کد خبر : 183191
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
-

عزم کوبا برای همکاری در تحقیقات حوادث مرموز برای دیپلمات‌های آمریکایی

عزم کوبا برای همکاری در تحقیقات حوادث مرموز برای دیپلمات‌های آمریکایی

وزیر امور خارجه کوبا همزمان با افشای علنی گزارش داخلی آمریکا درباره نحوه رسیدگی به حوادث صوتی مرموز مربوط به دیپلمات‌های آمریکایی شاغل در سفارتخانه واشنگتن در هاوانا، آمادگی خود را برای همکاری در تحقیقات مربوطه تکرار کرد. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، “ند پرایس”، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اوایل این هفته گفت

عزم کوبا برای همکاری در تحقیقات حوادث مرموز  برای دیپلمات‌های آمریکایی

وزیر امور خارجه کوبا همزمان با افشای علنی گزارش داخلی آمریکا درباره نحوه رسیدگی به حوادث صوتی مرموز مربوط به دیپلمات‌های آمریکایی شاغل در سفارتخانه واشنگتن در هاوانا، آمادگی خود را برای همکاری در تحقیقات مربوطه تکرار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، “ند پرایس”، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اوایل این هفته گفت واشنگتن در تلاش است تا دلایلی که باعث بیمار شدن پرسنل دیپلماتیک در کوبا در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ شده، تعیین کند تا از پاسخ کافی به حوادث آن زمان اطمینان حاصل کند.

گزارش داخلی تازه منتشر شده از اعمال دولت دونالد ترامپ انتقاد کرده و می‌گوید دولت وی فاقد رهبری ارشد بوده و از حوادث فوق به عنوان توجیهی برای کاهش عمده کارکنان دیپلماتیک آمریکا و بستن کنسولگری این کشور در کوبا استفاده کرده که به سردی روابط دوجانبه انجامیده است.

“برونو رودریگوئز پاریلا”، وزیر امور خارجه کوبا در توییتر نوشت: غیرمحرمانه‌سازی جدی اطلاعات در مورد حوادث ادعایی تأثیر بر دیپلمات‌های آمریکایی، معلوم می‌کند ترامپ، مایک پامپئو و سناتور مارکو روبیکو برای توجیه مصنوعی شکست در روابط دوجانبه، تا کجا پیش رفتند. شفاف‌سازی آنچه اتفاق افتاد و نیفتاد، روزی ممکن خواهد شد. کوبا عزم خود را بر همکاری مؤثر سیاسی و علمی برای حل این مسئله، تکرار می‌کند.

در اوت ۲۰۱۷، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد حدود ۲۰ دیپلماتی که در سفارت آمریکا در کوبا شاغل بودند تحت تأثیر حادثه‌ای مربوط به یک دستگاه صوتی رمزآلود قرار گرفته و برخی به طور کلی شنوایی خود را از دست داده و مورد جراحات احتمالی مغزی قرار گرفته‌اند.

دولت کوبا هرگونه مشارکت در حوادث را انکار کرده، در حالی که واشنگتن در ۲۰۱۸ گروه ویژه‌ای تشکیل داد تا به حوادث صوتی مرموز خارج کشور رسیدگی کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح