کد خبر : 188450
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
-

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات یک وظیفه قانونی و حیاتی است که با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود. سیامک ره‌پیک، امروز دوشنبه ۲۰ بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: طبق قانون اساسی، نظارت بر انتخابات جزو وظایف شورای

نظارت شورای نگهبان بر انتخابات با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت: نظارت شورای نگهبان بر انتخابات یک وظیفه قانونی و حیاتی است که با نگاه کاملا بی‌طرفانه انجام می‌شود.

سیامک ره‌پیک، امروز دوشنبه ۲۰ بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار کرد: طبق قانون اساسی، نظارت بر انتخابات جزو وظایف شورای نگهبان است که به بهترین نحو ممکن به آن عمل می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بعضا در افکار عمومی و بین برخی نخبگان مسایلی در مورد شورای نگهبان مطرح می‌شود اما تلاش شورای نگهبان در ادوار مختلف رعایت قانون و اصل بر بی‌طرفی بوده است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اظهار کرد: در انتخابات آینده هم ضمن اینکه شرایط ویژه و خاصی را پیش رو داریم این مهم مانند گذشته مورد توجه خواهد بود.

ره‌پیک گفت: علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را هم خواهیم داشت و برگزاری انتخابات پرشور نیازمند تلاش همه مجموعه‌های ذیربط است.

وی اظهار کرد: ظرفیت و عمق انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا بزرگ و عمیق است و مشکلاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد حتما حل خواهد شد زیرا مردم ایران در دوران مختلف مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتند.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: مردم ایران در جنگ تحمیلی در برابر دشمن با دست خالی ایستادند و امیدواریم از گذر انتخابات پیش رو حرکت‌های بزرگی برای رفع مشکلات انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دشمن، دشمن است و از هر طریقی می‌خواهد نفوذ کند، گفت: باید برای آینده کادرسازی های بشود که مطابق با شرایط روز و دنیای استکبار بتوانند پاسخگوی هر گونه حرکت کوچک و یا بزرگی باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: از خرداد ۱۳۴۳ تا کنون زحمات و رنج‌های زیادی پای این انقلاب و نظام کشیده شده است، حضور مردم در صحنه های مختلف، تقدیم شهدا و جانبازان فراوان، تحمل سختی و همت مردم به این منظور است که اسلام اجرایی را به میدان بیاورند.

وی افزود: اسلام اجرایی وقتی محقق می شود که مجریان شایسته در قوای سه گانه و مسئولیت های مختلف با انگیزه در این انقلاب و نظام توفیق خدمت پیدا کنند.

عبادی گفت: در جمهوری اسلامی نظام بر اساس انتخابات است و حضور مدیران شایسته در قوای سه گانه و پست های مسئولیتی دیگر زمانی محقق می شود که افراد بر اساس خواسته مردم که صاحب اصلی نظام و انقلاب هستند مسئولیت بگیرند.

وی ادامه داد: از سال ۴۳ تا کنون هزینه زیادی داده ایم که اگر انتخاب موفقی بر اساس خواسته مردم صورت گیرد نتیجه خوب است ولی اگر آن تحقق پیدا نکند این آرمان باز هم در راه خواهد ماند و طبعا برای دشمن بی هزینه تر از هر چیز این است که به نحوی در انتخابات زهر بریزد.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: برای مقابله با دخالت دشمن و بیگانگان در امور انتخابات، نظام شورای نگهبان پیش بینی را کرده که این مرز را حفظ کنند، این کار سنگینی است یعنی همه هزینه ها و همه ارزش هایی که در این مدت طولانی برای اسلام و تحقق اسلام اجرایی و اجرای عدالت انجام شده است به مجموعه شورای نگهبان و عملکرد آن در جهت توفیقاتی که پیدا کند بستکی دارد.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ تقریبا همه امور از صفر شروع شد و خدا توفیق داد و بر اساس آزمون و خطا و تجربه جلو آمدیم و از جوانان همان زمان نیروهای خیلی خوبی در نهادهای مختلف پرورش یافتند، امروز ما از هر جهت باید خدا را شکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: به همان نسبتی که نظام و انقلاب ما در این مسیر سخت پیش می رود دشمن هم دایره را تنگ می کند و از طرق مختلف کار می کند و به قول خودش همه گزینه ها را روی میز دارد.

وی یادآور شد: دشمن، دشمن است و از هر طریقی نفوذ می کند اینجاست که ایجاب می کند که به کادر سازی توجه ویزه داشته باشیم، باید برای آینده کادرسازی هایی بشود که مطابق با شرایط روز و دنیای استکبار پاسخگوی هرگونه حرکت کوچک یا بزرگ باشد و تنها به این که با تجربه و ازمون خطا پیش برویم کفایت نمی کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید نهال شلیل مغان

پریز شبکه

تعمیر لباسشویی

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح