کد خبر : 151411
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
-

کلاهبرداری‌ و انتشار فیلم‌های خصوصی؛ در صدر جرایم سایبری

کلاهبرداری‌ و انتشار فیلم‌های خصوصی؛ در صدر جرایم سایبری

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از کلاهبرداری‌ها، انتشار فیلم‌های مبتذل و مستهجن و انتشار فیلم‌های خصوصی خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین جرایم سایبری یاد کرد و گفت: عدم استفاده صحیح از فضای مجازی، عدم مراقبت از دانلودها و استفاده بیش از حد از فضای مجازی آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه خانواده و فرزندان ما می‌کند.

کلاهبرداری‌ و انتشار فیلم‌های خصوصی؛ در صدر جرایم سایبری

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از کلاهبرداری‌ها، انتشار فیلم‌های مبتذل و مستهجن و انتشار فیلم‌های خصوصی خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین جرایم سایبری یاد کرد و گفت: عدم استفاده صحیح از فضای مجازی، عدم مراقبت از دانلودها و استفاده بیش از حد از فضای مجازی آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه خانواده و فرزندان ما می‌کند.

سرهنگ علی محمدپور، امروز چهارشنبه ۱۳ اسفند در کارگاه آموزش خانواده که با حضور ۳۵۰ نفر از اولیای دانش آموزان استان به صورت مجازی، برگزار شد، اظهار کرد: امروزه فرزندان در زمینه سواد رسانه‌ای از والدین سبقت گرفته‌اند لذا لازم است اولیا در زمینه ارتقای سواد رسانه‌ای خود تلاش بیشتری کنند تا همراهان خوبی برای فرزندان و ایفای نقش مؤثر پدر و مادری خود باشند.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: بیماری کرونا باعث شده تا مباحث جلسات و بازدیدها در فضای مجازی انجام شود و جایگزینی برای زندگی واقعی ماست.

وی، با اشاره به پیشرفت استفاده از تکنولوژی در بین دانش‌آموزان به علت غیر حضوری شدن کلاس‌های درس، نسبت به مضرات آن هشدار داد و بیان کرد: با همت مسئولین نظام تعلیم و تربیت شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد به عنوان بستری که هر روزه آسیب‌شناسی و ارتقا می‌یابد معرفی شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از اولیا انتظار می‌رود تا نواقص پیام رسان شاد را معرفی و مسئولین را در ارتقای این پیام رسان و بهتر شدن برنامه‌ها یاری دهند، خاطرنشان کرد: فضای مجازی، علی رغم پیچیدگی‌های موجود در آن قابل شناسایی، ردیابی و کنترل است.

وی افزود: نفوذ شبکه‌های خارجی در جامعه ما زمینه ساز اشاعه فرهنگ‌های بیگانه، ناهنجاری‌های اجتماعی و تسهیل کننده تهاجم فرهنگی شده و فرهنگ مبتذل غربی را در معرض دید خانواده‌ها و فرزندان ما قرار می‌دهد.

محمدپور با بیان اینکه  مخاطبان، در فضای مجازی با دیدگاه‌های متفاوت و دو نیت خیرخواهانه و مجرمان حضور فعال دارند، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از کلاهبرداری‌ها، سرقت‌ها و هجمه‌ها از طریق این فضا صورت می‌گیرد تا جایی که منجر به فروپاشی خانواده می‌شود.

وی از کلاهبرداری‌ها، انتشار فیلم‌های مبتذل و مستهجن و انتشار فیلم‌های خصوصی خانواده‌ها به عنوان  مهم‌ترین جرایم سایبری یاد کرد و  ادامه داد: عدم استفاده صحیح از فضای مجازی، عدم مراقبت از دانلودها و استفاده بیش از حد از فضای مجازی آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه خانواده و فرزندان ما می‌کند.

وی با بیان اینکه میانگین حضور کاربران دنیا ۱۶ ساعت در ماه است؛ در حالی که این میزان در ایران به طور میانگین میانگین به  ۵ تا ۶ ساعت می‌رسد که این خود یک هشدار جدی است تا بتوانیم مدیریت حضور خود و فرزندان را در فضای مجازی مدیریت و دنبال کنیم.

فعالیت اثربخش دانش‌آموزان در فضای مجازی نیازمند نظارت مستمر و آگاهی والدین

سکینه طیبی، معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: اولیا باید بر فعالیت‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی نظارت کامل داشته و برای صیانت از سلامت فکر و اندیشه فرزندان خود این نظارت‌ها را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: این کارگاه با موضوع فضای مجازی و آسیب‌های آن در دوران کرونا در پیام رسان شاد کانال انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد.

وی با اشاره به جذابیت‌های فضای مجازی برای دانش‌آموزان جوان و نوجوان استان، بیان کرد: این جذابیت‌ها باعث شده تا روابط انسانی به صورت غیر واقعی و در دنیای متمایز و ناشناخته صورت گیرد که خود تبعاتی نظیر نارضایتی خانواده‌ها تعارض و انزوای اجتماعی تغییر شکل روابط خانواده تغییر ساختار قامتی دانش‌آموزان و کمرنگ شدن ارزش‌ها و روابط اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان جنوبی، عدم آگاهی و پایین بودن سواد رسانه‌ای اولیا را یکی از دلایل بروز آسیب های اجتماعی در دانش آموزان برشمرد و اظهار کرد: هر چه سواد رسانه‌ای اولیا گسترش یابد نظارت‌ها هدفمند شده و قدرت تحلیل فرزندان نیز افزایش می‌یابد و این نخستین گام در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی است.

طیبی یادآور شد: آموزش سواد رسانه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بسیار مورد توجه قرار گرفته و جایگاه خاصی دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

کرم روز لاکچری کوین

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

آجر نما

قیمت تجهیزات اعلام حریق

خرید صندلی پزشکی

جانکشن باکس

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح