کد خبر : 209221
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
-

هزینه های سفر به یونان چقدر است؟

هزینه های سفر به یونان چقدر است؟

یکی از کشورهایی که همواره مقصد بسیاری از گردشگران بوده و سالانه از مسافران زیادی میزبانی می‌کند، یونان است. یونان به‌واسطه قدمتی که دارد، برای بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ جذاب بوده و می‌تواند مسافرتی به‌یادماندنی را برای آن‌ها رقم بزند. علاوه بر زیباترین جاهای دیدنی آتن برای این که به یونان سفر کنید، باید با هزینه‌های پیش ‌رو

یکی از کشورهایی که همواره مقصد بسیاری از گردشگران بوده و سالانه از مسافران زیادی میزبانی می‌کند، یونان است. یونان به‌واسطه قدمتی که دارد، برای بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ جذاب بوده و می‌تواند مسافرتی به‌یادماندنی را برای آن‌ها رقم بزند. علاوه بر زیباترین جاهای دیدنی آتن برای این که به یونان سفر کنید، باید با هزینه‌های پیش ‌رو نیز آشنا باشید؛ به همین منظور، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی این هزینه‌ها بپردازیم.

واحد پول یونان

یونان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا بوده و واحد پول آن، یورو است. این واحد پولی، در تمامی کشورهای اروپایی از اعتبار بالایی برخوردار بوده و بدون تبدیل کردن، می‌توانید از آن استفاده کنید؛ البته لازم به ذکر است که تاریخ عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، به سال ۲۰۰۱ باز می‌گردد و قبل از آن، دراخمای یونان واحد پولی این کشور بوده است.

هزینه‌های اقامت

یکی از مزیت‌هایی که یونان به ‌نسبت باقی کشورهای اروپایی دارد، هزینه‌های اقامتی آن است. این هزینه‌ها به‌نحوی هستند که حتی با ۱۰ یورو نیز می‌توانید اقامتی دلنشین را تجربه کرده و تقریبا نیازی به نگرانی درباره مخارج هتل وجود ندارد؛ البته این موضوع طبیعی است که اگر مبالغ بالاتری را پرداخت کنید، می‌توانید در هتل‌های لوکس‌تری نیز اقامت داشته باشید. حتی این امکان وجود دارد که ویلا یا آپارتمانی شخصی را اجاره کرده و به‌دور از ازدحام گردشگران دیگر، به تفریح و استراحت بپردازید.

هزینه‌های غذا

یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌هایی که باید قبل از شروع سفر آن را در نظر داشته باشید، هزینه‌های غذا است. خوشبختانه یونان در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، ارزان‌تر بوده و می‌توانید با حدود ۱۰ یورو، یک وعده غذایی در یک رستوران را تجربه کنید؛ یا این که اگر می‌خواهید مبالغ کم‌تری بپردازید، اغلب غذاهای خیابانی کم‌تر از ۵ یورو قیمت دارند.

هزینه‌های حمل‌ونقل شهری

در اغلب شهرهای یونان، به‌خصوص آتن، حمل‌ونقل عمومی بسیار مرسوم بوده و می‌توانید با استفاده از اتوبوس یا قطارهای شهری، تقریبا به تمامی جاهای دیدنی دسترسی داشته باشید. برای این که از این امکانات استفاده کنید، می‌توانید با پرداخت ۴/۱ یورو، یک بلیط ۷۰ دقیقه‌ای خریداری کردی که برای تمامی شیوه‌های حمل‌ونقل، پاسخگو است. همچنین این امکان وجود دارد که با پرداخت ۴ یورو، بلیطی را تهیه کنید که به مدت ۲۴ ساعت معتبر باشد؛ طبیعی است که مورد دوم به‌صرفه‌تر بوده و پیشنهاد می‌کنیم که این نوع بلیط را خریداری نمایید.

اگر قصد دارید تا به‌وسیله تاکسی رفت‌وآمد کنید، حداقل مبلغی که ملزم به پرداخت آن هستید، ۲/۳ یورو است؛ همچنین به ازای طی کردن هر کیلومتر در روز، باید ۳۴/۰ یورو و هر کیلومتر در شب، باید ۶۴/۰ یورو پرداخت کنید.

هزینه‌های بلیط رفت و برگشت

معمولا اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند تا با پروازهای اکونومی به مسافرت رفته تا هزینه کم‌تری را پیش‌رو داشته باشند. خوشبختانه پروازهای اکونومی زیادی از تهران به سمت آتن صورت می‌گیرد و معمولا هزینه بلیط این پروازها، بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو متغیر هستند؛ البته قیمت اغلب آن‌ها زیر ۵۰۰ یورو بوده و تنها تعداد محدودی از پروازها بیش‌تر از این میزان هزینه در بر خواهند داشت. با توجه به این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم که حدود ۱۰۰۰ یورو برای هزینه‌های رفت و آمد خود در نظر بگیرید.

هزینه‌های بازدید از اماکن دیدنی

دسته‌ای دیگر از مخارج که باید آن را مدنظر داشته باشید، هزینه‌های بازدید از اماکن دیدنی است. بعد از آشنایی با زیباترین جاهای دیدنی آتن، تقریبا تمامی افراد تمایل دارند تا از این آثار فوق‌العاده دیدن کنند. متاسفانه بالاترین مبالغی که در طول سفر خود پرداخت خواهید کرد، مرتبط با این موضوع بوده و معمولا بازدید از هر کدام از این آثار، حداقل ۱۵ یورو هزینه در پی خواهد داشت.

برای مثال، اگر قصد بازدید از آکروپولیس را داشته باشید، باید بلیطی به قیمت ۲۴ یورو را تهیه کنید؛ یا این که اگر می‌خواهید بازدید از آثاری مانند آگورای باستانی و کتابخانه هادریان را نیز در کنار آکروپولیس تجربه کنید، قیمت بلیطی که ملزم به تهیه آن هستید، ۳۵ یورو است.

لازم به ذکر است که اغلب سواحل و مکان‌های طبیعی یونان، رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.

هزینه‌های تفریح

تفریحات مختلفی در این کشور وجود داشته و هر کدام از آن‌ها، با توجه به این که به چه میزان لوکس هستند، قیمت متفاوتی دارند؛ برای مثال، اگر قصد داشته باشید تا در تورهای یک‌روزه کشتی‌های تفریحی شرکت کنید، حداقل ۲۰۰ یورو باید بپردازید؛ اما برای این که به مدت ۲۴ ساعت یک موتور برقی اجاره کرده و در جزایر این کشور به گشت‌وگذار مشغول شوید، تنها به ۲۵ یورو نیاز خواهید داشت.

دلیل ارزان‌تر بودن تورها

برای این که بتوانید سفری شیرین و به‌یادماندنی را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا حتما در یکی از تورهای یونان شرکت کرده و به هیچ عنوان به‌صورت مستقل به این کشور سفر نکنید؛ چرا که معمولا سفر به‌صورت مستقل، در کنار دردسرهایی که ممکن است داشته باشد، هزینه‌های بالاتری را برای شما ایجاد خواهد کرد. دست‌اندرکاران تورها معمولا تخفیفات خوبی از هتل ‌های آتن ، رستوران‌ها، رانندگان و… دریافت کرده و این امر سبب می‌شود که هزینه نهایی کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

نحوه تهیه بلیط و شرکت در تور

امروزه شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی زیادی در زمینه فروش بلیط فعالیت کرده و می‌توانید از طریق هر کدام از آن‌ها، بلیط خود را تهیه کنید؛ اما اگر قصد دارید تا سفری امن و مطمئن را پیش‌رو داشته باشید، فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

فلای‌تودی بزرگ‌ترین آژانس مسافرتی کشور است و توانسته تا با ارائه خدماتی باکیفیت، گردشگران زیادی را به خود جذب کند. انواع مختلفی از بلیط‌های قطار، هواپیما و اتوبوس از طریق وب‌سایت این شرکت قابل تهیه بوده و می‌توانید بدون مراجعه حضوری و به‌صورت کاملا آنلاین، بلیط خود را تهیه کنید.

علاوه بر این، تورهای متنوع بسیاری نیز توسط فلای‌تودی برگزار می‌شوند و پیشنهاد می‌کنیم تا بعد از آشنایی با زیباترین جاهای دیدنی آتن، از طریق یکی از این تورها به یونان سفر کرده و خاطراتی بی‌نظیر را برای خود رقم بزنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح