کد خبر : 185129
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
-

ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج ۹۲ درصد است

ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج ۹۲ درصد است

ایسنا/کردستان مدیرعامل ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۲ درصد اعلام کرد. احمدی فعله گری در آیین بهره برداری از ۹ روستای سنندج گفت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مداوم برای ساکنان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، موجب افزایش توانمندی بخش صنعت شده و در کاهش آلاینده های

ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج ۹۲ درصد است

ایسنا/کردستان مدیرعامل ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۲ درصد اعلام کرد.

احمدی فعله گری در آیین بهره برداری از ۹ روستای سنندج گفت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مداوم برای ساکنان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، موجب افزایش توانمندی بخش صنعت شده و در کاهش آلاینده های زیست محیطی موثر و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

وی افزود: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان کمک فراوانی می کند.

فعله گری اسامی روستاهای گازدار شده را بزلانه با ۹۵ خانوار، پیچون با ۸۵ خانوار، تازه آباد کیخسرو با ۲۰ خانوار، خانقاه حسن گاوگیر با ۳۰ خانوار، کرگینه با ۵۰ خانوار، دادانه کمانگر با ۸۶ خانوار ، رشنش با ۹۰ خانوار، لنگریز با ۶۷ خانوار و برقرو با ۲۲۸ خانوار اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه گازرسانی به ۹ روستا از توابع شهرستان سنندج عنوان کرد: برای گازرسانی به این ۹ روستا ۶۰ هزار متر لوله گذاری پلی اتلین در سایزهای مختلف انجام شده و تعداد ۷۵۱ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

فعله گری ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: تعداد ۱۸۹روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارد و تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر ۱۵۸ روستا بود که با احتساب این ۹ روستا افتتاح شده در مجموع ۱۶۷ روستای شهرستان سنندج گازدار هستند.

در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم زارعی فرماندار سنندج در مورد دشواری اجرای پروژه های گازرسانی در استان کردستان گفت: اجرای پروژه های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می باشد ساده تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه های سر به فلک کشیده مسیر ناهموار و سنگی، دره ها و رودخانه های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می شود اجرای پروژه های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می کند هم هزینه بر باشد و هم زمان بر.

این مقام مسئول افزود: با ورود گاز طبیعی به این ۹ روستا نتیجه تلاش مدیرعامل و کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان به بارنشست و رسیدن گاز به این منطقه کوهستانی و پرپیچ و خم برای دولت تدبیر و امید افتخار محسوب می شود و جا دارد از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت گازاستان کردستان تقدیر و تشکر شود.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست یافتنی شده است.

زارعی با تاکید به اینکه ثبت روستاها در فهرست ملی به عنوان سرمایه‌های ملی با نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست، معماری و بافت سنتی روستاها، زبان و آداب و رسوم و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی و محلی لحاظ شود، افزود: با اختصاص امکانات رفاهی بهداشتی و آموزشی به ساکنان زحمت کش روستاها که تولید کننده محصولات زارعی و دامی هستند موجب دلگرمی و ماندگاری در روستاها شده که شرکت گاز استان کردستان در این راستا قدم های اساسی برداشته است.

وی در پایان انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه‌ای در کنار مسئولین نیاز توسعه‌ای منطقه و استان را تسریع بخشند. درپایان این مراسم ضمن روشن شدن مشعل گاز، مردم با فرستادن صلوات و برپایی جشن و شادی ورود گاز طبیعی و افزایش رفاه و آسایش را گرامی داشتند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح