کد خبر : 209493
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
-

بهترینِ کتاب های تست جامع شیمی کنکور

بهترینِ کتاب های تست جامع شیمی کنکور

پاسخنامه تشریحی یکی از اصلی‌ترین فاکتور هایی است که اغلب دانش‌آموزان برای تهیه یک منبع کمک‌درسی به آن توجه ویژه‌ای دارند. زیرا به کمک یک پاسخنامه‌تشریحی خوب و کامل علاوه‌بر یادگیری روش اصلی حل هر سوال می‌توان طیف گسترده‌ای از نکات دیگر مانند : نکات و توضیحات تکمیلی، نکات ترکیبی با سایر مباحث یا پایه‌های

پاسخنامه تشریحی یکی از اصلی‌ترین فاکتور هایی است که اغلب دانش‌آموزان برای تهیه یک منبع کمک‌درسی به آن توجه ویژه‌ای دارند. زیرا به کمک یک پاسخنامه‌تشریحی خوب و کامل علاوه‌بر یادگیری روش اصلی حل هر سوال می‌توان طیف گسترده‌ای از نکات دیگر مانند : نکات و توضیحات تکمیلی، نکات ترکیبی با سایر مباحث یا پایه‌های دیگر‌‌‌‌، نکات مشابه، اشتباهات رایج در حل سوال و غیره را فرا‌گرفت. از این رو به تمام دانش‌آموزان توصیه می‌شود بعد از حل تست پاسخنامه تشریحی مربوط به تست‌های حل شده را حتی اگر پاسخ  شان به تست‌ها صحیح بوده را به‌طور کامل تحلیل و بررسی کنند تا هیچ نکته‌ای از نظر آنها پنهان باقی نماند.

بعضی از پاسخنامه‌های تشریحی به قدری کامل و مفصل نوشته‌ شده‌اند که به تنهایی باید حجم یک کتاب را به آنها اختصاص داد مانند: جلد دوم کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز که تالیف آقایان: «دکتر نیما سپهری، مهدی براتی و یاسر عبداللهی» است و در ادامه جلد یک کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز که به درسنامه و بانک تست اختصاص دارد تالیف شده ‌است.

ویژگی‌های جلد دوم کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد جلد دوم کتاب شیمی جامع کنکور خیلی‌ سبز از پاسخنامه تشریحی سوالات جلد اول تشکیل شده است. در جلد پاسخنامه کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز مطالب هر فصل از شیمی دهم تا دوازدهم به صورت جداگانه ارائه شده است. درباره‌ی این پاسخنامه تشریحی به طور کلی باید گفت که بسیار کامل و جامع است و به همه‌ی داوطلبان توصیه می‌شود در همه‌ی سوالات حتی سوالاتی که درست پاسخ داده‌اند، جلد پاسخنامه کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز را کامل بررسی کنند.

تصویر جلد کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز - جلد دوم

پاسخنامه کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز دارای ویژگی‌های زیر است:

  • حل سوالات به دو روش کسر تبدیل و تناسب: مسائل شیمی معمولاً به دو روش کسر تبدیل و تناسب حل می‌شوند. در مسائل این کتاب همه‌ی مسائلی که امکان حل به این دو روش را داشته باشند، هر دو روش حل به صورت کامل و مرحله  به مرحله توضیح داده‌شده است. بهتر است دانش‌آموزان به هر دو روش مسلط باشند. تا در هنگام مواجه شدن با مسائل متفاوت هر روشی که برایشان راحت‌تر است و آنها را سریع‌تر به جواب نهایی می‌رساند به‌ کار گیرند.

بخشی از کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز - جلد دوم

  • تطابق راه‌حل‌ها با آموزش‌های درسنامه در جلد اول:

دانش‌آموزی که درسنامه‌‌های موجود در جلد اول کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز را به درستی مطالعه کرده باشد، روش‌های پاسخنامه‌ تشریحی را نیز به سادگی خواهد فهمید، زیرا این روش‌ها همخوانی کامل با درسنامه دارد. بنابراین مطالعه‌‌ی پاسخنامه در صورت مطالعه دقیق درسنامه‌ها وقت زیادی را از شما نخواهد گرفت اما نکات زیادتری را از آن خواهید آموخت.

  • بررسی سایر گزینه‌ها در جلد دوم کتاب شیمی جامع کنکور خیلی ‌سبز: سوالاتی که از مطالب حفظی شیمی طرح می‌شوند، این قابلیت را دارند که همه‌ی گزینه‌های آن دارای نکات مهم و پنهانی باشد. در جلد پاسخنامه‌ تشریحی کتاب شیمی جامع خیلی سبز تمام نکات اصلی،تکمیلی و نهفته سوال به صورت کامل و مفصل بیان شده‌ است. بخشی از کتاب شیمی جامع کنکور خیلی سبز - جلد دوم
  • استفاده از جملات طنز و محاوره‌ای: در پاسخنامه تشریحی کتاب جملاتی دیده می‌شوند که فونت متفاوتی با سایر جملات دارند و لحن بیان آن محاوره‌ای است. این جملات ته‌ مایه ‌های طنزی دارند که باعث ارتباط گیری بهتر دانش‌آموز با مطالب کتاب می‌شود. این روش در اکثر کتاب‌های کمک آموزشی شایع شده است. زیرا باعث ارتباط بهتر و صمیمانه‌تر دانش آموز با مباحث و نکات نوشته‌ شده در کتاب می‌گردد.
  • کادر نکات و روش‌ها: کادرهای مهم اضافی‌تری در کتاب پاسخنامه شیمی جامع کنکور خیلی سبز دیده می‌شود که شامل نکات بسیار مهم و روش حل سوالات خاص است. مطالعه‌ی این کادرها توانمندی‌های دانش‌آموزان را در حل سوالات به شدت افزایش می‌دهد. زیرا باعث می‌شود دانش‌آموز علاوه‌بر تسلط بر قسمت اصلی جواب سوال قادر باشد نکاتی که با مفهوم اصلی ارتباط دارند را نیز فرا گیرد. به همین دلیل بود که پیش‌تر گفتیم حتی اگر سوالی را درست پاسخ دادید، باز هم پاسخنامه تشریحی را بررسی دقیق مطالعه و بررسی کنید.
  • نمودارهای درختی: در جلد دوم  کتاب جامع که به پاسخنامه‌تشریحی اختصاص دارد برای دسته‌بندی مطالب موجود از نمودارهای درختی و تفکیک‌ شده‌ای استفاده شده است که بسیار راحت‌تر از یک متن یا پاراگراف طولانی در ذهن دانش‌آموز نقش می‌بندند.
  • چاپ رنگی: هم جلد اول ( درسنامه و بانک تست) و هم جلد دوم (پاسخنامه ‌تشریحی) کتاب شیمی جامع خیلی سبز چاپ تمام رنگی دارند. این موضوع برای درسی مانند شیمی که جزئیات اشکال و تصاویر در آن نقش مهمی دارند بسیار تاثیرگذار خواهد بود. زیرا در چند سال اخیر طراحان کنکور میل بیشتری به طرح سوالات ریز و جزئی از بخش شکل‌ها و تصاویر کتاب درسی پیدا کرده‌اند.

به طور کلی این پاسخنامه تشریحی کتاب جامع شیمی خیلی سبز با ویژگی‌هایی که درباره‌ی آن گفتیم، یک پکیج کامل برای تحلیل و بررسی بانک تست غنی جلد اول است. تحلیل تست‌ها با این شیوه از پاسخنامه می‌تواند در تاثیر شگرفی در پیشرفت شما داشته باشد.

شما می‌توانید این کتاب را با تخفیف ویژه از فروشگاه کتابچی تهیه کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تعمیر یخچال

تعمیر داکت اسپلیت

تور کربلا

فروشگاه تجهیزات صنعتی

سیم و کابل خراسان

پراپ رابین سود

استفاده از اپل موزیک

ادکلن ورساچه اروس

ظروف یکبارمصرف گیاهی

سیم و کابل کسری

سینی کابل

نصب و تعویض باتری ماشین در محل

تعمیر لباسشویی در تهران

تست علت سرگیجه

جانکشن باکس

پریز شبکه

قیمت گاری دستی قدیمی

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح