کد خبر : 142855
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
-

چرا میگرن در زنان شایع‌تر است؟

چرا میگرن در زنان شایع‌تر است؟

متخصصان علوم پزشکی در یک مطالعه جدید به بررسی این موضوع پرداختند که چرا میگرن در زنان رایج‌تر است. به گزارش ایسنا، بنا به دلایلی که محققان از آن آگاه نیستند زنان سه برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سردردهای میگرنی هستند. اکنون متخصصان به مطالعه روی فعالیت یک نوع پروتئین پرداختند که می‌تواند

چرا میگرن در زنان شایع‌تر است؟

متخصصان علوم پزشکی در یک مطالعه جدید به بررسی این موضوع پرداختند که چرا میگرن در زنان رایج‌تر است.

به گزارش ایسنا، بنا به دلایلی که محققان از آن آگاه نیستند زنان سه برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به سردردهای میگرنی هستند. اکنون متخصصان به مطالعه روی فعالیت یک نوع پروتئین پرداختند که می‌تواند توضیح دهنده این علت باشد.

مطالعه انجام شده در مدت بیش از ۳۰ سال نشان می‌دهد پپتید وابسته به ژن کلسی تونین (CGRP) نقش مهمی در میگرن بازی می‌کند. هرچند در این بررسی جدید اطلاعات بیشتری در مورد موقعیت و فعالیت پروتئینی در بدن که آغاز کننده سردردهای میگرنی است، به دست آمده‌ است.

گروهی از متخصصان آمریکایی بررسی‌هایی را روی موش‌های آزمایشگاهی انجام داده و به فعالیت پپتید وابسته به ژن کلسی تونین مرتبط با درد که در بدن اتفاق می‌افتد، اشاره کردند. همچنین محققان دریافتند این فعالیت خاص تنها در بدن موش‌های ماده مشاهده می‌شود.

به گفته متخصصان این مکانیزم در قسمت مننژ (شامگان) اتفاق می‌افتد؛ لایه حفاظت کننده سه بافت که مغز و نخاع را احاطه می‌کند. قرار گرفتن مننژ در معرض پپتید وابسته به ژن کلسی تونین موجب واکنش‌های درد در موش‌های ماده می‌شود.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این تیم تحقیقاتی بر این باورند که یافته‌های بدست آمده می‌تواند شروعی در فرآیند توضیح این موضوع باشد که چرا زنان بیش از مردان درگیر سردردهای میگرنی هستند و شاید در آینده به پروسه درمان این دردهای آزاردهنده کمک کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح