کد خبر : 205058
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
-

نقش شیشه ها در محیط پیرامون ما!

نقش شیشه ها در محیط پیرامون ما!

  شیشه سکوریت در محیط پیرامون ما چه نقشی دارد؟ نام شیشه سکوریت، در زندگی امروزی بسیار پرکاربرد است. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .این امر در پی کاربرد گسترده ی آن در محیط پیرامون انسان به وقوع پیوسته است. بنابراین برای آشنایی با نقش آن در محیط اطراف خود باید بدانیم که محل

 

شیشه سکوریت در محیط پیرامون ما چه نقشی دارد؟

نام شیشه سکوریت، در زندگی امروزی بسیار پرکاربرد است. جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید .این امر در پی کاربرد گسترده ی آن در محیط پیرامون انسان به وقوع پیوسته است. بنابراین برای آشنایی با نقش آن در محیط اطراف خود باید بدانیم که محل کاربرد آن در چه مواردی است. جالب است بدانید که کاربرد شیشه سکوریت بسیار متنوع بوده و طیف گسترده ای از موارد را در بر می گیرد. به طوری که شما در هر مکانی که حضور داشته باشید قطعا می توانید یکی از آن ها را مورد مشاهده قرار دهید. این شیشه ها در ساخت انواع در (ثابت و متحرک) و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر آن در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها نیز کاربرد فراوانی دارند. لذا پارتیشن های اداری، نرده های شیشه ای، ویترین مغازه ها و فروشگاه ها، چیدمان منازل، ظروف آشپزخانه (انواع ظروف پیرکس)، انواع لوازم خانگی (هود، بخاری، ماکروفر، اجاق گاز) و … از جمله مواردی هستند که شیشه سکوریت در آن ها به کار رفته است. 

 اما چه عواملی سبب چنین کاربرد گسترده ای برای شیشه های سکوریت شده اند؟ 

  • ایمنی شیشه سکوریت: شیشه های سکوریت تحت فرایند سکوریتبین ساخته می شوند. این فرایند سبب می شود تا این شیشه ها در صورت شکستگی های احتمالی به قطعات ریز و تیز تبدیل نشوند. بنابراین خطرات آسیب دیدگی با این ذرات بسیار پایین است. 
  • استحکام شیشه های سکوریت: در مراحل ساخت این شیشه ها روش هایی به کار می رود که سبب تقویت پیوند بین مولکولی آن ها می شود. لذا استحکام این شیشه ها به چهار برابر شیشه های معمولی می رسد. 
  • دوام شیشه سکوریت: شیشه های سکوریت دارای طول عمر و دوام بالاتری نسبت به شیشه های معمولی بوده و توانایی تحمل بسیاری از شرایط جوی را دارا می باشند. لذا برای مناطق پر بارش، بادخیز، زلزله خیز و سازه های بلند بسیار مفید هستند.
  • مقاومت حرارتی بالا: مراحل ساخت شیشه سکوریت، سبب افزایش پایداری حرارتی آن نسبت به شیشه معمولی شده و باعث می شود تا دماهای بالاتر را تحمل کند. لذا از اتلاف انرژی جلوگیری کرده و در هزینه های ناشی از مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. 
  • نظافت شیشه های سکوریت: در صورتی که این شیشه ها دچار آسیب و شکستگی های احتمالی شوند، با توجه به این که قطعات آن ها لبه های تیز و برنده ندارند، نظافت و جمع آوری آن ها بسیار آسان است. 

شیشه سکوریت اکسترا کلییر و کلییر ویژن - شیشه ایمنی شرق

شیشه سکوریت

 

به اطراف خود نگاه کنید تا با شیشه لمینت آشنا شوید!

گرچه شیشه سکوریت از شیشه لمینت نام آشنا تر است، اما شیشه های لمینت نیز بسیار پرکاربرد و مهم به شمار می آیند. تا جایی که با نگاهی به اطراف خود قادر به آشنایی با آن ها خواهید بود. بدین منظور تنها کافی است به موارد زیر دقت کنید:

  • انواع درب و پنجره
  • نمای ساختمان ها
  • شیشه های خودروها
  • آکواریوم
  • صفحات نمایش نظیر تلویزیون و گوشی های همراه
  • مراکز تجاری، اداری، بانک ها و …
  • فرودگاه ها
  • ویترین مغازه های مهمی نظیر طلا فروشی و صرافی ها
  • بیمارستان
  • موزه ها

شیشه لمینت - الماس شیشه جهان نما

شیشه لمینت

با توجه به مواردی که گفته شد، بعید است که تا به حال با شیشه لمینت مواجه نشده باشید. در ساخت این گونه شیشه ها، از دو یا چند لایه ی شیشه استفاده می شود. با این تفاوت که در میان این لایه ها از چسباندن یک غشای رزینی استفاده می کنند. لایه های شیشه ای مذکور می توانند از نوع معمولی، سکوریت، رنگی، فلوت و … باشند. مراحل ساخت این شیشه به اختصار پیش پردازش شیشه، برش و سنگ زنی، شستن، خشک کردن، لمینت، خنک کننده و آب بندی لبه می باشند. این شیشه جایگاه ویژه و نقش خود را در محیط اطراف شما مدیون مزایای زیر است:

  • ایمنی شیشه لمینت: شیشه های لمینت به دلیل بهره مندی از غشای رزینی، هنگام صدمات احتمالی، به اطراف پاشیده نشده و تنها در همان محل خود دچار ترک می شوند. لذا ایمنی بالایی دارند. 
  • مقاومت شیشه لمینت: این شیشه نسبت به حرارت و رطوبت کاملا مقاوم است. بنابراین در شرایط جوی مختلف و درجه حرارت های متنوع قابل استفاده می باشد. این امر از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کند. 
  • محافظت در برابر عوامل طبیعی: مقاومت و استحکام این شیشه ها سبب می شود تا در برابر بادهای شدید، بارش های برف و باران، زلزله، سرقت و … کارایی خود را از دست ندهند. 
  • دوام و طول عمر: این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی، از دوام و طول عمر بالاتری بهره مند هستند. لذا در دراز مدت سبب کاهش هزینه های جانبی خواهند شد. 
  • انعطاف پذیری در طراحی: این شیشه ها دارای طرح های مختلفی بوده و برای طراحی بسیار انعطاف پذیر هستند. تنوع رنگ نیز از مزایای این شیشه به شمار می آید. 
  • نصب آسان: سهولت نصب از دیگر مزایای این شیشه محسوب می شود. 

شیشه لمینت چیست و چه کاربردی دارد؟ - پرچین

مقایسه انواع شیشه

 

با شیشه های کنترل کننده انرژی آشنا شوید تا مزایای به کارگیری آن ها در اطراف خود را بشناسید!

همان طور که می دانید، امروزه یکی از مصالح مهمی که در صنعت ساخت و ساز به کار می رود، شیشه می باشد. مهم ترین محل کاربرد شیشه نیز پنجره ها هستند. تا جایی که به منظور یکپارچه ساختن درها با پنجره ها، در بعضی موارد درب ها را از جنس شیشه می سازند. گرچه این موضوع زیبایی بصری را برای سازه های مختلف به ارمغان می آورد اما دارای معایبی هم خواهد بود. طبق تحقیقات علمی، بیشترین اتلاف انرژی در انواع ساختمان از همین محل در و پنجره ها صورت می گیرد. بنابراین تلاش های زیادی از سوی کارشناسان صورت گرفته تا این اتلاف به حداقل رسیده و به صورت هم زمان، زیبایی ظاهری حفظ گردد. همین امر سبب طراحی و تولید شیشه کنترل کننده انرژی می باشد. در ساختار این شیشه ها، لایه ای نامرئی از اکسید فلز وجود دارد. لایه مذکور سبب ایجاد فرایندی شبیه به مکانیسم فلاسک های دو منظوره می گردد. بدین ترتیب مزایای زیر را در پی دارد:

  • جلوگیری از اتلاف انرژی: ساختار شیشه های کنترل کننده انرژی به گونه ای است که باعث می شود تا اتلاف انرژی در سازه تا حد زیادی کاهش یابد. این کار از طریق بازتاب گرمای خورشید به خارج در تابستان و بازتاب گرمای داخلی سازه به درون آن صورت می گیرد. با این کار سبب گرم ماندن خانه در زمستان و خنک شدن آن در تابستان می شود. 
  • صرفه جویی در هزینه ها: با کاهش اتلاف انرژی، مصرف سوخت و برق کاهش یافته و در نتیجه هزینه ی کمتری بابت مصرف آن ها پرداخت می شود. 
  • نامرئی بودن: افراد عادی قادر به تشخیص شیشه های معمولی از شیشه های کنترل کننده انرژی نیستند. چرا که لایه ی اضافی آن ها کاملا نامرئی بوده و تغییری در ظاهر خانه یا محیط کار شما ایجاد نمی کند. 
  • مقاومت بالا و طول عمر: این شیشه ها در برابر خراش، ضربه، مواد شوینده و … کاملا مقاوم هستند. در ضمن لایه ی اکسید فلزی آن ها نیز در داخل شیشه قرار داشته و پاک نخواهد شد. لذا مقرون به صرفه بودن از دیگر مزایای این شیشه ها خواهد بود. 
  • حفاظت از اسباب محیط داخلی سازه: فناوری به کار رفته در این شیشه ها سبب عبور نور مرئی خورشید و عدم عبور اشعه های مضر آن می شود. لذا اشعه های مادون سرخ و فرابنفش را عبور نمی دهد. بدین ترتیب از فرسودگی و رنگ پریدگی وسایل در اثر نور ماورا بنفش جلوگیری می کند. 

بدین ترتیب با شیشه سکوریت، شیشه لمینت و شیشه کنترل کننده انرژی آشنا شده و محل کاربرد و مزایای آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادید. بنابراین با مشورت با کارشناسان و متخصصان، قادر به انتخاب از میان آن ها خواهید بود. 

شیشه کنترل کننده انرژی (Low-E) چیست؟ | فناوری داده پویشگر

شیشه کنترل کننده انرژی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح