کد خبر : 190478
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
-

دیدار علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت

دیدار علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعدادی از علما و مردم اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با نماینده مقام معظم رهبری در استان دیدار نموده و به گفت وگو پرداختند. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان، در ابتدای این دیدار مولوی عزیز احمد کرد از علمای شهر لادیز ضمن

دیدار علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعدادی از علما و مردم اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با نماینده مقام معظم رهبری در استان دیدار نموده و به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان، در ابتدای این دیدار مولوی عزیز احمد کرد از علمای شهر لادیز ضمن ابراز گلایه از محدودیت مسافتی کارت‌های بازرگانی اختصاص یافته به مرزنشینان، پیشنهاد افزایش دامنه این کارت‌ها از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر را مطرح کرد و پس از بیان مشکلات و موانع پیش روی علمای منطقه، خواستار افزایش شهریه اختصاص یافته به آنان شد.

کریم‌بخش سیاهانی از شهرستان سراوان دیگر حاضر در این دیدار بود که خواستار افزایش توجه به مقوله حفظ و تفسیر قرآن کریم در دانشگاه‌های استان شد.

عبدالواحد ریگی از معتمدین شهرستان میرجاوه نیز ضمن ابراز گلایه از اختلافات قومی و قبیله‌ای در شهرستان میرجاوه خواستار توجه و پیگیری ویژه در این خصوص شد.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری زمین به صورت غیر قانونی در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه خواستار پیگیری این موضوع توسط دستگاه‌های قضایی و نظارتی شد.

همچنین علی میربلوچ‌زهی از دیگر حاضران در جلسه بود که پس از بیان مشکلات در خصوص تملک زمین‌های کشاورزی خواستار مساعدت و پیگیری در این خصوص شد.

تاج‌ محمد رسولی نیز از دیگر حاضران در این دیدار بود که خواستار تسریع روند اعطای مجوز برای امامت جمعه در ونگان از توابع شهرستان سرباز شد.

در ادامه خانم نوتی‌زهی نیز به بیان مشکلات خود در خصوص فاقدین شناسنامه پرداخت و خواستار برنامه‌ریزی و تلاش برای حل این مشکل در استان شد.

برازنده از دیگر شهروندان زاهدانی نیز ضمن اعتراض به برخی قانون شکنی‌ها در خصوص مصادره و تصرف زمین‌های شخصی خواستار پیگیری و برخورد با چنین مواردی در سطح استان شد.

در ادامه تعدادی از حاضران به بیان مشکلات خود از جمله آدم‌ربایی، قتل و درگیری‌های قومی و قبیله ای پرداختند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در پاسخ به درخواست هر یک از حاضران قول پیگیری داد و در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره هر بخش پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح رزاق و اعطای کارت بازرگانی به مرزنشینان منطقه خواستار افزایش وسعت این طرح بودیم که چنین چیزی در آینده قابل بررسی و برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت های نیروهای نظامی و انتظامی شاهد رشد امنیت در مناطق مختلف استان بودیم و نیاز است تا معتمدین و ریش سفیدان نیز در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی ضمن اشاره به تصویب قانون‌های جدید در خصوص موضوع فاقدین شناسنامه گفت: ممکن است به اجرا درآمدن این مصوبات در سیستان‌وبلوچستان زمان‌بر باشد اما می‌توان با پیگیری و ارائه مستندات کافی تا حدود زیادی به حل این معضلات امیدوار بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح