کد خبر : 182413
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
-

نیمی از افغان‌های همکار انگلیس هنوز در افغانستان مانده‌اند

نیمی از افغان‌های همکار انگلیس هنوز در افغانستان مانده‌اند

مشخص شده که بیش از نیمی از افغان‌هایی که در خدمت نیروهای انگلیسی بودند و به آنها قول داده شده بود به انگلیس منتقل می‌شوند، هنوز در این کشور جنگ‌زده مانده‌اند و با ترس از امنیت جان خود زندگی می‌کنند. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وزرای انگلیسی به خلف وعده‌هایی که درباره جابجایی

نیمی از افغان‌های همکار انگلیس هنوز در افغانستان مانده‌اند

مشخص شده که بیش از نیمی از افغان‌هایی که در خدمت نیروهای انگلیسی بودند و به آنها قول داده شده بود به انگلیس منتقل می‌شوند، هنوز در این کشور جنگ‌زده مانده‌اند و با ترس از امنیت جان خود زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، وزرای انگلیسی به خلف وعده‌هایی که درباره جابجایی مترجمان و دیگر کارمندان محلی کمک‌رسان به نیروهای انگلیسی در افغانستان داده بودند، متهم شده‌اند.

آنها به افغان‌های حامی نیروهای انگلیسی در این کشور جنگ‌زده قول داده بودند که آنها را به انگلیس منتقل می‌کنند اما پس روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان، این افراد را به حال خود رها کرده و در افغانستان جا گذاشتند. گفته می‌شود که هنوز افغان‌هایی با وجود داشتن شرایط لازم برای انتقال به انگلیس چهار ماه است که با ترس از جانشان در افغانستان زندگی می‌کنند.

چند تن از این افغان‌ها که از قضا مترجم نیروهای انگلیسی بودند به ایندیپندنت گفتند که از ترس طالبان که به دنبالشان است با خانواده‌هایشان مخفی شده‌اند.

این خبر پس از آن منتشر شد که کشورهای غربی اوایل ماه جاری میلادی اذعان کردند که طالبان یک سری کشتارهای هدفمند را علیه اعضای سابق نیروهای امنیتی افغان ترتیب داده است.

ماه گذشته میلادی، گزارشی از سوی دیده‌بان حقوق بشر منتشر شد که نشان می‌داد بیش از ۱۰۰ تن از مقام‌های سابق دولت و ارتش افغانستان در چنین حملاتی از سوی طالبان کشته شدند.

یکی از مقام‌های وزارت خارجه انگلیس نیز در پاسخ کتبی به پارلمان تایید کرد که از ۳۱۱ تن، ۱۶۷ افغان که سابق بر این در خدمت نیروهای انگلیسی بودند، همچنان در افغانستان گرفتارند، ۹۹ تن در انگلیس و ۴۵ تن هم در کشور ثالث هستند. بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سپتامبر ۲۰۲۱ گفته بود که دولت لندن هر کاری را که لازم باشد قاطعانه انجام می‌دهد تا مطمئن شود که این افراد آنطور که مستحقشان است به صورت امن از افغانستان خارج می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

قیمت گاری دستی قدیمی

سئو در مشهد

طلا اقساطی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی در منزل تهران

ولت متر تابلویی

استابلایزر

اضافه کردن زيرنويس

کوله پشتی مدرسه

درمان قطعی گال

اسباب بازی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

ایدوتک

ربات لوگو ساز رایگان

تعمیر لباسشویی سامسونگ

ممبر اجباری تلگرام

مرجع قیمت خرید و فروش گرافیت چرب

تقویت انتن موبایل

شیشه اتومبیل ارزان

تعمیر گیربکس اچ سی کراس H30Cross

تعمیر لباسشویی

آموزش کافی شاپ

پلتفرم رپورتاژ آگهی

جعبه هاردباکس

طراحی سایت فروشگاهی

خرید سنگ قبر

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح