کد خبر : 192326
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
-

ارتش در 42 سال انقلاب متحول شده است

ارتش در 42 سال انقلاب متحول شده است

ایسنا/اردبیل فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در 42 سال انقلاب آب‌دیده‌تر شده و به مرز تحول واقعی رسیده است. سعادتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در پادگان شهید چمران اردبیل اظهار کرد:‌ تمامی نیروهای مسلح امروز به دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان در صیانت

ارتش در 42 سال انقلاب متحول شده است

ایسنا/اردبیل فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در 42 سال انقلاب آب‌دیده‌تر شده و به مرز تحول واقعی رسیده است.

سعادتی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در پادگان شهید چمران اردبیل اظهار کرد:‌ تمامی نیروهای مسلح امروز به دژ مستحکم در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان در صیانت از دین و ارزش‌های الهی تبدیل شده و به خوبی امنیت جامعه اسلامی را مورد صیانت قرار دادند.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش ایران با هدایت کشورهای آمریکایی و اروپایی سازماندهی و به نوعی حرکت‌هایی را انجام داده بود، تصریح کرد: تمامی ادوات و ساز و برگ‌های نظامی ما در گذشته محصول کشورهای آمریکایی و اروپایی بود به طوریکه تانک، جنگنده‌ها،‌ ناوها و حتی اسلحه‌های ساده ما توسط کشورهای غربی تأمین و تهیه می‌شد.

فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و گذر از شرایط سخت جنگ تحمیلی به دست نیروهای توانمند ارتش و سایر نیروهای مسلح با قدرت و صلابتی کامل ما توانستیم با تکیه بر توان بومی و داخلی بسیاری از ادوات جنگی را ساخته و در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم.
سعادتی نمونه این ادوات جنگی را هواپیماهای متعدد و جنگنده‌های پیشرفته نظیر آذرخش، سائقه و تجهیزات نیروی هوایی، ناوشکن جماران، دماوند، زیر دریایی‌های متعدد و همچنین تانک‌های زولفقار و سبلان اعلام کرد و افزود: ما امروز به انواع پهبادها با عناوین ابابیل و کرار و همچنین رادارهای کاملا بومی در حوزه پدافند هوایی مجهز شدیم و قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران لرزه بر اندام دشمنان می‌اندازد.

وی به روز تاریخی 19 بهمن در سال 57 و میثاق همافران با امام راحل اشاره کرد و ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش در کنار ملت علیه رژیم ستمشاهی به پا خاست و سعی کرد تا به عناوین مختلف همراهی با مردم و اطاعت از امام را در دستور کار قرار دهد.
سعادتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با ملحق شدن ارتشیان به صفوف به هم فشرده مردم در ایام پیروزی انقلاب اسلامی،‌ کشور ما توانست مسیر اقتدار را از همان روز طی کند و امروز به برکت ارتش و سایر نیروهای مسلح ایران اسلامی ما در امنیت و آرامش کامل است.

وی به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران و همراهی نیروهای مسلح در به ثمر نشستن نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش با کنار گذاشتن تمامی عوامر رژیم پهلوی و حتی پخش سلاح جنگی در بین مردم سعی کرد تا همراهی خود را با انقلاب نشان داده و تمرد را از اجرای دستورات سران رژیم پهلوی در دستور کار قرار دهد.
سعادتی اضافه کرد: ارتشیان با پایین کشیدن مجسمه شاه و همچنین عزیمت امام به مدرسه علوی و اعلام وفاداری با آرمان‌های ملت ایران سعی کردند تا به نوعی صلابت و اقتدار خود را به نمایش بگذارند.
وی در ادامه به فعالیت تیپ 40 متحرک هجومی ارتش در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این تیپ با حضور در منطقه نفت‌ شهر و سومار مشغول عملیات‌های مراقبتی و رزمی در منطقه است.

سعادتی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: نیروهای تیپ 40 ارتش در تقابل با اشرار، قاچاقچیان و گروه‌های ضد انقلاب سعی می‌کنند تا امنیت کشورمان را تأمین کنند و این عزتی ماندگار برای خطه سبلان به شمار می‌رود که تیپ 40 متحرک و هجومی آن به شکل‌گیری امنیت پایدار کشور کمک می‌کند.
وی به تغییرات دکترین نظامی کشورمان در عرصه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اشاره کرد و افزود: ارتش امروز با مجهز شدن به جدیدترین و مدرن‌ترین امکانات سعی می‌کند تا رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

سعادتی به توان بالای تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: ما در کمتر از 48 ساعت می‌توانیم تمام برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه و حتی حضور در میدان رزم را مورد هدف قرار داده و حتی با شرکت در رزمایش‌های متعدد زمینه امیدواری دوستداران نظام اسلامی و یأس دشمنان را فراهم کرده‌ایم.
وی به برنامه‌های ارتش و تیپ 40 در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: بیش از 30 برنامه در این ایام تدارک دیدیم که تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده‌های آنها و همچنین گلباران مزار شهدا، اجرای مسابقات متعدد قرآنی، سرود، شعرخوانی و کتابخوانی و اجرای برنامه رژه موتوری و خودرویی در یوم‌الله 22 بهمن و نورافشانی شب 22 بهمن از جمله این برنامه‌هاست.

فرمانده پادگان شهید چمران ارتش اردبیل در پایان تصریح کرد: ارتش نه تنها در ایام جنگ بلکه در روزهای سخت به ویژه وقوع حوادث ناگوار در کنار مردم است و در یک سال شیوع بیماری کرونا با راه‌اندازی 300 ایستگاه غربالگری و همچنین در اختیار گذاشتن بیمارستان‌های ارتش در مناطق مختلف استان سعی کردیم تا در کنار مردم در پیشگیری و مهار بیماری کرونا باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

تعمیر لباسشویی

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح