کد خبر : 183746
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
-

از این خانه‌ها زیاد است!

از این خانه‌ها زیاد است!

خانه پدری احمد محمود قبل از تخریب ایسنا/خوزستان یکی از مالکانی که خانه پدری احمد محمود را خریداری کرده است با اشاره به جلسه‌ امروز مالکان این خانه با مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: این جلسه درباره تخریب این ساختمان و در واقع نوشدارو پس از مرگ سهراب است. صادق یارعلی

از این خانه‌ها زیاد است!
خانه پدری احمد محمود قبل از تخریب

ایسنا/خوزستان یکی از مالکانی که خانه پدری احمد محمود را خریداری کرده است با اشاره به جلسه‌ امروز مالکان این خانه با مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: این جلسه درباره تخریب این ساختمان و در واقع نوشدارو پس از مرگ سهراب است.

صادق یارعلی در پاسخ به این سوال که چرا این خانه که می‌شد به خانه مشاهیر تبدیل شود تا خاطرات دوران کودکی و جوانی نویسنده مشهور کشور همچنان زنده نگه داشته شود، تخریب شد؟ به ایسنا گفت: چنین ملک‌هایی در سطح خوزستان و کشور زیاد است و اگر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان این خانه را برای حفظ به عنوان یک اثر تاریخی مدنظر داشت باید اقدام به خرید و ثبت ملی آن می‌کرد که اداره‌کل میراث فرهنگی استان هیچ پیشنهادی به ما نداده بود.

وی بیان کرد: این خانه روز گذشته (۲۴ بهمن ۹۹) با گرفتن تمام مجوزهای قانونی توسط شهرداری تخریب شد تا جای آن بتوانیم یک آپارتمان چهار طبقه بسازیم. از بنگاه‌های اطراف این منطقه نیز برای مشارکت در ساخت ساختمان پیشنهادهایی داده شد که قبول نکردیم.

این مالک درباره بی‌اطلاعی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تخریب این بنا عنوان کرد: به اداره‌کل میراث فرهنگی اطلاع ندادیم زیرا مجوزهای لازم را از شهرداری گرفته بودیم. در ضمن، این ملک در بافت فرسوده شهر اهواز نیست. درست است که قدمت زیادی دارد اما چون اتاق‌های جلویی خانه بازسازی شده بودند، ملک از بافت فرسوده خارج شده بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

تعمیر لباسشویی

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح