کد خبر : 98044
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
-

چگونه شکایت‌های سفر را پیگیری کنید

چگونه شکایت‌های سفر را پیگیری کنید

به‌رغم تاکید وزارتخانه‌های گردشگری و راه برای استرداد وجوه کنسلی سفرها، همچنان برخی شرکت‌های هواپیمایی و ریلی، هتل‌ها و آژانس‌های هوایی و مسافرتی، متعهدانه نسبت به این دستورالعمل‌ها رفتار نکرده و این مبالغ را یا برنگردانده‌اند و یا از مردم بابت کنسلی سفر در دوران کرونا جریمه گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، طبق گزارش‌های کمیته‌های رسیدگی

چگونه شکایت‌های سفر را پیگیری کنید

به‌رغم تاکید وزارتخانه‌های گردشگری و راه برای استرداد وجوه کنسلی سفرها، همچنان برخی شرکت‌های هواپیمایی و ریلی، هتل‌ها و آژانس‌های هوایی و مسافرتی، متعهدانه نسبت به این دستورالعمل‌ها رفتار نکرده و این مبالغ را یا برنگردانده‌اند و یا از مردم بابت کنسلی سفر در دوران کرونا جریمه گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش‌های کمیته‌های رسیدگی به شکایت‌های گردشگری، بیشترین موارد شکایتی مربوط به ایرلاین‌ها بوده که یا تا کنون هزینه‌ای را عودت نداده و یا بازپرداخت کنسلی‌ها را به بعد از تعطیلات نوروز موکول کرده‌اند. همچنین برخی دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌ها با وجود بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدام به کسر جریمه از مسافر کرده‌اند. در بخش فروش آنلاین و پاسخگو نبودن این شرکت‌ها در مقابل استرداد بلیت و خدمات سفر نیز شکایت‌های زیادی ثبت شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که پیش‌تر بخشنامه‌ای در خصوص لغو سفرها صادر کرده و از تاسیسات گردشگری (دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و…) خواسته که بدون کسر جریمه، این هزینه‌ها را به مردم بازگردانند، از طریق شماره تماس ۰۹۶۲۹ برای پیگیری شکایت‌های مربوط به بدتعهدی تاسیسات گردشگری در دسترس است.

برای پیگیر تخلفات شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های هوایی هم می‌توان به سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی به آدرس https://www.cao.ir/web/suggestions/passenger-rights مراجعه کرد.

شرکت‌ قطارهای مسافری رجا هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مسافران از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۳۹ و ۵۱۴۹- ۰۲۱ می‌توانند نسبت به استرداد اقدام کرده و وجه بلیت خود را حداکثر ظرف ۴۸ ساعت دریافت کنند.

متقاضیان استرداد بلیت قطار باید «شماره سریال بلیت صادره»، «شماره تلفن همراه» (موبایلی) که هنگام خرید بلیت ثبت کرده‌اند همچنین «شماره کارت بانکی» یکی از افرادی را که بلیت به نام ایشان صادر شده است برای تطبیق و استرداد وجه اعلام کنند.

شکایت‌های مربوط به اتوبوس‌های بین‌شهری و تخلفات راننده‌ها هم از طریق سامانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای http://rmto.ir/Pages/inspection.aspx، قابل ثبت و پیگیری است.

همچنین شماره تماس تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به تخلفات اقتصادی افراد و واحدهای غیرصنفی اعم از شرکت‌های تولیدی و خدماتی (دولتی و غیردولتی)، ۱۳۸ است.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به موضوع تخلفات این تاسیسات رسیدگی می‌کند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح