسمت مورد نظر اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. 

 

چگونه بوی نا مطبوع فرش های ماشینی را از بین ببریم؟

معمولا پس از خرید فرش های ماشینی زمانی که فرش را باز می کنیم بوی نا مطبوعی از فرش خارج می شود. این بو به خاطر استفاده شدن مواد شیمایی در تهیه الیاف فرش است. البته خطری برای انسان ندارد و پس از مدتی این بو رفع می شود ولی اگر عجله دارید می توانید روش های مختلفی را برای از بین بردن این بو امتحان کنید.

1- فرش را در یک محیط گرم مانند بالا پشت و بوم قرار دهید، وجود گرما باعث از بین رفتن هر چه زود تر بو بد می شود.

2- یکی  دیگر از روش هایی که می توانید برای از بین بردن بوی بد فرش امتحان کنید، استفاده از جارو برقی با آخرین درجه مکش است. 

3- در برخی موارد میزان بوی فرش بسیار زیاد است در این حالت توصیه می شود حتما از یک قالیشویی معتبر جهت شستشوی کامل فرش ها استفاده کنید.

چگونه بوی نا مطبوع فرش های ماشینی را از بین ببریم؟

از بین بردن بوی بد فرش های پشمی

وجود بو در فرش های دستبافت نشانه ی با کیفیت بودن و طبیعی بودن الیاف فرش است ولی برخی اوقات بوی الیاف پشمی مقداری آزار دهنده است و افراد در پی بر طرف کردن بوی آن هستند. این بو مضر و شیمیایی نیست و برای انسان خطری ندارد ولی برخی اوقات ممکن باعث سر درد شود. برای از بین بردن بوی الیاف پشمی بهترین روش شستشوی فرش است. فرش را با دقت و با حوصله بشورید و سعی کنید برای شستن آن از یک متخصص یا از قالیشویی کمک بگیرید. فرش های دستبافت معمولا از الیاف های پشمی بافته می شود و برای شستشوی آن ها نکاتی را باید رعایت کنیم تا آسیبی به فرش وارد نشود.

 دومین روش برای از بین بردن بوی الیاف پشمی، قرار دادن فرش جلوی نور آفتاب می باشد. می توانید فرش را چند ساعت جلوی نور آفتاب پهن کنید تا بو از فرش خارج شود، فقط توجه داشته باشید که از قرار دادن طولانی مدت انواع فرش ها جلوی نور آفتاب خود داری کنید. تابش طولانی مدت نور خورشید بر فرش باعث زبر شدن سطح فرش، ساییدگی و پوک شدن الیاف می شود. روش دیگری که می توانید برای از بین بردن بوی بد فرش های پشمی امتحان کنید، استفاده از شامپو فرش است. مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و بر روی فرش اسپری کنید. البته می توانید از اسپری های خوشبو کننده که انواع مختلفی از آن ها در بازار موجود هستند نیز استفاده کنید.

 

پیشگیری از بوی بد فرش

1- برای جلوگیری از بوی بد فرش سعی کنید همیشه به طور مرتب فرش ها را جارو برقی بکشید و هر چند وقت یکبار اقدام به شستشوی فرش ها در قالیشویی های معتبر کنید.

2- سعی کنید در صورت ریختن مایعات، غذا، چربی و… همان لحظه اقدام به تمیز کردن فرش کنید، ماندگار شدن مایعات و غذا باعث بو گرفتن فرش می شود و هر چه قدر دیرتر اقدام به تمیز کردن فرش کنید سخت تر می توانید مشکل را بر طرف کنید.

3- در محیط های مرطوب مانند جلوی درب حمام از پهن کردن فرش خودداری کنید و یا اینکه حتما هر چند روز زیر فرش را چک کنید دچار کپک و یا نم نشده باشد.

4- اگر فرش ها را در محیط هایی مانند انباری نگه داری می کنید حتما هر از گاهی آن ها را باز کرده در معرض جریان هوا قرار دهید.

 

دلیل بوی بد دادن فرش ها پس از شستشو

برخی اوقات فرش ها پس از شستشو بوی نا مطبوعی مانند بوی نم از خود خارج می کنند. این بو ها به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود. زمانی که افراد خودشان تصمیم به شستشوی فرش ها در منزل را می گیرند فرش ها را به صورت نا آگاهانه و نا درست شستشو می دهند و برای شستن فرش ها از شوینده های مناسبی استفاده نمی کنند پس از خشک شدن، بوی نا مطبوعی از فرش خارج می شود. یکی دیگر از دلایل بوی بد فرش، خشک کردن فرش هاست. زمانی که افراد اقدام به شستشوی فرش ها در منزل می کنند فرش ها را در بالا پشت بوم، نرده یا دیوار ها پهن می کنند تا خشک شود در صورتی که نور خورشید به خوبی به فرش تابیده نمی شود و تمام سطح فرش به خوبی خشک نمی شود و انواع باکتری ها در فرش رشد می کنند. در قالیشویی پس از آب کشی فرش ها را دستگاه خشک کن یا دستگاه بخار قرار می دهند و فرش ها به طور کامل خشک می شوند‌. اگر تصمیم به شستن فرش های خود گرفته اید اگر تجربه و آگاهی از شستن فرش ها ندارید به هیچ وجه خودتان فرش ها را نشورید، حتما به یک قالیشویی معتبر مراجعه کنید و فرش هایتان را برای شستشو به قالیشویی تحویل دهید.

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح