کد خبر : 179608
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
-

رویای پرواز از زنجان برای صادرات هوایی

رویای پرواز از زنجان برای صادرات هوایی

ایسنا/زنجان مدیر فرودگاه زنجان، از ایجاد زیرساخت‌ها از جمله کارگوترمینال برای صادرات از طریق خطوط هوایی خبر داد. محمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا، محدودیت حضور مردم در اماکن زیارتی و سیاحتی و تمایل نداشتن مردم به سفر، پرواز مسافرتی از فرودگاه زنجان انجام نمی‌شود، اما باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برقراری

رویای پرواز از زنجان برای صادرات هوایی

ایسنا/زنجان مدیر فرودگاه زنجان، از ایجاد زیرساخت‌ها از جمله کارگوترمینال برای صادرات از طریق خطوط هوایی خبر داد.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا، محدودیت حضور مردم در اماکن زیارتی و سیاحتی و تمایل نداشتن مردم به سفر، پرواز مسافرتی از فرودگاه زنجان انجام نمی‌شود، اما باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برقراری مجدد سفرها پس از فروکش کردن روند شیوع کرونا انجام شود.

وی، پرواز هواپیما به مقاصدی همچون مشهد یا پروازهای خارجی مثل ترکیه را از نیازهای استان عنوان کرد و گفت: با شرکت‌های هواپیمایی در حال مذاکره هستیم تا با بهبود شرایط برای سفر، این پروازها را برقرار کنیم و این امر نیازمند همراهی نمایندگان استان در مجلس و مجموعه استانداری است.

مدیر فرودگاه زنجان، به وجود امکانات و استانداردهای لازم به ‌منظور انتقال بار از طریق خطوط هوایی اشاره کرد و ادامه داد: برای این منظور پیگیر ایجاد کارگوترمینال (پایانه بار هوایی) هستیم تا صادارت محصولات به وسیله هواپیما انجام شود. البته بخش خصوصی درخواست برای برقرار کردن کارگوترمینال داده است و مقدمات کار برای صدور مجوز و احداث آن به زودی نهایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی پایانه بار هوایی، همه فعالیت‌های حوزه واردات و صادرات از طریق فرودگاه زنجان امکان‌پذیر خواهد شد و این ظرفیت را دارد که محصولات بخش کشاورزی، صنعتی، صنایع‌دستی و فرآورده‌های معدنی را از طریق خطوط هوایی جابه‌جا کنیم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی در شعاع ۴۰۰ کیلومتری استان زنجان واقع شده است، با فراهم شدن زیرساخت‌های صادراتی قادر خواهیم بود به استان‌های هم‌جوار نیز خدمت‌رسانی و محموله‌های آن‌ها را از فرودگاه زنجان انتقال دهیم.

قاسمی با اشاره به اینکه انتقال بار از فرودگاه سایر استان‌ها مانند تهران زمان‌بر است، عنوان کرد: این در حالی است که کاهش زمان فرآیند صادرات از فرودگاه زنجان یک مزیت برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود و می‌تواند به کارآفرینی و رونق اقتصادی استان کمک کند.

مدیر فرودگاه زنجان، با اشاره به اینکه استان زنجان روابط تجاری با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق دارد و می‌توان تجارت حوزه محصولات صنایع معدنی و تولیدات کشاورزی را از طریق حمل و نقل هوایی توسعه داد، گفت: برای انتقال محصولات کشاورزی و زینتی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز ظرفیت خوبی وجود دارد و برقراری صادرات هوایی نیازمند پیگیری مسئولان رده بالای استان و ورود بخش خصوصی است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح