کد خبر : 192368
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
-

فرهنگ وقف گروهی باید در جامعه نهادینه شود

فرهنگ وقف گروهی باید در جامعه نهادینه شود

ایسنا/کردستان مدیرکل اوقاف استان کردستان گفت: تصور عمومی مردم از وقف این است که این امر خیر ویژه متمکنین است، که در این راستا ما باید با کمک اصحاب رسانه‌ و ارائه مشاوره به مردم، فرهنگ وقف گروهی را در جامعه نهادینه کنیم. حجت‌الاسلام محمد کاروند، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های جاودانگی

فرهنگ وقف گروهی باید در جامعه نهادینه شود

ایسنا/کردستان مدیرکل اوقاف استان کردستان گفت: تصور عمومی مردم از وقف این است که این امر خیر ویژه متمکنین است، که در این راستا ما باید با کمک اصحاب رسانه‌ و ارائه مشاوره به مردم، فرهنگ وقف گروهی را در جامعه نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام محمد کاروند، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از راه‌های جاودانگی و زنده نگه داشتن نام انسان انجام کار خیر و به ویژه وقف است چرا که تفاوت خیرات با وقف در ماندگاری و پایدار بودن وقف است.

وی افزود: تصور عمومی مردم از وقف این است که این امر خیر ویژه متمکنین است، که در این راستا ما باید با کمک اصحاب رسانه‌ و ارائه مشاوره به مردم، فرهنگ وقف گروهی را در جامعه نهادینه کنیم تا مردم بتوانند به اندازه و توان مالی خود در این امر خیر مشارکت کنند.

مدیرکل اوقاف استان کردستان بیان کرد: مردم خیر استان کردستان که همواره در امور خیر و خداپسندانه پیشقدم بوده‌اند، در وقف گروهی نیز گام‌های مؤثر برداشته‌اند که موجب شده استان کردستان در امر وقف گروهی نیز یک استان پیشرو باشد.

وی از ثبت ۱۲ وقف جدید به ارزش یک میلیارد تومان همزمان با دهه فجر در استان کردستان خبر داد و گفت: بیشتر وقف‌های جدید مشارکتی و در روستاهای شهرستان بانه بوده که این نشان از ارتقای فرهنگ وقف بین مردم استان کردستان دارد.

حجت‌الاسلام کاروند با اشاره به وقف‌های جدید افزود: اهالی روستای بیان‎دره شهرستان بانه یک زمین ۳۰۰ متری و یک زمین ۱۵۰ متری را با نیت ساخت مسجد و خانه عالم وقف کردند و اهالی روستای مجسه نیز یک قطعه زمین ۱۵۰ متری با نیت فعالیت‌های قرآنی و یک رشته چشمه آب را جهت بهره‌برداری مسجد وقف کردند.

مدیرکل اوقاف کردستان افزود: یک منزل مسکونی ۱۶۰ متری در روستای بلکه، یک باب منزل ۹۰ متری در روستای ششه، یک باب منزل ۱۵۰ متری در روستای سیچان و یک منزل ۱۵۰ متری در روستای سالوک علیا از روستاهای اطراف شهرستان بانه با نیت راه‌اندازی خانه عالم وقف شده است.

وی وقف زمینی به مساحت ۲۰۰ متر در روستای سیچان و زمینی به مساحت ۱۴۴ متر درروستای گیادروان و زمینی به مساحت ۷۰۰متر در روستای عباس آباد برای ساخت مسجد روستا را از دیگر وقف‌های مشارکتی و انفرادی خیرین شهرستان بانه ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

تعمیر لباسشویی

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح