کد خبر : 113404
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
-

“مشتری” از منظر “جونو”

“مشتری” از منظر “جونو”

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری زیبا از سیاره “مشتری” منتشر کرد. به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر از بزرگترین سیاره منظومه شمسی نوشت: فضاپیمای “جونو” ⁣۱۷ فوریه هنگامی که در عرض جغرافیای شمالی این سیاره غول پیکر قرار داشت و تقریبا به این سیاره نزدیک بود، موفق به ثبت این

"مشتری" از منظر "جونو"

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری زیبا از سیاره “مشتری” منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر از بزرگترین سیاره منظومه شمسی نوشت: فضاپیمای “جونو” ⁣۱۷ فوریه هنگامی که در عرض جغرافیای شمالی این سیاره غول پیکر قرار داشت و تقریبا به این سیاره نزدیک بود، موفق به ثبت این تصویر شد. برخی از ویژگی‌های قابل توجه در این تصویر، نوارهای بلند و باریکی هستند که از وسط مرکز تصویر از بالا به پایین کشیده شده‌اند.

فضاپیمای جونو

“جونو” نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا است که در چهارم ژوئیه ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این کاوشگر فضایی در پنجم اوت ۲۰۱۱ از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی سازنده و پیمان‌کار هدایت آن هستند. این فضاپیما در مدار قطبی این سیاره قرار گرفته تا ترکیب، میدان گرانشی، میدان مغناطیسی و مگنتوسفر مشتری را بررسی کند.

“جونو” همچنین تلاش‌هایی برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد چگونگی تشکیل این سیاره، از جمله احتمال داشتن یک هسته سنگی، مقدار آب موجود در ژرفای جو آن، توزیع انبوه جرمی و بادهای عمیق آن که سرعت آن می‌تواند تا ۶۱۸ کیلومتر (۳۸۴ مایل) در ساعت برسد، خواهد داشت. پس از فضاپیمای گالیله که از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ این سیاره را دور زد، “جونو” دومین فضاپیمایی است که مدار “مشتری” را دور می‌زند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح